• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96062816189
  • خبرنگار : 71431

رییس سازمان مدیریت بحران پایتخت تأکید کرد

تداوم همکاری‌های تهران و توکیو در حوزه مدیریت بحران

تداوم همکاری‌های تهران و توکیو در حوزه مدیریت بحران

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز پنجمین طرح مشترک جایکا و این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی در جلسه مشترک هیات بلندپایه آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن که با هدف بررسی نحوه اجرای پنجمین همکاری مشترک با شهرداری تهران و اجرای طرح افزایش تاب آوری شهر تهران برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات مهمی که باعث افزایش همکاری میان جایکا و شهرداری تهران شده، خطر وقوع زلزله در تهران و تجربیات گرانبهای کشور ژاپن در این حوزه است که اهمیت زیادی دارد، همکاری های مشترک با جایکا موجب ظرفیت سازی در تهران و آشنایی با این سازمان شده است.

وی افزود: تاکنون چهار طرح بزرگ با همکاری جایکا در تهران انجام شده و امیدواریم که پنجمین طرح مشترک نیز خروجی مهم و موثری داشته باشد، چرا که تهران طی سال های اخیر رشد زیادی داشته در نتیجه خروجی این طرح می تواند نسبت به مطالعات گذشته متفاوت باشد. پروژه های اجرا شده در تهران به عنوان الگو در شهرهای دیگر کشور نیز اجرا می شود در نتیجه نحوه اجرا و نیز هماهنگی های صورت گرفته برای اجرای این طرح ها در تهران از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در این دیدار  کوگوتو نماینده ارشد جایکا از مشارکت در اجرای طرح های مطالعات و انتقال دانش فنی روز به شهرداری تهران و سایر شهرهای کشور نیز استقبال و اعلام کرد که جایکا همزمان در چند طرح مشارکتی در ایران فعالیت دارد.

وی با اشاره به اهمیت هماهنگی های صورت گرفته در این نشست ، از برگزاری جلسه ای دیگر با حضور هیات ارزیاب جایکا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اقدام به منظور نهایی سازی صورت می پذیرد و پیش بینی می شود از اوایل تابستان سال آینده اجرای پنجمین طرح مشترک جایکا و شهرداری تهران آغاز شود. پنجمین پروژه مشترک جایکا و شهرداری تهران با عنوان افزایش تاب آوری در شهر تهران با هدف ایجاد محیطی ایمن و تاب آور از  سه خروجی برخوردار است و مطابق اولویت های تعیین شده در کنفرانس سندای، به دنبال افزایش تاب آوری شهری  و حفظ جان انسان ها در برابر مخاطرات مختلف طبیعی است.

براساس گزارش سازمان مدیریت بحران پایتخت، در خروجی نخست این طرح به روزرسانی طرح جامع کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران های طبیعی  در دو فاز مطالعات پایه و ارزیابی خطرپذیری مخاطرات محتمل و نیز بازنگری در طرح جامع کاهش خطرپذیری با رویکرد چند مخاطره‌ای انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha