• یکشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 97092512432
  • منبع : سازمان بهزیستی

ارائه خدمات بانکی به نابینایان

استانها/ نابينا

دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در راستای تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان گام برمی دارد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم کاظمی مومن سرایی، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به حفظ و رعایت حقوق شهروندی نابینایان، از همکاری با انجمن نابینایان ایران و شرکت «دانش بنیان پکتوس گام» در خصوص تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان خبر داد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از تجهیز۹۳ شعبه در ۲۱ استان کشور به سامانه خدمات بانکی روشندلان خبر داد و گفت:  از این تعداد ۳۰ شعبه در شهر تهران واقع شده است، لذا به‌منظور پرهیز از تمرکز و تجمع ارائه خدمات حضوری به این گروه از هموطنان صرفاً در شهر تهران و برخی از شهرهای بزرگ کشور؛ توزیع این امکان در مناطق فاقد شعب و یا دارای حداقل شعب تجهیز شده در اولویت قرار گیرد.

کاظمی مومن سرایی افزود: بانک مرکزی از بانک ها و موسسات خواسته است چنانچه هر بخشنامه یا دستورالعمل صادره از بانک مرکزی که ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی به روشندلان، معلولین و جانبازان را دچار اخلال می کند، به آن بانک معرفی شوند تا نسبت به رفع مشکل چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به افزایش کمیت و کیفیت خدمات رسانی به کم بینایان و نابینایان کشور تصریح کرد: در این راستا تعامل بین بانک ها، موسسات اعتباری و انجمن های معلولین، جانبازان نظیر انجمن نابینایان ایران افزایش یابد و اقدامات شبکه بانکی به منظور برآورده کردن نیازهای این عزیزان، صرفاً محدود به مناسبت های خاص نشود.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در پایان یادآور شد: روشندلان عزیز می توانند، نکات آموزشی مورد نیاز جهت بهره برداری، از طریق وب سایت بانک ها، موسسات عضو مرکز شتاب و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، گفتنی است؛  تاکنون به منظور ارائه خدمات بانکی و بانکداری الکترونیکی به این قشر از هموطنان عزیز، اقداماتی به شرح ذیل توسط بانکها،موسسات و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداختی صورت پذیرفته است:

ـ پیش بینی امکانات مورد نیاز جهت سهولت تردد جانبازان، معلولین و روشندلان در ساختمانهای جدید الاحداث بر اساس دستورالعمل های مربوط به رفع نقایص موجود در شعب و واحدهای قدیمی

ـ نصب تابلو مشتریان خاص(جانبازان،معلولین و حتی افراد مسن) بر روی یکی از باجه های پاسخگویی به مشتریان جهت خدمات رسانی در کوتاه ترین زمان ممکن

ـ تجهیز بیش از ۹۰ شعبه در ۲۱ استان کشور به سامانه خدمات بانکی روشندلان

ـ نصب سطوح ویژه حرکت روشندلان

ـ تجهیز دستگاههای خودپرداز به سیستم گویا

ـ تجهیز دستگاههای خودپرداز به صفحه کلید برجسته

ـ تجهیز وب سایت بانکها/موسسات و همچنین اینترنت بانک به نرم افزار متن خوان

ـ ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی نظیر سایت بانکها، اینترنت بانک، تلفن بانک و همراه بانک

ـ ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق اپلیکیشن های موبایل نیز از جمله این خدمات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.