• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 96031709200
  • خبرنگار : 71531

مهلت ثبت‌نام در انتخابات نظام پزشکی تا 20 خرداد ادامه دارد

زالی: نامزد انتخابات نظام پزشکی نمی‌شوم

زالی:  نامزد انتخابات نظام پزشکی نمی‌شوم

رییس کل نظام پزشکی کشور با بیان اینکه در انتخابات آتی نظام پزشکی به عنوان کاندیدا حضور پیدا نمی‌کند، از جامعه پزشکی خواست که در این انتخابات حضور و مشارکت بالایی را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران گفت: کسانی که می‌توانند به عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کنند حتما این کار را انجام دهند. ثبت‌نام کاندیدها برای شرکت در انتخابات نظام‌پزشکی از 14 خردادماه آغاز شده و تا بیستم این ماه ادامه دارد.

وی درباره دلیل عدم حضور خود به عنوان کاندیدا در انتخابات آتی نظام پزشکی گفت: بنده از سال 72 تاکنون حدود 24 سال در مناصب مختلف اعم از مشاور، معاون، رییس کل و... در سازمان نظام پزشکی حضور داشتم و اکنون نیاز است که نیروهای جوان، با طراوت و با تفکراتی نوین و استراتژی‌هایی پویا در این سازمان حضور یابند.

زالی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به تفکرات مترقی و نوین نیاز دارد، بنابراین باید صحنه را برای حضور نیروهایی با تفکرات و سلایق نوین و با اسلوب‌های مدیریتی متنوع آماده کنیم.

زالی با بیان اینکه خوشبختانه امروز سازمان نظام پزشکی مسیر خودش را پیدا کرده و در این مسیر حرکت می‌کند، گفت: طی سال‌های اخیر هدف‌مان این بود که نظام‌پزشکی به عنوان یک نظام کنشگر فعال مطرح شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد. بنده قانون نظام پزشکی را یکی از قوانین مترقی در حوزه‌های اجتماعی و مدنی کشور بعد از انقلاب اسلامی می‌دانم و توصیه برادرانه‌ام به افرادی که در آینده در این سازمان قرار می‌گیرند این است که همه موارد مندرج در این قانون را با یک استراتژی مشخص پیگیری کرده و به فعلیت برسانند.

رییس کل نظام پزشکی کشور تاکید کرد: خوشبختانه طی 4 سال اخیر فضای سازمان نظام پزشکی غیرسیاسی بوده و به تدریج به فضایی فنی تبدیل شده است. براین اساس از همه آحاد جامعه پزشکی دعوت می‌کنم که اگر در خودشان توانایی اجتماعی لازم را برای حضور در سازمان نظام پزشکی می‌بینند از کاندیدا شدن اجتناب نکنند، چراکه جامعه پزشکی سرشار از نگاه‌های مترقی، نوین، خدوم و دلسوز است، بنابراین این ظرفیت اقتضا می‌کند که همه افراد خدوم این جامعه به عنوان کاندیدا در صحنه انتخابات حضور یابند.

زالی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در این دوره با سطح بالاتری از مشارکت در انتخابات سازمان نظام پزشکی روبرو شویم، گفت: حضور کاندیداهای پرانگیزه ، علاقه‌مند و پرتوان یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند مشارکت جامعه پزشکی در انتخابات را افزایش دهد به همین دلیل از همه همکارانم درخواست می‌کنم در عرصه کاندیداتوری حضور یابند و با مسوولیت پذیری استعدادهای خود را در این عرصه متبلور سازند.

وی مجددا اظهار کرد: از همه افراد جامعه پزشکی که در خودشان توانایی، انگیزه و جنبه‌های مثبت اجتماعی می‌بینند دعوت می‌کنم که حتما به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور یابند تا شاهد پرشورتر شدن صحنه انتخابات سازمان نظام پزشکی باشیم.

رییس کل نظام پزشکی با بیان اینکه نظام پزشکی یک سازمان پویا و مدنی است که بیش از نیم قرن سابقه دارد گفت: یکی از جنبه‌های اقتدار آفرینی برای این سازمان حضور حداکثری جامعه پزشکی در فرآیندهای انتخاباتی است که خوشبختانه از گوشه و کنار کشور نواهای مشارکتی، متبلور است. سازمان نظام پزشکی امروز در جایگاهی است که هر فرد با هر تفکر و گرایش سیاسی می‌تواند با تعامل و متانت و با پذیرش محترمانه سایر سلایق سیاسی ، در ارکان این سازمان حضور یابد.

زالی ادامه داد: فضای فعلی سازمان نظام پزشکی غیرسیاسی است و این سازمان یکی از جاهایی است که همگرایی، همدلی و حرکت جنبی بدون توجه به گرایشات سیاسی در آن وجود دارد و می‌تواند به عنوان یک نهاد مقتدر عمل کند. بنابراین اگر قرار باشد گروه‌های مختلف سیاسی در یک نهاد به تعاملی سازنده برای پیشرفت سلامت کشور دست یابند، سازمان نظام پزشکی مصداق آن نهاد است.

وی با اشاره به حضور گسترده پزشکان در دوران دفاع مقدس گفت: تجربه دفاع مقدس نشان داد که جامعه پزشکی بدون ملاحظات سیاسی دوشادوش یکدیگر افتخارآفرینی می‌کنند و این موضوع یکی از دلایلی است که امروز این شرایط را در نظام پزشکی ایجاد کرده است تا همه افراد در کنار سایر برادران و خواهرانشان حضور یابند.

رییس کل نظام پزشکی با بیان اینکه این ظرفیت در سازمان نظام پزشکی تکرار پذیر خواهد بود، گفت: مسائل حوزه نظام پزشکی به گونه‌ای است که می‌توان با بهره‌بری از همه علایق سیاسی و اجتماعی راهبردهای مشترک و مبتنی بر خردجمعی را در آن انتظار داشت. من مجددا از آحاد پزشکی دعوت می‌کنم که در وهله اول به عنوان کاندیدا درانتخابات نظام پزشکی حضور یابند و در مرحله بعدی با شرکت پرشور خود در انتخابات بتوانند نقش تاریخی خود را در زمینه اجتماعی انجام دهند.

در انتخابات نظام پزشکی، نگاه‌های حذفی وجود ندارد

زالی گفت: شرایط هیات نظارت بر انتخابات سازمان و اتمسفر سیاسی و اجتماعی کشور امروز به گونه‌ایست که پیش  بینی می‌شود که نگاه حداکثری جوی در این انتخابات و پرهیز از تک سلیقگی حذفی در این دوره متصور خواهد بود. در گفت‌وگوهایی که بنده با اعضای هیات نظارت، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت داشته‌ام همگی بر روشی قانون‌مدار که ایجاد شرایط مشارکت حداکثری آحاد جامعه پزشکی است، تاکید داشته‌اند، بنابراین شاکله فعلی هیات نظارت به گونه‌ای است که دوستان درتلاش‌اند تا با پرهیز از نگاه‌های غلط حذفی زمینه مناسب و موفقی را جهت حضور کاندیدا در انتخابات سازمان نظام پزشکی فراهم کنند که این موضوع را به عنوان فرصتی برای جامعه پزشکی قلمداد می‌کنم و تاکید دارم برای ادامه این فضای امیدبخش همکارانی که در خود جنبه‌های اجتماعی حضور در سازمان نظام پزشکی را احساس می‌کنند به عنوان کاندیدا در اقصی نقاط کشور ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: بالا بودن ثبت مشارکت جامعه پزشکی موجب می‌شود که سازمان آتی نظام پزشکی در اوج اعتلا و اقتدار حرفه‌ای نقش اثربخش و حساس خود را در عرصه سلامت کشور ایفا کند. امروز که حوزه سلامت از حوزه‌های مهم، استراتژیک و مورد توجه دستگاه‌های اجرایی کشور است و دولت هم بنا دارد تا به حوزه سلامت پیش از گذشته توجه کند، نقش سازمان نظام پزشکی به عنوان یک نهاد مهم مدنی بیش از قبل احساس می‌شود.

رییس کل نظام پزشکی ادامه داد: خوشبختانه با تصویب بند (ی) ماده 89 قانون توسعه ششم که با پیگیری این سازمان و مشارکت کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون تلفیق فراهم شد و براساس آن کلیه آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و لوایح مربوط به صاحبان حرف پزشکی که توسط وارت بهداشت در طول برنامه ششم صادر می‌شود، براساس این ماده قانونی جلب نظر کارشناس مدنی نظام پزشکی به عنوان یک وجه تکلیفی مقرر شده که جایگاه متفاوتی را برای سازمان نظام پزشکی به عنوان نهاد مشورتی دلسوز و فنی در حوزه سلامت ایجاد می‌کند.

زالی همچنین گفت: همانطور که طی هفته‌های اخیر به برخی از افراد جامعه پزشکی و اصحاب رسانه اعلام کرده‌ام، بنده به عنوان کاندیدا در این دوره از انتخابات نظام پزشکی حضور ندارم. بنابراین مجددا بر این موضع تاکید می‌کنم و در یک نشست خبری مجدد بعد از ماه مبارک رمضان به صورت تحلیلی مسائل فعلی، فرصت‌ها، تهدیدها و استراتژی آتی سازمان را در جمع اصحاب رسانه تبیین خواهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha