• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۶ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96092011166
  • خبرنگار : 71505

مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در بیستمین روز آذرماه

مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در بیستمین روز آذرماه

ترمیم حقوق‌های زیر 2 میلیون بازنشستگان، نخستین واکنش رسمی پلیس به مخدر«دستمال»،نامه نجفی به بنیاد شهید درباره شهدای پلاسکو و ... بخشی از مهم‌ترین اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی ایسنا، امروز (دوشنبه 20 آذرماه)،  60 خبر منتشر کرده که مهم‌ترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:

نامه نجفی به بنیاد شهید درباره شهدای پلاسکو

شهردار تهران درباره انتصاب مدیرعامل آتش نشانی و تقاضای خانواده آتش نشانان پلاسکو توضیحاتی را ارائه کرد و گفت:تقاضای اصلی خانواده شهدای پلاسکو از بنیاد شهید است و می‌خواهند که بنیاد شهید، آنها را قبول کند تا بتوانند از مزایا استفاده کنند اما تا کنون بنیاد شهید این مسئله را نپذیرفته چرا که می‌گوید این پذیرش بر اساس ضوابط‌شان نیست.

نجفی افزود: اخیرا برای رئیس بنیاد شهید نامه‌ای نوشتم و مجددا این تقاضا را مطرح کردم و مطمئن باشید در این 11 ماه آنچه که از عهده شهرداری تهران برآمده انجام داده البته ما می‌دانیم از دست دادن عزیزان را نمی‌شود جبران کرد اما اگر خواسته‌ای در چارچوب ضوابط داشته باشند به آن پاسخ مثبت می‌دهیم.

سایپا تکلیف "برلیانس" و "آریو" را مشخص کند

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری از ورود دو خودروی "آریو" و "برلیانس" در ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با خودروسازی سایپا برای ورود دو خودروی آریو و برلیانس نهایی کردیم ولی به دلیل تغییر مدیریت در شرکت خودروسازی سایپا ، وقفه‌ای در این زمینه ایجاد شده است. در حقیقت کارهای لازم از جانب اتحادیه تاکسیرانی انجام شده و شرکت خودروساز بایستی هر چه سریعتر قرارداد را نهایی کند تا شاهد ورود این دو خودرو به ناوگان تاکسیرانی باشیم.

"اهدای خون"، محافظه‌کارانه می‌شود

مدیرعامل سازمان انتقال خون، اهدای خون محافظه‌کارانه و مدیریت خون بیماران را از مهم‌ترین اقدامات این سازمان طی چهار سال آینده دانست.

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات پیش روی سازمان انتقال خون طی چهار سال آینده، گفت: در دوره جدید، انرژی سازمان انتقال خون معطوف به تغییر نگاه جامعه پزشکی و تجویزکنندگان خون و فرآورده‌های خونی، از انتقال خون آزادانه و لیبرال به سمت انتقال خون سخت‌گیرانه و محافظه‌کارانه است. همچنین تلاش می‌کنیم تا به جای خون کامل، بیشتر اجزاء خون و فرآورده‌های مناسب‌تر خونی مانند پلاکت که کیفیت بهتری داشته و زیرساخت‌هایشان را ایجاد کرده‌ایم، تجویز شود. بنابراین مفهومی ندارد بیمار نیازمند پلاکت را با پلاسمای شش فرد مختلف مواجه کنیم، درحالیکه می‌توانیم با تزریق مستقیم پلاکت نیاز بیماران را رفع کنیم.

جمع‌آوری شیرخشک‌های فرانسوی آلوده به سالمونلا

شرکت فرانسوی تولید کننده شیرخشک به دلیل نگرانی از آلوده بودن شیرخشک‌ها به سالمونلا اقدام به جمع‌آوری محصولات خود کرده است.

ترمیم حقوق‌های زیر 2 میلیون بازنشستگان

دولت برای سال آینده پیشنهادات بودجه‌ای جدیدی برای ساماندهی حوزه رفاهی ارائه کرده است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به تغییر نام "سازمان هدفمندی یارانه‌ها" به «صندوق رفاه اجتماعی» و تغییر ماموریت‌های محوله این سازمان ذیل وزارت رفاه و کاهش بودجه یارانه اشاره کرد.

پیش از این وزیر رفاه از تخصیص اعتباری مازاد برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و کاهش فاصله حقوق بازنشستگان با نرخ تورم خبر داده و گفته بود که در سال آینده هدفگذاری وزارت رفاه به‌روی سالمندان قرار داده شده است تا قدرت خرید آنها با افزایش تورم کاهش پیدا نکند.

بر همین اساس دولت مجاز است اعتبار ردیف 37 -550000 این قانون را برای افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشسـتگی کشـوری و سـازمان تـأمین اجتمـاعی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که دریافتی ماهانه آنها کمتر از دو میلیون تومان می‌باشد، براساس آیین نامه اجرایی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاه‌های ذیربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اختصاص دهد. صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلف‌اند افزایش احکام حقوقی سال 1397 بازنشستگان ذینفع ناشی از اجرای این حکم را از اول فرودین 97 اعمال کنند.

کشف 75 درصد «تریاک» جهان توسط ایران

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به طور میانگین 75 درصد کشفیات جهانی تریاک، 61 درصد کشفیات مرفین، 17 درصد هروئین و همچنین بیشترین کیس‌های کشف پیش سازهای شیمیایی مواد مخدر توسط ایران صورت می‌گیرد.

علی مویدی در افتتاحیه نشست گروه کارشناسی همکاریهای مرزی در چارچوب ابتکار میثاتق پاریس که با حضور هیاتهای نمایندگی بیش از 30 کشور و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی امروز برگزار شد،  افزود: آنچه که راجع به گسترش سطح و منطقه کشت خشخاش و افزایش تولید مواد مخدر افغانستان در گزارش UNODC آمده است، تصویری است بسیار نگران کننده از موج مخرب ناشی از افزایش کشت و تولید که به زودی منطقه را در نوردیده و به اروپا و ماورای آن خواهد رسید.

تخلیه مدارس ناایمن و پرخطر تهران

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه منکر مشکلات مدارس فرسوده سطح تهران نیستیم گفت: مشکلات این مدارس از طریق مرمت و تعمیر رفع می‌شود و اگر زمانی به شرایط بحرانی برسند قطعا به آموزش و پرورش اجازه نمی‌دهیم از این فضاها برای پذیرش دانش‌آموزان استفاده کند.

ورناصری درباره آمار مدارس خالی در تهران نیز گفت: آمار دقیقی از مدارس خالی نداریم و مدارس عمدتا استفاده می‌شوند. شاید به ندرت مدارسی داشته باشیم که خالی باشند و یا از تمام ظرفیتشان استفاده نشده باشد. جدای از بحث مدارس تخریبی،  یکسری مدارس  در برخی مناطق چون بازار تهران داریم که بافت مسکونی‌اش را تقریبا از دست داده و غالب آن بافت تجاری است. سکونت خانواده‌ها در این محدوده کمتر شده و طبیعتا تعداد دانش آموزان کاهش یافته و ممکن است از تمام ظرفیت مدارس در آنجا استفاده نشود.

ناگفته‌های بطحائی از چالش‌های پیش‌روی تربیت معلم و سنجش صلاحیت معلمان

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه برخی موانع و چالش‌های پیش روی تربیت معلم رفع اما برخی دیگر از موانع هنوز باقی است، گفت: سنجش صلاحیت و شایستگی معلمان پس از ورود به مدارس از حلقه‌های مفقوده نظام تعلیم و تربیت است که اگر به کمک دانشگاه فرهنگیان محقق نشود به اهداف سند تحول دست نمی‌یابیم.

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان: نقدها و تخریب‌ها جزئی از اصول تن دادن به خدمت است

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یاد گرفته‌ام منافع ملی را باید بر منافع گروهی و جناحی مقدم بدانم عنوان کرد: به همین خاطر بسیاری اصلاح طلبان که بدرستی من را از جنس خود می‌دانند، رنجیدند اما در انتصاب‌ها بر اساس صلاحیت‌ها عمل کردم و اصلا پشیمان نیستم.

خلاء مطالعات جامع اثرات زلزله بر محیط زیست و حیات‌وحش

یک متخصص تنوع زیستی با تاکید بر اینکه بارزترین اثر زلزله بر محیط زیست و حیات جانوری تخریب زیستگاه است،گفت: وقوع زلزله تغییرات جدی را در شکل زیستگاه ایجاد می‌کند و با توجه به شدت زلزله شدت تخریب زیستگاه‌ها متفاوت است.

هوای پایتخت، ناسالم برای گروه‌های حساس است

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای پایتخت طی امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و انتظار می رود تا فردا (۲۱ آذر) شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در محدوده شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

تکذیب افزایش جریمه‌های رانندگی

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ هر گونه افزایش جریمه رانندگی را تکذیب کرد.

سرهنگ عین الله جهانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جدول منتشر شده در فضای مجازی در خصوص افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی، اظهار کرد: هیچ گونه تغییری در نرخ جرایم رانندگی به وجود نیامده و هر آنچه که تحت این عنوان و برخی از رسانه‌ها منتشر شده است، جعلی و کذب است.

نخستین واکنش رسمی پلیس به مخدر«دستمال»

سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد که هیچ گزارشی از مخدری به نام «دستمال» در پلیس وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا تا لحظه انتشار این گزارش به شرح زیر است:

ترمیم حقوق‌های زیر 2 میلیون بازنشستگان

سایپا تکلیف "برلیانس" و "آریو" را مشخص کند

نامه نجفی به بنیاد شهید درباره شهدای پلاسکو

یک توصیه سودمند برای مبتلایان به ام اس

تکذیب افزایش جریمه‌های رانندگی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha