• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96102010564
  • خبرنگار : 71089

سفیر پیشین آمریکا: تلاش ترامپ برای مجازات پاکستان بی ثمر خواهد بود

سفیر پیشین آمریکا: تلاش ترامپ برای مجازات پاکستان بی ثمر  خواهد بود

سفیر پیشین آمریکا در پاکستان اعلام کرد: تلاش دولت ترامپ برای تحقیر و مجازات پاکستان به دلیل ناکامی در برداشتن اقدامات قاطعانه علیه طالبان افغانستان احتمالا بی‌ثمر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ریچارد اولسون، سفیر پیشین آمریکا در پاکستان درباره تنش‌های اخیر میان پاکستان و آمریکا و قطع کمک مالی واشنگتن به این کشور در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد: اسلام آباد نیز مانند بسیاری از کشورها در ابتدا واکنش بسیار بدی درباره اتفاق رخ داده از خود نشان داد اما این کشور می‌تواند در مقابل این اقدام، موضع ما را در افغانستان تضعیف کند.

وی ادامه داد: در طول 16 سال گذشته اقدامات نظامی ما در افغانستان وابسته به مسیر ترانزیت و حریم هوایی سرزمین پاکستان بوده است. اگر چنین شرایطی از بین برود، انجام توافقات مشابه با ایران امکان پذیر نیست و دیگر گزینه‌ها نیز مناسب نیستند. همچنین ممکن است بتوان از نظر تئوریک از کشورهای آسیای مرکزی استفاده کرد اما این مساله به حسن نیت روسیه بستگی دارد. برهمین اساس بدون همکاری پاکستان ارتش ما در افغانستان ناکارآمد خواهد بود.

سفیر پیشین آمریکا در پاکستان در ادامه اظهاراتش با اشاره به افزایش سرمایه گذاری‌های چین در پاکستان اعلام کرد: در حالی که آمریکا کمکش به پاکستان را به حال تعلیق درمی‌آورد چین کمک‌های خود را افزایش می‌دهد. بر همین اساس بعید به نظر می‌رسد که تلاش دولت ترامپ برای تحقیر و مجازات پاکستان به نتیجه برسد.

او افزود: پیام‌های توئیتری و همچنین اعلام عمومی تعلیق کمک‌ها به پاکستان روشی نیست که ما را به موفقیت برساند بلکه آمریکا برای حل مساله افغانستان تنها می‌تواند از یک ابتکار سیاسی استفاده کند.

به گفته او، دولت ترامپ در انظار عمومی همواره اعلام می‌کند که این جنگ تنها می‌تواند از طریق یک راه حل به دست آمده از طریق مذاکرات پایان ‌یابد اما درک این مساله مشکل است که چرا چنین ابتکار دیپلماتیکی تاکنون شروع نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha