• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۵ / ۰۱:۰۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95081712283
  • خبرنگار : 71060

مروری بر آخرین وضعیت ثبت‌نام و خرید تلفن ثابت

مروری بر آخرین وضعیت ثبت‌نام و خرید تلفن ثابت

تلفن ثابت که چند ماهی است دچار افزایش چهار برابری قیمت شده همچنان با مشکلات متعدد در واگذاری همراه است.

به گزارش ایسنا، از اول مرداد ماه سال جاری قیمت خرید هر خط تلفن ثابت از ۵۰ به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت، چراکه مسئولان مخابراتی تاکید داشتند قیمت هر خط در شهری مانند تهران بیش از یک میلیون تومان است و هزینه‌های نگهداری از خطوط برای شرکت مخابرات مقرون به صرفه نیست.

بر همین اساس پس از مدتها کشمکش در نهایت وزارت ارتباطات و بازوی قانونگذار آن با افزایش قیمت خط تلفن ثابت موافقت کردند تا شاید بدین ترتیب صف‌های چندین ماهه برای ثبت‌نام و خرید تلفن ثابت شرایط بهتری پیدا کند. البته بر این نکته نیز تاکید شد که شرکت مخابرات برای دریافت این مبلغ باید ۱۰۰ هزار تومان را در هنگام خرید دریافت کرده و  ۱۰۰هزار تومان باقی مانده را در ۳۶ قسط در قبوض مشترک اعمال کند.

هنوز مدت زیادی از این تصمیمات نمی‌گذرد که مشترکان گلایه‌هایی مبنی بر الزام برخی مراکز مخابراتی بر خرید نقدی تلفن ثابت مطرح می‌کنند.

اما وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه چرا چنین روندی در مخابرات پی‌گرفته شده اظهار کرد: درباره تعرفه تلفن ثابت مصوبه ابلاغ شده بر این نکته تاکید دارد که مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در ابتدای کار از مشترک دریافت شده و مابقی مبلغ یعنی ۱۰۰ هزار تومان دوم در ۳۶ قسط دریافت شود.

محمود واعظی ادامه داد: البته ظاهراً با توافق برخی مشترکان این اتفاق نیز رخ داده که شرکت مخابرات به جای ۱۰۰ هزار تومان، مبلغ ۸۰ هزار تومان را به طور یکباره از مشترکان علاقه‌مند دریافت کرده و بدین شکل خط را واگذار می‌کند. البته در هر صورت شرکت مخابرات این اجازه را ندارد که بدون رضایت مشترک چنین اقدامی انجام دهد و اگر قرار بر الزام مشترک به پرداخت یکباره هزینه خرید خط تلفن باشد ما قطعاً با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

اما با تمام این تفاسیر همچنان افزایش چند برابری قیمت هم بر وضعیت بازار تلفن ثابت افاقه نکرده و در مراکز مختلف مخابراتی اینگونه اعلام می‌شود که مشترکان برای خرید خط تلفن ثابت باید مدتها در انتظار بمانند.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران چندی پیش در پاسخ به سوال ایسنا  در ارتباط با این‌که با توجه به افزایش‌های صورت گرفته در تعرفه‌های مخابراتی وضعیت واگذاری خطوط تلفن ثابت چه تغییری کرده و تا چه اندازه تسریع می‌شود، گفته بود که در حال حاضر صف انتظار ما رقم قابل توجهی را در بر نمی‌گیرد، چرا که با توجه به گسترش افقی و عمودی شهرسازی و همچنین حجم بالای نوسازی‌های صورت گرفته تعداد افرادی که در صف انتظار دریافت تلفن قرار دارند رقم بالایی به شمار نمی‌رود.

علیرضا صیدی در عین حال عنوان کرده بود که در چهار ماه اول سال جاری ۱۲۶ هزار مورد دایری تلفن ثابت داشته‌ایم که از این رقم حدود ۱۰۷ هزار فیش مربوط به سال قبل می‌شده است. اکنون نیز ۱۹ هزار مشترک بیش از یک ماه در انتظار دریافت خط تلفن بوده‌اند که از این افراد ۵۰ درصد مربوط به استان البرز و ۵۰ درصد مربوط به استان تهران می‌شود.

وی متذکر شده بود که حال اگر رقم ۱۰ هزار نفری در صف مانده دریافت تلفن ثابت را نسبت به هشت میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک استان تهران در نظر بگیریم، مشخص خواهد شد که رقم قابل توجهی نیست، اما باید همین رقم را هم به روز کنیم و اکنون هم بسیاری از مناطق ما واگذاری‌ها به روز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha