به گزارش ایسنا و ه نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهندس سید محمد علی جنانی با بیان اینکه حوزه فنی مستمریها، یکی از مهم ترین حوزههای سازمان تامین اجتماعی است و طیف وسیعی از مخاطبین(بازنشسته، بازمانده و ازکارافتاده) را در بر می گیرد، افزود: پرداخت مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران از مهمترین تعهدات این سازمان است.
وی به مقایسه رشد بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر پرداخت و اظهار کرد: تعداد بیمه شدگان از سال ١٣٦٠ تا ١٣٩٤ ، ٨,٧ برابر شده است، در حالی که تعداد مستمری بگیران حدود ١٥ برابر شده است.
جنانی گفت: تعداد برقراری مستمری از سال ١٣٥٥ لغایت ١٣٨٥ (٣٠ سال) کمتر از تعداد برقراری مستمری از سال ١٣٨٦ لغایت ١٣٩٤ (٩ ساله) است.
وی با اشاره به توزیع فراوانی تعداد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: از این جمعیت تا پایان سال گذشته، ٦٤,٥٦ درصد بازنشسته، ٥.٢٩ درصد از کارافتاده و ٣٠.١٥ درصد بازمانده هستند.
جنانی، نهادینه سازی فرهنگ کیفیت، اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات به مستمری بگیران، روان سازی امور و افزایش رضایت مندی و عدالت در توزیع و دسترسی خدمت را از اهم اهداف حوزه مستمری های سازمان تامین اجتماعی برشمرد.
وی با اشاره به استراتژی های حوزه مستمری های این سازمان جهت رسیدن به اهداف مد نظر گفت: شناخت فرآیندهای ارایه خدمات، آموزش مداوم و اثر بخش به منظور توانمند سازی کارکنان، تسریع و تسهیل در گردش منطقی اطلاعات، مشارکت دادن مدیریت استانها در نظام تصمیم گیری، اطلاع رسانی مستمر، کارا و اثر بخش وهماهنگی و تعامل با سایر بخشها به خصوص در فرآیندهای مشترک از جمله این استراتژیهاست.
جنانی، ایجاد سامانه جامع مشاغل سخت و زیان آور، سامانه متمرکز برقراری مستمری، نظارت بر مصارف تعهدات قانونی وهوشمند سازی فرآیند برقراری مستمری ازکارافتادگی را جزو برنامه های عملیاتی اداره کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی در سال جاری عنوان کرد.
انتهای پیام


نظرات