• شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95120704464
  • خبرنگار : 71564

در دومین روز از شانزدهمین نمایشگاه محیط زیست صورت گرفت

افتتاح آنلاین 2 واحد صنعتی در غرفه استان تهران/رونمایی از سامانه پارک ملی لار

افتتاح آنلاین 2 واحد صنعتی در غرفه استان تهران/رونمایی از سامانه پارک ملی لار

نخستین سامانه  تخصصی اطلاع رسانی پارک های ملی کشور در حوزه محیط زیست استان تهران و سیستم پایش لحظه ای پساب شرکت دارویی کیمیدارو و زامیاد افتتاح شد. 

به گزارش ایسنا، در دومین روز از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، سامانه اطلاع رسانی مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست که طی چند ماه اخیر با همکاری محیط زیست استان تهران و انجمن دیده بان طبیعت ایران طراحی شده بود با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و ناصر مهردادی، مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران در محل غرفه این اداره کل رو نمایی شد. 
ناصرمهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این مراسم گفت: این سامانه بواسطه اطلاعات تخصصی و به‌روز خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند محتوایی به روز و اصیل از منابع مورد تأیید در اختیار مخاطبان قرار دهد.
وی گفت: این سامانه اولین نمونه داخلی با الگو برداری و بومی سازی نمونه های موفق بین المللی بوده که یکی از ویژگی های آن جذابیت بصری و سهولت استفاده برای عموم مردم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همگرایی بین سازمان های دولتی ، تشکل های زیست محیطی و بخش خصوصی را در تقویت بنیان های ترویج فرهنگ طبیعت گردی و حفاظت محیط زیست مهم دانست و گفت :چشم انداز گروه سیاستگذار این سامانه، فرهنگ سازی عمومی، شناخت، حفاظت و بهره برداری مسئولانه از این پارک ملی و دیگر مناطق تحت مدیریت است.
به گفته مهردادی زمینه سازی برای جذب مشارکت های مردمی و جهت دهی به فعالیت های داوطلبانه از دیگر چشم اندازهای طراحی این سامانه است.
بر اساس گزارش سایت سامات، امروز همچنین باحضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست سیستم پایش آنلاین پساب خروجی شرکت کیمیدارو و شرکت زامیاد در محل غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افتتاح شد . با افتتاح آنلاین شرکت زامیاد از این پس پارامترهای PH ، کدورت ، COD، BOD  و TOC قابل سنجش و پایش بصورت لحظه ای است . 
همچنین با افتتاح آنلاین پساب شرکت کیمیداری از این پس پارامترهای BOD ، COD ، و TSS قابل پایش آنلاین توسط معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان تهران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha