• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96111106373
  • خبرنگار : 90136

سفر مقام‌های امنیتی افغان به اسلام‌آباد برای ارایه مدارک "مداخله پاکستان"

سفر مقام‌های امنیتی افغان به اسلام‌آباد برای ارایه مدارک "مداخله پاکستان"
استانکزی(راست) و برمک(چپ) امروز وارد پاکستان شدند

حکومت افغانستان اعلام کرده که رئیس امنیت ملی افغانستان و وزیر کشور به پاکستان سفر کرده‌اند تا مدارک دخالت پاکستان در امور افغانستان و "حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی" را به مقام‌های پاکستان ارایه کنند.

به گزارش ایسنا، ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته که اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دو روز پیش، از صحبت تلفنی با شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان خودداری کرد و تلفن او را بی‌جواب گذاشت.

عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد در صفحه رسمی توییتر خود نوشته که "معصوم استانکزی"، رئیس امنیت ملی و "ویس احمد برمک"، وزیر کشور افغانستان وارد پاکستان شده و در این کشور با شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر، نهادهای جامعه مدنی، مسئولین نظامی و اطلاعاتی پاکستان دیدار خواهند کرد.

هربرت مک مستر و حنیف اتمر، مشاوران امنیت ملی آمریکا و افغانستان نیز با هم تلفنی صحبت کرده‌ و گفته‌اند که پناهگاه‌های تروریست‌ها باید هدف قرار گیرد و ریشه آنان باید خشکانده شود.

افغانستان بارها اعلام کرده که پشت حملات خونینی که در این کشور به وقوع می‌پیوندد، دست پاکستان قراردارد و پاکستان از نیروهای شورشی مخالف دولت افغانستان حمایت می‌کند و آنان را آموزش می‌دهد.

پاکستان گفته که دولت افغانستان با مطرح کردن این اتهامات می‌خواهد ضعف خود را پنهان کند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان نیز امروز در دیدار با خانم کارله سلکتووه، وزیر دفاع جمهوری چک که از افغانستان دیدار می‌کند، گفته که مردم افغانستان در حال جنگ با گروه‌های "تروریستی" منطقه‌ای و جهانی هستند.

او افزوده که "مراکز و پایگاه‌های همه تروریست‌هایی که در افغانستان می‌جنگند در خاک پاکستان قرار دارد."

در ۱۰ روز گذشته کابل شاهد چندین حمله خونین بود که در آخرین حمله در نزدیک وزارت داخله پیشین این کشور ۱۰۳ نفر کشته و ۲۳۵ نفر زخمی شدند.

شب گذشته محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با حضور در یکی از مساجد شهر کابل گفت که با تمام توان انتقام خون مردم خود را می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha