• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97080100052
  • خبرنگار : 71129

پیش از سخنرانی اردوغان درباره خاشقجی

رئیس سیا به ترکیه رفت

رئیس سیا به ترکیه رفت

رئیس سیا در میان نگرانی‌های بین المللی درباره توضیح عربستان درخصوص مرگ روزنامه نگار مخالف سعودی به ترکیه رفته تا با مقام‌های این کشور در این باره دیدار کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این سفر از سوی جینا هاسپل، رئیس سیا به ترکیه در حالی صورت گرفته که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی امروز (سه شنبه) خود به دنبال افشای کامل آنچه است که معاونانش آن را قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی به دستور مستقیم عربستان و تلاش برای لاپوشانی آن اعلام کرده‌اند.

ورود هاسپل اقدامی از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا برای دستیابی به اطلاعاتی است که ترکیه در این باره دارد و شامل فایل‌های ضبط شده است.

مقام‌های اطلاعاتی به شدت نسبت به اظهارات سعودی‌ها تردید دارند و به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده‌اند که عملیات قتل این روزنامه‌نگار بدون اطلاع رهبران سعودی مشکوک است.

سخنگوی سیا از اظهارنظر درباره سفر رئیس این سازمان به ترکیه امتناع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۱ ۰۹:۵۱

عربستان آنقدر در آمریکا اوراق خریده و آنقدر رشوه داده و لابی کرده که آمریکا را فلج کرده است. از طرفی آمریکا را مجبور کرده تا ایران را تحریم کند و الان اگر آمریکا صدایش را بلند کند همین عربستان با بستن شیرهای نفت آمریکا را به زانو در می آورد و دنیا را به هم میریزد. ترامپ روزگاری نگاه گاو شیرده را به عربستان داشت ولی نگاه عربستان به ترامپ مثل خری است که افسارش را عربستان میکشد. این وسط عربستان و آمریکا به دنبال منحرف کردن افکار عمومی به موضوع دیگری هستند. مدتی است که اسرائیل زمینه چینی میکند که مواضع ایران در عراق را بمباران کند ولی از ترس انتقام ایرانی ها در حال برنامه ریزی دقیق است و اکنون زائران ایران نیز به سمت کربلا در حرکت هستند و ایران نیز درباره جریانات اخیر عربستان هیچ موضعی نمیگیرد پس دست های اسرائیل هم بسته است از طرفی ترکیه یکه تازی میکند و آبرو و حیثیت نداشته عربستان را که با پول و طی سالها بدست آمده را به حراج گذاشته است - ترکیه هم پیمان قطر است و هم عربستان و آمریکا را مقصر کودتای نافرجام میداند در یمن کشتار میشود ولی این وسط خداوند با خون یک انسان تمامی نقشه های شیطان بزرگ و گاو شیرده و رژیم بچه کش را به هم زده است