• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۱:۰۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97062010497
  • خبرنگار : 71186

جزئیات جلسه "شمخانی" با خودروسازان و قطعه‌سازان

جزئیات جلسه "شمخانی" با خودروسازان و قطعه‌سازان

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی جزئیاتی از جلسه اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی با فعالان صنعت خودرو و قطعه‌سازی را بیان و از برنامه‌ریزی برای بررسی و حل مشکلات این صنایع در ستاد مقابله با تحریم، خبر داد.

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حاشیه بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از گروه صنعتی ایران خودرو، جلسه مشترکی با حضور آقای شمخانی و فعالان صنعت خودرو و قطعه‌سازی برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای این جلسه دبیر شورای عالی امنیت ملی این موضوع که صنعت خودرو جزو تحریم‌های اولیه آمریکا از نیمه مرداد ماه قرار گرفته را نشانه اهمیت این صنعت در تولید و اشتغال ملی و همچنین ادامه فعالیت صنایع وابسته به‌ویژه صنعت قطعه‌سازی دانست.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی افزود: در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت صنعت خودرو و قطعه‌سازی و مهمترین مشکلات موجود ارائه و اعلام شد که قیمت‌گذاری دستوری خودرو، کمبود نقدینگی و پایین بودن سقف اعتباری خودروسازان در سیستم بانکی و مشکلات تامین و تخصیص ارز، از مهمترین مشکلات فعلی صنایع خودرو و قطعه‌سازی است.

وی با بیان اینکه در این جلسه دبیر ستاد مقابله با تحریم نیز حضور داشت، خاطرنشان کرد: پس از ارائه گزارش از وضعیت فعلی صنایع خودرو و قطعه‌سازی مقرر شد این مشکلات در جلسه ستاد مقابله با تحریم متشکل از چند تن از وزرا و معاون اول رییس‌جمهوری، مطرح و برای آنها چاره‌اندیشی شود.

نجفی‌منش ادامه داد: در این جلسه دبیر شورای عالی امنیت ملی بر ضرورت حل هرچه سریع‌تر مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی به عنوان یکی از مهمترین صنایع اشتغال‌زای کشور تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مشکلات یاد شده موجب افت ۳۸ درصدی تولید خودرو در کشور در مرداد ماه شده است بنابراین امیدواریم مشکلات هرچه زودتر حل شود تا شاهد افت بیشتر تولید خودرو در ماه‌های آینده نباشیم.

به گزارش ایسنا، علی شمخانی - دبیر شورای عالی امنیت ملی - روز دوشنبه در گروه صنعتی ایران خودرو حضور یافته و از خطوط تولید این شرکت بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۰۷:۴۶

هیچ چیز در رابطه با اینکه چرا خوردو های ثبت نامی رو که زمان تحویلش هم رد شده نمیدن و منتظر افزایش دوباره قیمت خودرو هستن نمیگن . فقط یاد دارن بگن که اشتغال در خطره ، به چه قیمت ؟ به قیمت خون مردم؟ چرا وقتی صنعت نساجی کشور ورشکسته شد اینقدر دم از اشتغال نزدن. حالا هم میخوان چندتا دولتی و خودرو ساز که همشون دستشون توی یک کاسه است دور هم بشینن و قیمتها خودروهایی رو که تحویل ندادن دوباره ببرن بالا ، مردم هم که مجبورا" از همین دوتا خودرو ساز بخرن. خدایا خودت داد مردم رو بگیر و گرنه به دولت و قوه قضائیه و مجلس که امید نیست.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۰۹:۰۴

هجوم نقدینگی به گروه خودروئی در بورس را شاهد هستیم. تنها بازاری که شایسته جذب نقدینگی است همین بورس است.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۱

دوست من اگر دولت بخواهد می تواند با فروش شرکت ها طبق اصل خصوصی سازی ده برابر نقدینگی مردم را جمع آوری کند، اما نمی خواهد