• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96050301943
  • خبرنگار : 71402

"رام ناته کوویند" به عنوان چهاردهمین رئیس‌جمهوری هند سوگند خورد

"رام ناته کوویند" به عنوان چهاردهمین رئیس‌جمهوری هند سوگند خورد

"رام ناته کوویند" امروز سه‌شنبه به عنوان چهاردهمین رئیس‌جمهوری هند سوگند خورد و اولین عضو یک جنبش ملی‌گرای قدرتمند هندو شد که به این مقام عالی‌ رتبه می‌رسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخاب رام ناته کوویند ۷۱ ساله به عنوان رئیس‌جمهوری جدید هند می‌تواند به تقویت جایگاه دالیت‌ها که در سلسله مراتب این کشور جایگاه پایینی دارند کمک کند. علاوه بر این، او می‌تواند جایگاه مردمی و میزان آرای نارندرا مودی، ‌نخست‌وزیر هند در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۹ را افزایش دهد.  

کوویند از سیاستمداران قدیمی و وکیلی ناشناس است که از دیرباز عضو انجمن داوطلبان ملی بوده است. رهبران اپوزیسیون هند معتقدند که مودی از رقابت بر سر ریاست جمهوری سوءاستفاده کرده تا دستور کار تفرقه‌آمیزتری را در پیش بگیرد و تعریف هند به عنوان یک کشور هندو را باز تعریف کند.

با این حال کوویند در سخنرانی خود تنوع قومیتی هند را ستود و گفت: این مهمترین شاخه‌ای است که ما را خاص و منحصر به فرد می‌کند. من مقابل این ملت عظیم سر خم می‌کنم و متعهد می‌شوم تا در مقابل اعتمادی که به من شده است، صادق باشم.

هند حدود ۲۰۰ میلیون دالیت دارد و اکثر آنها از فقر اجتماعی و محرومیت اقتصادی رنج می‌برند. دالیت به معنای زمین‌خورده یا ستم‌دیده در جنوب آسیا نامی است سیاسی که کسانی که در نظام طبقاتی آیین هندو، "غیرقابل لمس"‌ یا "نجس" خوانده می‌شوند، برای خود برگزیده‌اند. گرچه این نام از قرن نوزدهم وجود داشته اما آمبدکار،‌ حقوق‌دان، اقتصاددان، سیاست‌مدار و اصلاح‌گر اجتماعی هندی بود که این مفهوم را متداول کرد. دالیت‌ها از نظام چهار کاستی یا طبقه‌ای هندو حذف شده‌اند و در حقیقت آن‌ها دارای ورنه نیستند. آن‌ها برای خود ورنه پنجمی را شکل دادند که پانچاما خوانده می‌شود. در حالی که نامی که نظام طبقه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته، نجس است. دالیت همین‌طور به صورت عام، تمام قبایل و گروه‌هایی را که در طول تاریخ به علت‌های مختلف از جامعه مستثنی شده و از حقوق برابر برخوردار نبوده‌اند، در برمی‌گیرد.

انتهای پیام     

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha