• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96012913268
  • خبرنگار : 71368

تندگویان:

هنوز نتوانسته‌ایم به سوالات مردم درباره پلاسکو پاسخ دهیم/ کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود

هنوز نتوانسته‌ایم به سوالات مردم درباره پلاسکو پاسخ دهیم/  کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گزارش کمیته فنی پلاسکو در شورای شهر تهران را گزارش علمی، کارشناسی و دانشگاهی دانست و افزود: اما این گزارش به سوالات مردم پاسخ نداده است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان پس از استماع گزارش کمیته فنی پلاسکو با بیان اینکه به نظر من گزارش ارائه شده از سوی کمیته فنی پلاسکو یک گزارش کاملا علمی و دانشگاهی بود اما نهایتا از خود می‌پرسیم که آخرش چه؟ گفت: ما نتوانستیم به سوالات مردم در مورد پلاسکو پاسخ دهیم و باید اعلام کنم که در زمینه بررسی حادثه پلاسکو ، در وهله اول از شهردار تهران دعوت شد و هیچ پاسخی نگرفتیم و شهردار تهران با فرافکنی به موضوعات پاسخ ندادند و در ادامه نیز دو کمیته تشکیل شد که نتوانست به ابهامات پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: کمیته ملی شهرداری را مقصر می‌داند و کمیته شورا نیز دولت را مقصر اعلام کرده است ولی هردو نتوانستند به سوالات مردم پاسخ دهند.

تندگویان با بیان اینکه باید پاسخ درست و حسابی به مردم بدهیم و با مقصران احتمالی برخورد شود، گفت: این گزارش یک گزارش علمی و خوب بود اما پایان‌بندی نداشت.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه یک گزارش فنی و علمی ابعاد مختلف حادثه اعم از قبل، حین و بعد از حادثه را بررسی می‌کند، گفت: این گزارش نه تنها در مورد موضوعات مختلف پاسخی نداد، بلکه ابهامات ما را زیادتر کرد چراکه جای سوال است اگر این حادثه بحران نبود و یک حادثه نقطه‌ای بوده است، چرا نحوه اداره این حادثه به مانند نحوه اداره یک بحران بود و اگر یک بحران بود، چرا تخصص‌های لازمی که برای اداره یک بحران لازم است وجود نداشت.

تندگویان با بیان اینکه بارها اعلام شده نقشه سازه وجود نداشته اما جای سوال است که با وجود نبود نقشه چگونه بحران را اداره کردید و اتاق فکر برچه اساسی و به پشتوانه چه نقشه اجازه حفر تونل در جاهای مختلف را داد، گفت: می‌گویند پمپ حجم آب مورد نیاز جهت اطفای حریق برای طبقات بالا امکان پذیر نبوده است اما جای سوال است که آیا ما تجهیزات لازم را داشته‌ایم؟ آیا تخصص داشته‌ایم؟ آیا سازه اجازه مانور بیشتر را داده و اگر پاسخ به این سوالات منفی است، پس چرا عملیات اطفا را شروع کردید ، بیرون می‌آمدید و می‌گفتید تجهیزات لازم را نداریم.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه این گزارش یک کار علمی، کارشناسی و دانشگاهی است، ادامه داد : این گزارش ابهامات را مضاعف کرده است و جای سوال است چرا مدیر بحران در طی این 12 سال، حتی یک مانور برگزار نکرده تا کمبودها و مشکلات احصا شود.

تندگویان افزود: ای کاش کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود تا با بررسی همه مشکلات و ضعف‌ها در دستگاه‌های مختلف، حتی شورا، ما را به یک جمع‌بندی کلی برساند تا حداقل بتوانیم به سوالات مردم پاسخ دهیم، نه اینکه شهرداری و دولت یکدیگر را مقصر بدانند و مردم نیز هاج و واج ما را نگاه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha