• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 96101708898
  • خبرنگار : 71263

17 ساعت پس از حادثه

نفت‌کش ایرانی همچنان در آتش می‌سوزد

نفت‌کش ایرانی همچنان در آتش می‌سوزد

نفت‌کش حامل نفت ایران که پس از برخورد با یک کشتی باری چینی آتش گرفته، همچنان در آتش می‌سوزد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نفتکش سانچی که در پاناما به ثبت رسیده است، بعدازظهر شنبه با کشتی "سی اف کریستال" در حدود ۱۶۰ مایل دریایی سواحل نزدیک شانگهای برخورد کرد.

۳۲ خدمه این نفتکش ناپدید شده‌اند.

طبق اعلام وزارت حمل و نقل چین، نفت‌کش سانچی روی آب شناور بوده و همچنان در آتش می‌سوزد. یک لکه نفتی وجود دارد و مقامات چینی در حال ادامه تلاش‌های امدادرسانی هستند. تا ساعت ۹ صبح به وقت محلی چهار کشتی امدادرسانی و سه قایق پاک سازی به محل اعزام شدند.

کره جنوبی نیز یک کشتی و هلی‌کوپتر برای کمک ارسال کرده است. یک مقام گاز ساحلی کره تایید کرد که این نفت‌کش در ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی همچنان در حال سوختن بود.

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین تصاویری را از نفت‌کش شعله‌ور در آتش و دودهای سیاهی که از آن بلند می‌شدند را نشان داد.

دولت چین هیچ جزییاتی درباره‌ وسعت لکه نفتی منتشر نکرده و وزارت خارجه چین در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد علت این حادثه در دست تحقیق است.

طبق آمار رهگیری کشتی رویترز، سانچی در سال ۲۰۰۸ ساخته شد و تحت مدیریت شرکت ملی نفت‌کش ایران بود. مالک این کشتی شرکت "برایت شیپینگ" است.

این نفت‌کش که از جزیره خارک حرکت کرده بود، قرار بود روز یکشنبه وارد داسان در کره جنوبی شود.

یک سخنگوی وزارت نفت ایران اظهار کرد: این نفت‌کش که از سوی شرکت پتروشیمی "هانوا توتال" کرایه شده بود، بیمه خارجی معتبری دارد.

وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد شرکت "سی اف کریستال" که در سال ۲۰۱۱ ساخته شد صدمه جدی ندیده است. این حادثه نخستین حادثه دریایی بزرگ برای یک نفت‌کش ایرانی از زمان رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ژانویه سال ۲۰۱۶ بوده است.

یک مورد برخورد مربوط به نفت‌کش تحت اداره شرکت ملی نفت‌کش ایران در تنگه سنگاپور در اوت سال ۲۰۱۶ روی داد اما خسارت جانی و آلودگی به دنبال نداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۸ ۰۷:۴۹

این کشتی ها در استخر کوچک بودند بهم خوردند یا در قرن 21 ام رادار و ردیاب نداشتند و یا مست و لایعقل بودند؟؟؟؟؟؟!!!!!

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۹ ۰۷:۰۲

کاری به رادار نداره قانون دریا اینه همیشه حق تقدم با کشتی بزرگتره شوهر خاله منم یکی از مفقودینه کاری به مست لایعقل نداره اگه هم بودن به تو ربطی نداره

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۲۰ ۰۰:۲۳

شغل دریانوردی در جامعه ناشناخته شده است. لطفا مسئولین محترم اداره کار با تحقیق به وسیله عزیمت کارشناسان محترم به کشتی ها و سفرهای آزمایشی دریایی در کنار دریانوردان ( و نه وقتی که فقط کشتی در اسکله و لنگرگاه ساکن است) حمایت های قانونی دریغ نفرمایند. 1. در این حادثه تاسف بار، خدمه کشتی فله بر صحیح و سالم نجات یافته اند و در طرف دیگر، در حالیکه تمام نیروهای نجات بین المللی جرأت نزدیک شدن به کشتی در شعاع یک کیلومتری را نداشته اند، خدمه نفتکش به دلیل نوع محموله دچار انفجار و حریق شده و ناپدید گشته اند. 2. شاغلان دریایی، سخت ترین شغل دنیاست. مشاغل دریایی شرکت کشتیرانی جزو مشاغل سخت دائمی پذیرفته شده اما هنوز شرکت نفتکش، که سهامدار عمده آن تأمین اجتماعی بوده این شغل را بصورت شغل موقتی سخت معرفی کرده و از بکار بردن صفت سختی کار دائمی خودداری میکند در حالیکه کشتی های کشتیرانی عمومأ فله و کالا بر بوده اما کشتی ها نفتکش فقط نفت و مشتغات نفت را حمل میکند و به دلیل شواهد موجود در این سانحه و تشریح دلایل زیر سختی و خطر شغل دریانوردی روی نفتکش به مراتب بیشتر از کشتی های فله بر است. 3. شواهد در لیست افراد صدمه دیده جسمی ناشی از کار در واحد بهداری و لیست افراد و خانواده های صدمه دیده روحی ناشی از کار در واحد مددکاری شرکت ملی نفتکش قابل مشاهده است. 4. مصتأصل شدن و گیر افتادن در وسط دریا هنگام حادثه که در مواقع اضطراری به دلیل دوری بسیار زیاد از ساحل و نبود وقت کافی جهت دور شدن از مرکز حادثه نجات آنی . که اگر وقت کافی هم وجود داشته باشد اجبارا جهت دوری از حادثه، باید خود را به امواج دریا بسپارند و با شرایط سخت با شرایط سخت امواج ابهای سرد دریا بجنگد که حتی اگر فرصت دور شدن از شعاع یک کیلومتری حادثه را داشته باشد، میبایست سعی کند که غرق نشود، و اگر هم غرق نشود، بدن به دلیل دمای پایین آب دریا شروع به از دادن تدریجی دمای بدن و شوک و مرگ میشود. 5. صدمات روحی ناشی از دوری چندین ماهه از خانواده بطوریست که دریانورد و خانواده هایشان دائما در حسرت دوری بسر میبرند. این صدمات بقدری زیاد است که گاها همسر و فرزند کوچک خود را اجبارا با خود به این محیط بسیار پر خطر نفتکش میبرند. معمولا هر سال یک خودکشی پرسنل دریانورد ایرانی یا خارجی ناشی از فشار روحی در نفتکش ها گزارش میشود.