• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۷ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 97071005516
  • خبرنگار : 71564

فعالیت بیش از ۱۰۰ سمن محیط زیستی در تهران

فعالیت بیش از ۱۰۰ سمن محیط زیستی در تهران

کارشناس آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بیش ۱۰۰ سمن محیط زیستی در استان تهران فعالیت می‌کنند، گفت: استان تهران تخصصی‌ترین سمن‌های محیط زیستی در کشور را دارد و امیدواریم که امسال بتوانیم بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان تهران را به روز کنیم.

اسماء کرمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه حوزه فعالیت‌های سمن‌های زیست محیطی در استان تهران بسیار گسترده است، اظهار کرد: تعداد و مشخصات این سمن‌ها را به‌صورت بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان تهران جمع‌آوری کرده‌ایم و در حال حاضر حدود ۱۲۰ سمن در استان تهران در حوزه محیط زیست مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد، برخی سمن‌ها در یک سال اخیر یا کم فعال بوده‌اند یا حتی فعالیت نداشته‌اند ولی در حاضر می‌توان گفت که از این ۱۲۰ سمن، ۸۰ سمن کاملا فعال هستند. سعی می‌کنیم دوباره امسال بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان تهران را به‌روز کنیم و آن را روی سایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دهیم.

این کارشناس آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تخصصی‌ترین سمن‌های محیط زیستی در استان تهران مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در استان‌های دیگر کشور نیز بسته به وسعت و جمعیت استان سمن‌هایی شکل گرفته‌اند ولی تخصصی‌ترین سازمان‌های مردم نهاد در استان هستند که یا شناسنامه ملی دارند و یا به صورت استانی فعالیت می‌کنند.

کرمی با اشاره به اینکه سمن‌های محیط زیستی استان‌ تهران در هفت کارگروه تخصصی تقسیم‌بندی شده‌اند، توضیح داد: این کارگروه‌ها شامل کارگروه‌های آلودگی آب، هوا، پسماند، جانوران و آب و تالاب می‌شوند که هر سازمان مردم نهاد با توجه به حوزه فعالیت خود دریکی از این کارگروه‌ها فعالیت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه گاهی اوقات برخی سازمان‌های مردم نهاد تخصصی محیط زیستی استان تهران با محیط زیست استان همکاری نمی‌کنند یا گزارش کار نمی‌دهند، گفت: لزوما اطلاعات همه سازمان‌های مردم نهاد در بانک اطلاعاتی ما وجود ندارد چرا که برخی از آن‌ها هیچ وقت به اداره‌های دولتی مراجعه نکرده‌اند و به‌صورت مردم نهاد کارهای خود را پیش‌ می‌برند.

این کارشناس آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه سمن‌های محیط زیستی در استان اقدامات مفیدی برای محیط زیست انجام داده‌اند،اظهارکرد: از جمله آن می‌توان به پروژه حفاظت از خزنده افعی لطیفی یا افعی دماوندی اشاره کرد که توسط گروه خزنده‌شناسان پارس در پارک ملی لار انجام می‌شود.

کرمی در پایان گفت: گروه خزنده‌شناسان فارس حدود چهار سال است که در پارک ملی لار به گردشگران و عشایر آموزش می‌دهند که چگونه از این گونه در معرض خطر انقراض محافظت کنند. امسال نیز این اقدام به عنوان طرح نمونه استان تهران در جشنواره موفق سمن‌های کشور برگزیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha