• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97041206923
  • منبع : بانک مرکزی

فهرست واردکنندگان خودروی دریافت کننده ارز رسمی+ میزان ارز دریافتی

فهرست واردکنندگان خودروی دریافت کننده ارز رسمی+ میزان ارز دریافتی

بانک مرکزی در ادامه انتشار فهرست شرکت‌هایی که از ابتدای سال جاری، پس از ثبت سفارش در سامانه سازمان توسعه تجارت، ارز به نرخ رسمی دریافت کرده‌اند و نیز در راستای شفافیت اطلاعاتی، اسامی و اطلاعات مربوط به واردکنندگان خودرو را منتشر کرد.

به گزارش  ایسنا، پس از انتشار اولین فهرست کالاهای دریافت‌کننده ارز رسمی از سوی بانک مرکزی در تاریخ دهم تیرماه، امروز دومین لیست که مربوط به واردکنندگان خودرو بود از سوی این بانک منتشر شد.

بانک مرکزی به شرکت‌های واردکننده که از سوی دستگاه‌های ذیربط معرفی و تشریفات قانونی ثبت سفارش را انجام می‌دهند، ارز مورد نیاز را تخصیص می‌دهد و تامین می‌کند.  

گفتنی است در ستاد اقتصادی دولت مقرر شده است بانک مرکزی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و مسئول، نسبت به انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز رسمی اقدام کند. بر این اساس در ادامه انتشار نخستین فهرست شرکت‌های دریافت کننده ارز توسط بانک مرکزی در روز یکشنبه دهم تیرماه، فهرست زیر که حاوی میزان تامین ارز رسمی برای واردات خودرو می باشد و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار قرار گرفته ست، منتشر می‌شود.

فهرست دریافت کنندگان ارز رسمی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۱۶:۲۱

مهم اینه که دولت زمینه رانتخواری رو فراهم نکنه . وگرنه الان دیگه این بازیها فایده ای نداره .

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۱۶:۳۴

صرف اعلام اسامی شرکت ها دردی را دوا نمی کند ، دولت باید ساز و کاری مشخص کند تا این خودرو ها به قیمت واقعی به دست مصرف کننده واقعی برسد نه آشنایان وارد کننده ها. البته بهترین راه فروش این خودرو ها به قیمت بازار و واریز مابه التفاوت به خزانه است.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۱۷:۳۶

" با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و مسئول" یعنی بازهم وجود تبصره بر قانون. یعنی بانک اجازه ندارد بدون هماهنگی اسم همه را اعلام کند. شاید نباید اسم همه را اعلام کند

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۱۸:۵۵

البته لیست بالا متعلق به شرکتهایی است که از طریق دولت ارز دریافت کرده اند با فرض درست بودن و آوردن همه شان در لیست. قطعا برخی شرکتها هم هستند که وابستگی به جاهایی دارند که بدون دریافت ارز اقدام به وارد کردن ماشین کرده اند اگر جرات دارید لیست اونها هم افشا شود

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۳ ۰۲:۱۰

ایسنا جان زدی دلار 4270 من نیاز به دلار دارم ... لطفا یه گزارش بگیر از جاهایی که به ما آدمای عادی هم دلار 4270 بدن ... مرسی

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۳ ۰۸:۴۱

سلام واقعا قرار نیست کسی بره سراغ شرکت ج. ن. آریا که با دو شرکت ۳۰ میلیون یورو از ارز این مملکت رو به نرخ ۴۲۰۰ دریافت کرده و الان داره خودرو هاش رو به طور غیر مستقیم به دو برابر قیمت در بازار میفروشه همه چسبیدن به موبایل فروشا در حالیکه این شرکت رانتی کم از اونا بهره نبرده خدا لعنت کنه طراح این نوع نابودی سرمایه مردم رو که اینجور پول تو حلق شرکتهای غیر مولد ریخت

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۳ ۲۰:۵۸

جالبه که نگین خودرو سال 95 پول گرفته و هنوز ماشین تحویل نداده و الانم میگه تحویل نمیدم.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۳ ۲۳:۰۱

سلام ما چطور میتونیم از این خودروها خریدار کنیم