• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95081812900
  • خبرنگار : 71542

مدیرکل اداره هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد

راه‌اندازی نهمین رادار هواشناسی کشور در اردبیل در انتظار تامین بودجه

راه‌اندازی نهمین رادار هواشناسی کشور در اردبیل در انتظار تامین بودجه

مدیرکل اداره هواشناسی استان اردبیل از راه‌اندازی نهمین رادار هواشناسی کشور در استان اردبیل خبر داد.

علی دولتی مهر  در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه ایسنا، با اشاره به اینکه رادار استان اردبیل نهمین رادار هواشناسی کشور است گفت: تا کنون برای راه اندازی این رادار 7 میلیارد تومان هزینه شده و بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما برای راه اندازی کامل این رادار به اعتباری معادل 1.5 میلیارد تومان احتیاج داریم.

وی با بیان اینکه به خاطر نبود بسترهای اعتباری نمی‌توانیم از رادار هواشناسی استان اردبیل استفاده کنیم اظهار کرد: در صورت تامین اعتبارات این رادار تا دهه فجر سال جاری به طور کامل راه اندازی می‌شود. تا کنون قول‌های مساعدی برای تامین اعتبار مورد نیاز رادار اردبیل داده شده ولی متاسفانه وضعیت اعتباری استان خوب نیست.

دولتی مهر با اشاره به اینکه سازمان مرکزی هواشناسی 250 میلیون تومان برای راه اندازی این رادار اختصاص داده است گفت: با تامین شدن بقیه اعتبارات، راه اندازی رادار اردبیل به سرعت تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط توپوگرافی اردبیل به شکلی است که به لحاظ اقلیمی مشکلات زیادی داریم افزود: سعی داریم در این استان هشدارها و اطلاعیه‌ها را به موقع صادر کنیم تا با ایجاد آمادگی در ستاد مدیریت بحران پدیده‌های هواشناسی به موقع مدیریت شوند. در استان اردبیل در فصول مختلف شاهد نوسانات اقلیمی متفاوت هستیم. بنابراین پروژه رادار این استان کمک می‌کند که بحث پیش بینی تغییرات اقلیمی را به راحتی انجام داده و اطلاع رسانی کنیم.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه این رادار در شهرستان گرمی استان اردبیل مستقر است گفت: این رادار 80 درصد استان را پوشش می‌دهد و به غیر از مناطق جنوبی کل استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دولتی مهر در ادامه به وضعیت بارشی استان اردبیل از ابتدای مهرماه تا 15 آبان سال جاری اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی بارش استان اردبیل نسبت به میانگین بلندمدت 50 درصد افزایش داشته است اما با این وجود در این مقطع زمانی نسبت به سال گذشته 10 درصد کمبود بارش داریم. طبق پیش بینی‌ها طی یک ماه آینده انتظار بارش چندانی را در این استان نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha