• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96092614225
  • خبرنگار : 71429

محبی در نشست خبری جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور:

زندانی در زندان رها نیست/جشنواره تئاتر زندان‌های کشور دی‌ ماه برگزار می‌شود

زندانی در زندان رها نیست/جشنواره تئاتر زندان‌های کشور دی‌ ماه برگزار می‌شود

مدیرکل زندان‌های استان تهران با اشاره به اقداماتی که در زندان‌ها انجام می‌شود، گفت: زندانی در زندان رها نیست و هر کدام به نوعی به فعالیتی مشغول هستند.

به گزارش ایسنا، مصطفی محبی در نشست خبری هفدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور اظهار کرد: سازمان زندان‌ها باید افرادی که تحت قرارها و احکام دادگاه به زندان معرفی می شوند را نگهداری کند و علاوه بر نگهداری زندانیان وظیفه دیگری نیز دارد و آن اصلاح و تربیت است.

وی ادامه داد: در بحث اصلاح و تربیت زندانیات اقدامات زیادی برای مددجویان انجام می شود از جمله اقدامات فرهنگی و اجتماعی که در این راستا میزبانی هفدهمین تئاتر زندانیان را متقبل شدیم که در روزهای 12 تا 14 دی ماه انجام می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران بیان کرد: در تهران با 70 روحانی برگزاری نمازهای جماعت و کلاس‌های اخلاقی را داریم. در خصوص مسائل روحی و روانی زندانیان از روانشناسان بهره می بریم.

محبی تصریح کرد: در زندان‌ها بخش‌های مددکاری فعال است. همچنین زندانیان ورزش صبحگاهی دارند و در  زندان‌ها دو الی چهار سالن ورزشی مجهز داریم. زندانی در زندان رها نیست و هر کدام به نوعی به فعالیتی مشغول هستند.

وی افزود: از 31 استان 130 اثر هنری برای ما ارسال شد که 18 اثر فاخرتر را انتخاب کنیم. زندانیان تهران در 40 حرفه مشغول آموزش هستند و 10 درصد زندانیان اشتغال به کار دارند.

محبی تصریح کرد: ما در زندان چهار گروه اصلی داریم اعم از سینما و تئاتر و موسیقی و هنرهای تجسمی. 33 کتابخانه در زندان‌های استان تهران وجود دارد.

در ادامه حجت الاسلام سیدعلی اکبر میرصانعی دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور و مسئول امور فرهنگی اداره کل زندان‌های تهران گفت: وظیفه ما این است که کارهای فرهنگی و اصلاح و تربیتی را برای زندانیان انجام دهیم که بازگشت شرافتمندانه آنها را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: زندانیان ما در مسابقات قرآن شرکت می کنند. سه دانشگاه بعثت یک و دو و سه در زندان‌های تهران از جمله اوین و رجایی شهر و قزل حصار داریم که زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی فعالیت می کنند. دانشجویان ما 400 نفر هستند که در 20 رشته مشغول به تحصیل می‌باشند. شش مدرسه داریم و تعداد دانش آموزان ما 1900 نفر است و 250 نفر در طول سال باسواد می شوند.

در این مراسم از پوستر هفدهمین جشنواره تئاتر زندان های سراسر کشور رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha