• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97050904716
  • خبرنگار : 71089

ترکیه: زبان تهدید آمریکا "غیرقابل قبول" است

ترکیه: زبان تهدید آمریکا "غیرقابل قبول" است

شورای امنیت ملی ترکیه در بیانیه‌ای از زبان تهدیدآمیز آمریکا انتقاد کرد و آن را "بی‌احترامی" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای امنیت ملی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: زبان تهدیدی که آمریکا علیه ترکیه استفاده می‌کند، نشانه بی‌احترامی به روابط میان دو کشور بوده و "غیرقابل قبول" است.

شورای امنیت ملی تحت رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای اولین بار بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر برگزار شد.

این شورا در بیانیه‌ای موضع اخیر آمریکا درباره پروژه‌های دفاعی ترکیه را محکوم و اعلام کرد: آنکارا هر اقدامی را برای اجرای مسئولیت‌هایش انجام می‌دهد. این موضع آمریکا باعث آسیب روابط استراتژیک میان دو کشور می‌شود.

براساس بیانیه منتشر شده همانگونه که ترکیه "بدون هیچگونه تبعیضی میان گروه‌های تروریستی به مبارزه خود ادامه می‌دهد" این انتظار را از جامعه بین‌المللی را دارد که چنین رویکردی داشته باشد. برهمین اساس استاندارد دوگانه برخی کشورها در قبال مبارزه با تروریسم غیرقابل قبول است.

طبق این بیانیه در حال حاضر توافق انجام شده با آمریکا درباره منبج برای حل مساله سوریه اهمیت بالایی دارد. در این چارچوب خروج یگان‌های مدافع خلق از منبج تاکید می‌شود. علاوه بر اقداماتی برای تامین امنیت منطقه باید برای تسریع بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان تدابیر در نظر گرفته شده مورد بازنگری قرار گیرد.

این بیانیه در ادامه با اشاره به مساله سوریه آورد: باید هرچه سریع‌تر در مناطقی که تروریست‌ها فعالیت می‌کنند، امنیت حاصل شود. قرار است در این زمینه گام‌های مشخصی برداشته شود.

این بیانیه در ادامه با اشاره به حق دریانوردی ترکیه آورد: در دریای اژه و مدیترانه تدابیر لازم برای حفظ حقوق و منافع دریانوردی ترکیه اتخاذ شود.

کنگره آمریکا به تازگی فروش جنگنده‌های اف – 35 آمریکا به ترکیه را ممنوع کرد.

این در حالی است که دو کشور قراردادی در این زمینه امضا کردند.

روابط دو کشور بعد از اندرو برونسون، بازداشت کشیش آمریکایی در ازمیر به اتهام ارتباط با سازمان فتو دچار تنش شد.

هم چنین رجب طیب اردوغان، آمریکا را تهدید کرد و گفت: در صورتی که دولت دونالد ترامپ جنگنده‌های جدید را تحویل ما ندهد دست به اقدام جدی می‌زنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha