• شنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050100437
  • خبرنگار : 71496

در جریان تظاهرات روز جمعه اعلام شد؛

درخواست عراقی‌ها از العبادی برای معرفی چهره‌های تکنوکرات به جای وزرای مستعفی

درخواست عراقی‌ها از العبادی برای معرفی چهره‌های تکنوکرات به جای وزرای مستعفی

هزاران عراقی در سراسر ای نکشور با برگزاری تظاهراتی از نخست وزیر خود خواستند به جای هفت وزیری که اخیرا استعفایشان پذیرفته شد، وزرای تکنوکرات معرفی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هزاران عراقی روز جمعه با تجمع در میدان التحریر بغداد از حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور خواستند به جای هفت وزیری که هفته گذشته استعفایشان از دولت پذیرفته شد، وزرای تکنوکرات را معرفی کند.

آنها در این تجمع با سردادن شعارهایی اتمام طرح اصلاحات با تعیین روسای جدید برای هیات‌های مستقل وعدم بازگشت به کابینه‌ای سهمیه بندی‌ شده را خواستار شدند.

این تجمع در حالی برگزار شد که نیروهای امنیتی عراق با اجرای تدابیر شدید امنیتی در بغداد پل‌های "الجمهوریه" و "السنک" که منتهی به منطقه الخضراء هستند را مسدود کردند.

تظاهرکنندگان ارجاع پرونده عاملان فساد مالی و اداری در دولت پیشین به دستگاه قضایی و بازگرداندن پول‌ها و دارایی‌هایی که توسط برخی مسئولان به خارج از عراق منتقل شده را خواستار شدند.

همچنین صدها معترض در استان‌های "البصره، بابل، المثنی، واسط، میسان و ذی قار" در تظاهراتی مشابه از العبادی خواستند در تعیین وزرای جدید به اصل شایستگی، شفافیت و استقلال احزاب توجه کند.

سه شنبه گذشته العبادی با استعفای هفت وزیر این کشور موافقت کرد. این وزرا شامل وزیر آموزش عالی، وزیر نفت، وزیر حمل و نقل، وزیر نوسازی و مسکن، وزیر منابع آبی و وزیر صنعت بودند.

پس از آنکه العبادی در مارس گذشته اعلام کرد که در راستای تشکیل کابینه‌ای تکنوکرات به جای وزرای کنونی وابسته به احزاب مختلف تلاش خواهد کرد، این وزرا استعفای خود را ارائه کردند.

نخست وزیر عراق چند ماه قبل موفق شد پنج وزیر را به پارلمان معرفی کند اما دستگاه قضایی این کشور با اشاره به اینکه جلسه پارلمان دارایی شروط قانونی لازم نبوده این امر را نپذیرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha