• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96121910432
  • خبرنگار : 71474

امضای قرارداد مشارکت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ کیلومتر آزادراه

امضای قرارداد مشارکت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ کیلومتر آزادراه

در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد مشارکت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ کیلومتر آزادراه به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان امضاء شد.

به گزارش ایسنا، این قراردادها که میان خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت - و نمایندگان شرکت‌های بخش خصوصی مشارکت‌کننده  به امضاء رسید به شش پروژه آزادراهی در استان‌های مختلف مربوط می‌شود.

سید حسین میرشفیع – معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت – درباره جزییات این پروژه‌ها اظهار کرد: این آزادراه‌ها شامل مشهد به چناران با ۵۳ کیلومتر طول به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان، لامرد به پارسیان به طول ۵۱ کیلومتر و ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان، سیرجان به بندرعباس به طول ۵۹ کیلومتر و ارزش ۲۶۳ میلیارد تومان، مهریز به اردکان به طول ۱۲۶ کیلومتر و ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان، کنارگذر شمالی اراک به طول ۲۶۱ کیلومتر و ارزش ۶۵ میلیارد تومان و یکی از فازهای آزادراه ارومیه – تبریز به طول ۲۴ کیلومتر و ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهند شد.

به گفته وی، این قراردادها با آورده ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت عملیاتی می‌شود.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت از تایید صلاحیت شدن تعدادی از پروژه‌های آزادراهی جدید از سوی معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: آزادراه‌های تبریز - مرند، چرمشهر - پردیس، نایین – نطنز، شهربابک – سیرجان و بستان آباد – کرمانشاه خواهند بود که با نهایی شدن ابلاغیه‌های لازم از سوی سرمایه‌ گذار وارد فاز اجرایی می‌شوند.

به گفته میرشفیع، با وجود تمام تنگناهایی که وجود داشته قراردادهای قابل توجه جدیدی با سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی به امضاء رسید که این موضوع می‌تواند در آینده گره‌گشای بسیاری از طرح‌های عمرانی کشور باشد.

همچنین دراین جلسه محمد حسن‌نژاد – نماینده مردم جلفا در مجلس شورای اسلامی – اعلام کرد که خوشبختانه با وجود تمام مشکلات و معضلات موجود کارهای اجرایی قابل توجهی صورت گرفته که فعال کردن بخش خصوصی در این پروژه‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی به بهبود امکانات زیرساختی بسیاری از شهرها کمک کند. برای ما فرقی نمی‌کند که کدام منطقه از کشور توسعه یابد، زیرا بهبود شرایط در هر نقطه‌ای می‌تواند برای توسعه ایران کمک‌کننده باشد.

به گفته وی در شرایطی که استیضاح وزیر راه و شهرسازی به جریان افتاده و امکان آن وجود داشت که لابی‌های سیاسی پیگیری‌ شود، اما وزیر راه‌ و شهرسازی ترجیح داده قراردادهای مهم آزادراهی را اجرایی کند که این امر قطعا نشان‌دهنده آن است که پیگیری کار از لابی برای استیضاح برای دکتر آخوندی اهمیت بیشتری دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha