• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96102010493
  • خبرنگار : 71089

واشنگتن آماده همکاری با پاکستان برای مبارزه با تروریسم است

واشنگتن آماده همکاری با پاکستان برای مبارزه با تروریسم است

رادیو پاکستان گزارش کرد، آمریکا اعلام کرده است که این کشور بدون هیچ گونه تمایزی آماده حل مساله تعلیق کمک‌های امنیتی به پاکستان و همکاری در مبارزه با گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت رادیو پاکستان، راب منینگ، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران اعلام کرد، واشنگتن امیدوار است که پاکستان اقدامات قاطعانه‌ای علیه گروه‌های تروریستی و شبه نظامی انجام دهد.

او افزود، تعلیق اخیر کمک مالی به پاکستان یک اقدام دائمی نیست.

وی ادامه داد: کمکهای امنیتی و انتقال تجهیزات به تعلیق درآمده اما به طور کامل لغو نشده است.

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: مذاکرات خصوصی با دولت پاکستان ادامه دارد.

با این حال مقامات پنتاگون پس از تعلیق پرداخت کمک‌های امنیتی به اسلام‌آباد منتظر اقدام بعدی پاکستان هستند و می‌گویند که این کشور در مقابله با طالبان و پایگاه‌های گروه حقانی به اندازه کافی تلاش نکرده است.

چندی پیش روابط پاکستان و آمریکا پس از توئیت جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دچار تنش شد. وی در پیامی در توئیتر نوشت: آمریکا به طرز احمقانه‌ای طی ۱۵ سال گذشته، بیش از ۳۳ میلیارد دلار به پاکستان کمک مالی کرده و آنان هیچ چیز جز دروغ و فریب به ما تحویل نداده‌ و رهبران ما را احمق فرض کرده‌اند .آنان تروریست‌هایی را که در افغانستان به دنبال دستگیری آن‌ها هستیم، پناه‌ می‌دهند. کوچکترین کمکی نمی‌کنید، دیگر کمک نخواهیم کرد.

پس از آن هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با متهم کردن پاکستان به فراهم کردن پایگاه‌های امن برای تروریست‌هایی که در افغانستان فعالیت می‌کنند، اعلام کرد: آمریکا تقریباً تمامی کمک‌هایش به پاکستان را به حالت تعلیق درمی‌آورد. این کمک‌ها شامل بودجه نظامی خارجی 255 میلیون دلاری برای سال مالی 2016 میلادی است که در کنگره آمریکا آن را برای پاکستان اختصاص داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha