• سه‌شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97042614442
  • خبرنگار : 71402

هشدار کمیسیون حقوق بشر پاکستان در آستانه انتخابات

هشدار کمیسیون حقوق بشر پاکستان در آستانه انتخابات

کمیسیون حقوق بشر مستقل پاکستان در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور نسبت به "تلاش‌های آزاردهنده، تهاجمی و بی ‌شرمانه‌ای" با هدف دستکاری در نتایج انتخابات اواخر ماه هشدار داد. یکی از فعالان این گروه انتخابات آتی را جزو "کثیف‌ترین مدل انتخابات‌" در روابط پرتنش با حاکمیت دموکراتیک توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسیون حقوق بشر پاکستان(HRCP)  در بیانیه‌ای نسبت به تهدیدهایی از جمله ادعای فشار بر اعضای حزب مسلم لیگ نواز پاکستان متعلق به نواز شریف، نخست‌وزیر عزل شده پاکستان برای "تغییر وفاداری سیاسی" و درخواست از برخی از نامزدهای شریف برای کناره‌گیری هشدار داد.

نواز شریف هفته گذشته از لندن به پاکستان بازگشت و به اتهامات فساد راهی زندان شد تا حبس ۱۰ ساله را بگذراند. او دوشنبه به همراه دختر و دامادش که اتهامات مشابهی دارند، درخواست تجدیدنظر داد. اگر قضات رای دهند، شریف می‌تواند به قید وثیقه آزاد شود.

ناآرامی‌ها در آستانه انتخابات پارلمانی پاکستان رو به افزایش است و حملات خشونت‌باری در اوایل هفته به مرگ ۱۵۳ تن از جمله یک نامزد مجلس محلی حین کمپین انتخاباتی در ولایت بلوچستان پاکستان منجر شد. به عنوان نمونه در خشونت‌های مرتبط به انتخابات، یک فرد مسلح یکشنبه شب در مقر انتخاباتی حزب ملی عوامی آتش گشود. روز جمعه هم داعش در حمله‌ای انتحاری در ایالت بلوچستان یک نامزد مجلس محلی را کشت و ۱۴۸ تن دیگر را زخمی کرد. تاکنون بیش از ۱۷۰ تن در خشونت‌های مرتبط با انتخابات کشته شدند که نشان دهنده تهدید امنیتی پیش از انتخابات است.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان در این بیانیه تصمیم کمیسیون انتخابات پاکستان برای استقرار ۳۵۰ هزار نیروی امنیتی در بیرون و داخل حوزه‌های رای‌گیری در روز انتخابات را زیر سوال برد. به گفته یکی از فعالان، این اقدام هراس رای‌دهندگان را در پی دارد. آنها همچنین پیشنهاد دادند که نیروهای امنیتی انرژی خودشان را صرف برقراری آرامش پیش از انتخابات و حفاظت از کارزارهای انتخاباتی کنند تا شرایط امنی ایجاد شود. یکی از فعالان این گروه انتخابات آتی را جزو "کثیف‌ترین انتخابات‌ها" در روابط پرتنش با حاکمیت دموکراتیک توصیف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha