• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95040110584
  • خبرنگار : 71477

فرمانده نیروهای آمریکایی: تلفات نیروهای افغان امسال هم بالا است

فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان اعلام کرد، پس از تعداد بی‌سابقه سربازان و افسران پلیس افغان که در سال 2015 میلادی کشته و زخمی شدند، نیروهای افغان امسال نیز از افزایش میزان تلفات جنگی رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال جان نیکلسون، فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان به گروه کوچکی از خبرنگاران گفت: افزایش تعداد تلفات عمدتا در نتیجه حملات طالبان به مواضع ثابت و معین نیروهای افغان حاصل شده است. امسال شاهد موفقیت تاکتیکی بیشتر نیروهای افغان در میدان نبرد هستیم اما متاسفانه با افزایش تعداد تلفات نیز مواجه شده‌ایم.

یکی از منابع آگاه امروز (یکشنبه) گفت: این اظهارات ژنرال نیکلسون در حقیقت به افزایش تعداد تلفات در سال 2016 میلادی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 2015 میلادی اشاره دارد و تاکید می‌کند که چه طور درگیری‌ها به خاطر زمستان معتدل‌تر امسال، شدیدتر شده بود.

ژنرال نیکلسون گفت: اکثر این تلفات در نتیجه حمله طالبان به مواضع دفاعی نیروهای افغان همچون ایست‌های بازرسی به وجود می‌آید.

در سال 2015 به دنبال سری حملات طالبان بیش از 5000 نیرو در افغانستان کشته و بیش از 14 هزار تن دیگر زخمی شدند. این حملات طالبان تصورات آمریکا درباره توانایی نیروهای افغان برای حفظ امنیت افغانستان پس از 14 سال جنگ را برهم زد.

شش ژوئیه سال جاری میلادی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برنامه کاهش تعداد نیروهای آمریکایی از 9800 تن به 5500 تن پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش را کنار گذاشت و امنیت متزلزل در افغانستان را دلیل این تصمیم خود اعلام کرد. اوباما در حال حاضر قصد دارد حدود 8400 نیروی آمریکایی را در افغانستان نگه دارد.

در همین حال ژنرال نیکلسون نیروهای افغان را به خاطر توانایی‌هایشان در جذب نیروهای تازه علی رغم میزان تلفات تحسین کرد.

وی گفت: شکست‌ها و تلفات نیروهای افغان با بازسازی تلاش‌های موفقیت آمیز برای سازمان دهی و آموزش مجدد و سریع نیروهای افغان در ولایت هلمند جبران پذیر است.

ژنرال نیکلسون همچنین مدعی شد: طالبان افغانستان پس از کشته شدن ملا محمد اختر منصور، رهبر این گروه در یکی از حملات هوایی آمریکا، اکنون در حال دست و پا زدن است. ملا منصور کنترل شدیدی بر منابع مالی طالبان داشت و اکنون شاهد نشانه‌هایی از قطع برخی منابع مالی این گروه هستیم.

وی افزود: ملا هیبت‌الله آخوندزاده، جانشین ملامنصور در گذشته برخی شبه نظامیان را منحرف کرده بود. در نتیجه او یک شخصیت متحد کننده در داخل طالبان محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha