• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96061609607
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست وزارت علوم مطرح کرد

گسترش حمایت وزارت علوم از شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان

گسترش حمایت وزارت علوم از شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان

سرپرست وزارت علوم در بازدید از شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان گفت: جهت‌گیری کلان ما شناسایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جدید است تا بتوانیم حمایت‌های مادی، معنوی و قانونی خود را اعمال کنیم.

به گزارش ایسنا، سید ضیاء هاشمی صبح امروز در دومین سفر استانی خود با حضور در شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان با اشاره به نقش این شهرک اظهار کرد: اگر قرار است با یک درصد بودجه وزارت علوم چنین دستاوردهای خوبی را در این شهرک داشته باشیم. اگر بودجه به دو درصد برسد و شما بتوانید رشد 100 درصدی داشته باشید، افتخار بزرگی خواهد بود.

وی با اشاره به بحث توسعه ادامه داد: ما ناچار هستیم در حوزه توسعه مسئولیت بپذیریم و برای نجات دانشگاه متعهد شویم تا نشاط و خلاقیت و امید در دانشگاه‌ها افزایش یابد. آنچه که در شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان بعنوان الگوی امید و نشاط جامعه رخ داده، باید در گستره آموزش عالی اتفاق بیفتد.

هاشمی با اشاره به اینکه اصفهان دومین استان در حوزه آموزش عالی است، تصریح کرد: این استان یک پایگاه اصلی دانشگاهی در کشور بوده، هست و خواهد بود و امیدوارم شاهد درخشش مراکز این استان باشیم و بسیار خوشحالم که دومین سفر استانی‌ام به اصفهان بوده است.

سرپرست وزارت علوم ادامه داد: امروز بازدیدی از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داشته‌ام و بعد از ظهر نیز با اساتید و مدیران دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان دیداری خواهم داشت، اما آنچه که برای من بسیار مهم است، این است که دانشگاه‌ها باید بتوانند به رسالت تاریخی خود در این مقطع زمانی توجه مضاعف داشته باشند تا شاهد تحولات در عرصه اجتماعی و اقتصادی و روند توسعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها عنصر محرک جامعه هستند، ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات باید نقش شایسته خود را ایفا کنند. البته در عرصه آموزش و پژوهش و تولید علم در سطح ملی و جهانی دستاوردهای خوبی داشتیم و در حوزه فناوری و نوآوری حرکت‌هایی آغاز شده که بسیار ارزشمند است اما نیاز به تحولی جدید دارد.

هاشمی عنوان کرد: شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان در این عرصه پیشرو بوده است و دلیل اینکه اصفهان را انتخاب کردم، به دلیل اهمیت شهرک علمی‌وتحقیقاتی است. این شهرک دستاوردهایی به عنوان کانون اقتصادی و صنعتی دارد. این شهرک در فرایند تحول و توسعه استان نقش‌ آفرینی داشته است.

هاشمی با بیان اینکه در این بازدید با ظرفیت‌ها و دستاوردهای اینجا آشنا شدم، افزود: امیدوارم این افتخارآفرینی‌ها بیشتر شود و در وزارت علوم نیز بررسی‌هایی صورت گیرد و متناسب با ظرفیت‌ها حتما حمایت‌ها را از شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان تقویت خواهیم کرد.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به جهت‌گیری کلان این وزارتخانه افزود: باید خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جدید را شناسایی و حمایت‌ها را هم به لحاظ مادی و هم معنوی و قانونی اعمال کنیم. من اعتقاد دارم که در بین اساتید، محققان و دانشجویان ظرفیت‌های ارزشمندی وجود دارد که باید اعتماد به نفس و قدرت ریسک پذیری این افراد را تقویت کنیم. مسئولیت ما سنگین است؛ اما باید از امکاناتی که در اختیار داریم، استفاده کنیم تا به اهدافمان برسیم.

وی در پایان با خطاب به رئیس شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان گفت: امیدوارم ایده‌ای داشته باشید تا سال دیگر در سفر بعدی به اصفهان پل خواجو را با آب روان ببینیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha