• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 97062110827
  • خبرنگار : 71582

معاون کمیته امداد به ایسنا خبر داد

کارت‌ یارانه مددجویان شارژ می‌شود + نحوه توزیع «سبدغذایی»

کارت‌ یارانه مددجویان شارژ می‌شود + نحوه توزیع «سبدغذایی»

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به توزیع «سبد غذایی» بین مددجویان کمیته امداد تا پایان شهریور ماه، از افزایش ۲۰ درصدی مبلغ این سبد نسبت به سال گذشته خبر داد.

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مانند سال‌های گذشته با هماهنگی وزارت رفاه، برای تامین مایحتاج اولیه نیازمندان تفاهم نامه امضاء شده است، گفت: سال‌های گذشته این سبد غذایی به صورت کالا در اختیار مددجویان قرار داده می‌شد، اما با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و تسهیل دریافت سبد کالا از سوی نیازمندان، کارت‌های یارانه مددجویان شارژ می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان شارژ کارت یارانه مددجویان در دوره‌های قبل بین ۳۵ تا ۱۳۰ هزار تومان بود که به تعداد بُعد خانوار این مبلغ اختصاص می‌یافت اظهار کرد: این‌بار با توجه به تورم اقتصادی و افزایش قیمت اقلام غذایی، با هماهنگی وزارت رفاه این ارقام ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، اما هنوز عدد نهایی از سوی وزارت رفاه اعلام نشده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه طی یکی دو روز گذشته بانک اطلاعات مددجویان کمیته امداد در اختیار وزارت رفاه قرار داده شده است، ادامه داد: این بانک اطلاعاتی شامل حدود دو میلیون خانوار است که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آنها تحت پوشش قرار دارند و حدود ۴۰۰ هزار نفر پشت نوبت هستند. به این ترتیب این دو گروه به صورت تفکیک شده به وزارت رفاه معرفی شده‌اند.

رهبر با بیان اینکه مبلغ این سبد غذایی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، گفت: فروشگاه‌های تحت قرار داد که وزارت ر فاه با آنها تفاهم‌نامه دارد مانند فروشگاه اتکا، تعاونی مصرف فرهنگیان، رفاه و... که دوره‌های پیش نیز مددجویان سبد کالاها را از آنها دریافت می‌کردند این بار نیز کالاها را عرضه خواهند کرد. با این وجود اسامی قطعی این مراکز اعلام خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: این سبد حمایتی تنها شامل مواد غذایی می شود و وسایل بهداشتی در این بسته پیش بینی نشده است.

به گزارش ایسنا، در عین حال فتاح، رییس کمیته امداد در سفر خود به خرم‌آباد ضمن اعلام خبر فوق گفته بود: سبد غذایی در مرحله نخست، پایان شهریور ماه به همه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و حتی پشت نوبتی‌ها  داده می‌شود و در جلسه‌ای که با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم قرار شد که به ۱۱ میلیون نفر این بن کالا داده شود اما برای ماه‌ها بعد دولت هنوز تصمیم دقیقی نگرفته که به چند دهک این بن کالا ارائه شود اما هر تصمیمی باشد به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق می‌گیرد.

وی تاکید کرده بود که برای عبور از شرایط سخت اقتصادی، تغییر رویکرد داشته‌ایم که کمک‌های موردی را بیشتر و تمام افراد پشت نوبتی را وارد چرخه مستمری‌بگیری و مددجویی کنیم؛ این اقدامات در شهریور و مهر ماه انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۶ ۰۳:۰۰

سلام ازخدمات اقای فتاح تشکروقدردانی میشود واز دوردستشان رامیبوسیم. اما این سبدکالا برای روستائیان وهمه مددجویان خیلی کم هست ایا صدهزارتومان یک برنج ده کیلویی میشه حال روغن وگوشت ومیوه وتره بار ووووووالباقی هیچ لطف کنید ماهیانه خانواری هرنفرصدهزارتومان بدهید تا حداقل زندگی راداشته باشیم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۸ ۰۴:۴۸

سلام، سبد کالا نخواستیم تو رو خدا مستمری مون رو قطع نکنید. مستمری ماه شهریور من و مادرم رو که ساکن شهر زنجان هستیم رو واریز نکردند. اطلاع رسانی کنید.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۸ ۱۲:۲۷

سلام.مستمری مددجویان کمیته امدادامام خمینی واریزنشده مددجویان برای امرارمعاش ازاین مستمری استفاده میکنندوتأخیردرواریزآن ایشان رابامشکل مواجه ساخته است خواهشمنداست نسبت به واریزبموقع آن اقدام نمائید.کمااینکه مستمری شهریور۹۷هنوزواریزنشده است.

avatar

سلام اقای فتاح ازروزی که شما لین مجموعه رابدست گرفته اید واقعا متحول شده. ومددجویان واقعا به حقشان میرسند ودراینحاتشکری ازریاست کمیته امداد بمپورازبخشهای ایرانشهرجناب اقای عبدالحمیدناروی. واقای شفیع محمدناروی دوست داشته باشیم واقعا با روی باز وتکریم ارباب رجوع. مشکلات مددجویان رارفع میکنند. اجرشان باخداوندمتعال. وامام زمان عج

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۱ ۱۸:۰۶

سلام میخواستم بگوئیم که آیا با40تومان سبد کالا میتوان زندگی کرد من یک بچه یتیم دارم و خودم هم معلول هستم نه کار دارم ونه منبع درآمد چگونه میتوانم بااین وضع اقتصادی و گرانی و بیکاری بعنوان یک مادر فرزندم را بزرگ کنم تورو خدا حداقل برای شرایطی مثل من که راه به جایی ندارند کاری کنید

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۶ ۱۵:۵۳

سلام پدر بنده تحت پوشش بهزیستی هست ولی وقتی به فروشگاه مراجعه میکنم برای دریافت سبد کا لا دستگاه کارتخوان موجود رو صفر اعلام میکند به بانک مراجعه کردم می گویند کارت مشکلی نداردوبه بهزیستی هم مراجعه کردم گفتن واریز شده ولی کارت موجودی ندارد

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۳ ۱۶:۲۴

من کارتم شارژ نشده هنوز! به من تعلق گرفته ولی کارت چند بار زدم شارژ نشد واقعا نیازمندم

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۰۹ ۲۲:۰۵

سلام چرا وقتی میریم فروشگاه میگن موجودی نداره و شارژ نشد در صورتیکه هر دو سری بهم تعلق گرفته بانکم رفتم ثبت کردن ولی بازم مشکل حل نشد ممنون میشم پیگیری کنید