• شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97081205476
  • خبرنگار : 71516

مسؤول اسرائیلی: به آتش بس در غزه بسیار نزدیک شده‌ایم

مسؤول اسرائیلی: به آتش بس در غزه بسیار نزدیک شده‌ایم

یک منبع سیاسی اسرائیلی فاش کرد که اسرائیل درصدد رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه با نظارت مصر است.

به گزارش ایسنا، یک منبع سیاسی اسرائیلی اعلام کرد که اسرائیل درباره نظارت بر پول‌هایی که به نوار غزه داده می‌شود کوتاهی نخواهد کرد تا از این پول‌ها برای فعالیت‌های تروریستی استفاده نشود.

این مسؤول گفت: اسرائیل ترجیح می‌داد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مسؤولیت انتقال این پول‌ها و نظارت بر توزیع آن را برعهده بگیرد اما اسرائیل مایل نیست وارد جنگی طولانی‌مدت شود در نتیجه از تمامی امکانات برای حل و فصل با غزه استفاده می‌کند.

این منبع گفت: در صورت شکست تلاش‌ها برای آتش‌بس اسرائیل آماده استفاده از قدرت نظامی گسترده است.

این مسؤول بلندپایه رژیم صهیونیستی اظهار داشت که دستیابی به توافق آرام سازی اوضاع در غزه بین این رژیم و حماس با وساطت مصر بسیار نزدیک است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این مسؤول اسرائیلی که نام وی فاش نشده است، تصریح کرد که برقراری آتش بس و آرام سازی اوضاع در غزه می‌تواند به بهبود اوضاع در این باریکه کمک کند.

وی اشاره کرد که اکنون تمامی تلاش‌ها بر ورود سوخت ارسالی قطر برای نیروگاه تولید برق غزه و پرداخت حقوق کارمندان حماس در غزه از طریق کمک‌های مالی قطر در مقابل برقراری آرامش کامل در مناطق مرزی متمرکز شده است.

این مسؤول اسرائیلی اظهار داشت که ورود سوخت و کمک‌های مالی قطر به نوار غزه تحت نظارت شدید انجام خواهد شد.

وی بر ضرورت انجام هر کاری در راستای تضمین آرام سازی اوضاع در غزه و بهبود اوضاع انسانی این باریکه تاکید و عنوان کرد که پرداخت حقوق کارمندان غزه به آرام سازی اوضاع کمک خواهد کرد.

این مسؤول اسرائیلی در پایان تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در صورت شکست تلاش‌ها برای آرام سازی اوضاع، برای هر احتمال و سناریویی آماده خواهد بود.

به نقل از روزنامه القدس العربی، این توافق سیاسی با نظارت مصر صورت می‌گیرد و براساس آن قطر غزه را به سوخت مجهز کرده و حقوق کارمندان حماس را می‌پردازد در ازای آن تمامی اعتراضات فلسطینی‌ها در مرز غزه و اسرائیل به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha