• شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97081205306
  • خبرنگار : 71516

آرام‌ترین جمعه در مرزهای غزه بعد از ماه‌ها خشونت و درگیری

آرام‌ترین جمعه در مرزهای غزه بعد از ماه‌ها خشونت و درگیری

مرزهای بین رژیم صهیونیستی و نوار غزه روز گذشته یکی از آرامترین روزهای خود را بعد از ماه‌ها خشونت و درگیری شاهد بود در حالی که به نظر می‌رسد تلاش‌های مصر برای دست‌یابی به آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس شاهد پیشرفت‌هایی بوده است.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش وزارت بهداشت وابسته به حماس هفت فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شدند این کمترین تعداد در مقایسه با آمار ثبت شده در درگیری‌های رخ داده در جمعه‌های گذشته است.

این در حالی است که براساس گزارش منتشر شده در روز پنج‌شنبه، مصر احتمالا به امضای توافقنامه با حماس برای تلاش جهت پایان دادن به اعتراض‌های مرزی در مقابل کاهش محاصره شدید اسرائیل بر غزه که بیش از یک دهه ادامه داشته، دست یافته است.

این توافق مخصوصا اجازه تامین هزینه انرژی مورد نیاز برای تولید برق در غزه را با هزینه قطر و پرداخت حقوق کارمندان دولت مورد حمایت حماس را در ازای آتش‌بس و آرام سازی اوضاع می‌دهد. البته هنوز در این باره تاییدیه رسمی از سوی دو طرف منتشر نشده است اما خلیل الحیه، یکی از رهبران حماس گفت، تلاش‌ها در آستانه موفقیت هستند.

در این راستا تظاهرکنندگان روز جمعه اظهار داشتند: به لطف پایداری ملت ما در تظاهرات‌های بازگشت و شکستن محاصره غزه تلاش‌ها در آستانه موفقیت هستند و تظاهرات ما تا تحقق کامل اهداف‌مان ادامه می‌یابد.

تظاهرکنندگان در اکثر مناطق در نزدیکی مرزهای غزه حضور داشتند اما به گزارش رسانه‌های محلی، حماس تلاش کرد همچنان حسن نیت خود را در قبال تلاش‌های مصر و سازمان ملل برای دستیابی به توافق به اثبات برساند. مثلا در یکی از تظاهرات‌ها در شرق غزه اعضای سازمان امنیتی تحت کنترل حماس سعی کردند تا مانع نزدیک شدن تظاهرکنندگان به دیوار حائل دو طرف شوند.

هزاران فلسطینی برای شرکت در سی و دومین جمعه تظاهرات بزرگ "بازگشت" راهی نواحی مرزی غزه شدند.

تظاهرات بازگشت تحت عنوان "ملت ما وعده شوم بالفور را حذف خواهد کرد" برگزارش شد و طی آن چندین فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.

به هر حال نظامیان ارتش صهیونیستی با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور سعی داشتند تا تظاهرات کنندگان فلسطینی را عقب رانده و مانع از پیشروی آنان به سمت موانع مرزی شوند.

این در حالی است که تیم امنیتی مصری که روز گذشته وارد غزه شده بود برای اولین بار در اردوگاه بازگشت در شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه حاضر شد.

هیئت امنیتی مصر به ریاست احمد عبدالخالق مسؤول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات کل مصر سفرهای دوره‌ای به تل‌آویو و رام الله به منظور دستیابی به آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل و کاهش محاصره غزه داشته است.

لازم به ذکر است که از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت در ۳۰ مارس گذشته تاکنون بیش از ۲۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۳ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال صدها نفر از آنان وخیم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha