• سه‌شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۷ / ۰۱:۳۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97092713325
  • خبرنگار : 71093

ناگفته‌های صریح رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری سرخابی‌ها

ناگفته‌های صریح رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری سرخابی‌ها

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: اکثر فسادهایی که در مزایده‌ها به وجود می‌آید و تیشه به ریشه خصوصی‌سازی می‌زند کلمه اهلیت است؛ اهلیت‌هایی که هیچ متری ندارد.

به گزارش ایسنا، علی‌اشرف عبدالله پوری‌حسینی که در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: میلِ داشتنِ این دو باشگاه در دولت صفر نشده ولی بخش مثبتش سنگینی می‌کند. اینکه این دو باشگاه در سال‌های قبل واگذار نشدند، فکر نکنیم که همه‌اش تقصیر شخص خاصی بود. یک عده معتقدند اگر این دو باشگاه را به دست بخش خصوصی بدهیم مشکل امنیتی برای کشور به وجود می‌آورند و در انتخابات‌ها دخالت می‌کنند. به اینکه آیا این اعتقاد درست است یا نه کاری ندارم ولی این موضوع تصمیم هیات وزیران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در چهار مزایده‌ای که برگزار کردیم آنهایی که دوست داشتیم بیایند جلو نیامدند که باشگاه را خریداری کنند. بعضی از آنهایی که در مزایده آخر آمدند، تحمیلی، توصیه‌ای و سفارشی جلو آمدند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به اینکه شما دوست داشتید چه کسانی برای خرید جلو بیایند، گفت: آنهایی که با ورزش بزرگ شدند و ورزش را درک می‌کردند. خودروساز چه نسبتی با ورزش دارد؟ به نظر می‌آید سایپا و ایران‌خودرو با دستور جلو آمدند. متاسفانه وقتی وضعیت مالی اینها را بررسی کردیم از بعضی بخش‌های خصوصی که آمدند جلو به مراتب وضعیتشان بدتر است و به مراتب بدهکارترند.

وی با بیان اینکه متقاضیان هم در این موضوع مقصر بودند، اظهار کرد: بعضی از ستارگان تیم ملی در آن زمان با من تماس گرفتند و گفتند خیالتان راحت ولی آنها هم نیامدند. آنها هم مقصر هستند. اگر کار ما عیب داشت به ما می‌گفتند. اگر شرایط بد بود، می‌گفتند.

پوری‌حسینی افزود: بحث اهلیت بحث بسیار پیچیده‌ای است. اکثر فسادهایی که در مزایده‌ها به وجود می‌آید و تیشه به ریشه خصوصی‌سازی می‌زند، همین کلمه اهلیت است. اهلیت یعنی اینکه یک چاقوی تیز را دست هر کس بدهی که هر جایی را که دلش خواست قطع کند. حق تشخیص به عده‌ای می‌دهید. البته ما در سازمان خصوصی‌سازی یک اهلیت عمومی برای همه مزایده‌ها داریم ولی در مزایده‌های سوم و چهارم، سه اهلیت جدید برای استقلال و پرسپولیس گذاشتیم که

یکی از مواردش این بود که از نظر امنیتی تایید شود. تشخیص این سه مورد را به سه بزرگوار دادیم که افراد فرهیخته‌ای هم بودند.

وی ادامه داد: وزیر ورزش، وزیر دادگستری و وزیر اقتصاد آن سه شخص بودند ولی آنها متر مشخص و تعریف‌شده‌ای برای تشخیص آن موارد نداشتند. وقتی ما یک تعریف جامع و مانع برای اهلیت نداریم، تهش این می‌شود که از هر کس خوشمان بیاید برنده‌اش می‌کنیم و از هر کس خوشمان نیاید برنده‌اش نمی‌کنیم و این یعنی مزایده کشک است! ما این کارها را در سازمان خصوصی‌سازی انجام ندادیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره قیمت‌گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با اشاره به اینکه ۹۰ درصد بدهی‌های این دو باشگاه داده شده است، گفت: تازه ۱۰ درصد مانده که این دو باشگاه به صفر برسند. آیا از خودمان نمی‌پرسیم که دولتی نگه داشتن بنگاه‌ها و باشگاه‌های دولتی به چه قیمتی؟ اگر بخش خصوصی یک چنین استقلال و پرسپولیسی را تحویل ما می‌داد سرزنشش نمی‌کردیم؟ دستگیر و زندانی‌اش نمی‌کردیم؟ از بخش خصوصی واقعی کسی توقع دارد که ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشته باشد؟ یکی از بخش‌های خصوصی که از ما شرکت خریده است اینطور شرکت‌داری کند در موردش چه می‌گوییم؟ نتیجه ۴۰ سال حضور دولت در این دو باشگاه چه بوده؟ الان می‌گویند که تلاش کردیم تازه ۱۰ درصد بدهی مانده، حالا اگر سازمان خصوصی‌سازی این شرکت را به صفر ریال دهد کار بدی کرده؟ سودی داشته؟ با اینکه دولتی‌ها بلد بودند با اجبار دولتی بودن اسپانسرها را مجبور به اسپانسری کنند، این دو باشگاه در این ۴۰ سال به کجا رسیده‌اند؟ ریالی سود داشته؟ وقتی ریالی سود نداشته بخش خصوصی به چه امیدی پول دهد؟

وی درباره قیمت دو باشگاه نیز گفت: من برای قیمت عددی را نمی‌توانم بگویم. هیات کارشناسی قیمت‌گذاری می‌کند و به هیات واگذاری می‌دهد. این هیات به موجب اختیارات قانونی هر قیمتی می‌تواند بگذارد. تصورم این است که این بار واگذاری استقلال و پرسپولیس با چهار سال قبل یک تفاوت ماهوی دارد. دقت کنید که چهار سال قبل برند به علاوه یک ورزشگاه می‌فروختیم ولی الان داریم شرکت می‌فروشیم که بدهی، تعهدات و ذخایر هم در آن هست. یعنی هر کس این دو باشگاه را بخرد مسئول بدهی‌های احتمالی هم هست.

پوری‌حسینی درباره زمان مزایده دو باشگاه نیز اظهار کرد: اگر صورت‌های مالی آماده باشد، اوایل اسفندماه مزایده را اعلام می‌کنیم که برای اواخر این ماه مزایده انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۲:۲۹

خصوصی سازی ؛ بزرگترین فساد اقتصادی کشور ....................................... بزرگترین فساد اقتصادی کشور در جریان ارزان فروشی صنایع و معادن به ویژه خواران و شرکای خصوصی بخش دولتی ، تحت نام خصوصی سازی ، رخ داده است . فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی و در واقع چوب حراج بر اموال مردم ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است . راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است . هزاران میلیارد تومان درآمد این پتروشیمیها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، پالایشگاهها ، صنایع آلومینیوم ، سرب و روی و ... کجا میرود ؟ ! ارزش جایگرینی هر یک چند میلیارد دلار ؛ به عبارتی هر یک چند ده هزار میلیارد تومان . . . اینها همه به غارت رفته و باید به دولت بازگردد . راه دیگری نیست . نمایندگان مجلس قبول کنند اشتباه رفته اند . صنایع و معادن کشور و متعلق به همه مردم ، هر یک به ارزش هزاران میلیارد تومان به قیمتهای مجانی به ویژه خواران و گروههای خاص هدیه شده است . چه نهادی مسئول بازگشت این اموال غارت شده عمومی به دولت و مردم است ؟ فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی و در واقع چوب حراج بر اموال مردم ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است . راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است . واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ ! عمده واگذاریهای بزرگ صنایع و معادن کشور، در شرایط تبانی انجام میگردد . و این موضوع ، عامل مهم تنزل اقتصاد ، درآمدهای عمومی کشور و در نهایت تضییع حقوق ملت و تنزل سطح زندگی است . واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ ! شک نکنید . بزرگترین سوء استفاده و فساد مالی کشور در سالهای گذشته و حال حاضر ، در جریان خصوصی سازی اتفاق افتاده و میافتد . در واقع صدها هزار میلیارد تومان اموال مردم و دولت به نام منحوس خصوصی سازی به قیمتهای رایگان به ویژه خواران و رفقای خصوصی مدیران دولتی تقدیم شده است . و دست دولت از منابع ثروتساز خالی شده که نتیجه آن شده است تورم . لطفا آنها را دریابید که هر کدام از این واگذاریهای مجانی صنایع و معادن بی بدیل ، معادل صدها بابک ، ( ب ز ) و ( ر ض ) است . (خصوصی سازی ؛ بزرگترین فساد اقتصادی

avatar

فوق العاده ، عالی و بی نظیر بود . اندازه ی چند واحد درسی اطلاعات واقعی دریافت کردم . تشکر از ایسنا و نویسنده .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۳:۱۴

جالب است که صنایع ثروتساز برای دولت و مردم مانند فولاد و پتروشیمی واگذار شده اند اما این دو باشگاه هزینه زا و سرطانی باید هنوز دولتی بمانند و مخارج میلیاردی این بازیکنان اکثرا منحرف و بی شخصیت از جیب مردم مظلوم و دولت تامین گردد .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۴:۴۱

در اکثر خصوصی سازیها ، فروشنده و خریدار با هم ارتباط نزدیک دارند و پشت پرده تبانی وجود دارد .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۸ ۰۸:۴۱

دقیقا همین طور است . خودم تعداد زیادی شاهد بوده یا مطلعم .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۴:۴۲

شرکتهای خصوصی خواهرخوانده شرکت دولتی ! بسیاری شرکتهای دولتی در کنار خود ، یک یا چند شرکت خصوصی اقماری ! دارند . مدیران و کارشناسان قبل از خدمت ، از محل اموال دولت (مردم ) شرکت خصوصی را شارژ میکنند . مثلا با آنها یک بخش از شرکت یا معدن میدهند . پس از بازنشستگی هم برای استخدام به آنجا رفته و پاداش خدمات خود را میگیرند .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۴:۴۴

شرکتهای خصوصی حیات خلوت شرکتهای دولتی را بشناسیم و معرفی کنیم ! بسیاری شرکتهای دولتی در کنار خود ، یک یا چند شرکت خصوصی اقماری ! دارند . مدیران و کارشناسان قبل از خدمت ، از محل اموال دولت (مردم ) شرکت خصوصی را شارژ میکنند . مثلا بنام خصوصی سازی به آنها یک بخش از شرکت یا یک معدن میدهند . پس از بازنشستگی هم برای استخدام به آنجا رفته و پاداش خدمات خود را میگیرند . یا سهام شیرین یا کوپن استخدام آشنایان را بجای آن خوش خدمتی دریافت میکنند . بررسی وضعیت دارایی و غنایم کسب شده این شرکتها با هزاران میلیارد تومان ارزش ، شاه کلید علت کاهش درآمد دولت و زیان ده شدن برخی شرکتهای دولتی است که همه این مفاسد به افزایش تورم و تنزل زندگی مردم کشور منجر میگردد .

avatar

( چگونگی صحنه سازی برای خصوصی سازی موفق ) برای مدتی مثلا یک یا دو سال مجموعه مورد نظر برای واگذاری را زیان ده و فاقد کارایی نمایش میدهند ! چگونه ؟ مثلا فروش را کم میکنند . در بسیاری موارد خریدار محصول ، خریدار آینده شرکت است . به فرض ذوب آهن قرار است معدن ذغال ... یا معدن ... را تصاحب نماید . مدتی از آن معدن کمتر خریداری میکند . .... به همین علت پس از واگذاری که فروش شرکت قربانی به تعادل میرسد ، مثلا سه برابر سال قبل میشود ، مدیران نمایشها و مصاحبات تبلیغاتی به راه میاندازند که فروش و بهره وری پس از واگذاری این مجموعه سرطانی زیانده به شدت افزایش داشته است . ظاهرا هم چنین است اما عاقلان دانند و تبانی کنندگان دو طرف !

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۵:۲۰

اکثریت صنایع و معادن بی بدیل به ارزش هزاران میلیارد تومان ، بعنوان اموال عمومی کشور و متعلق به همه مردم ، با قیمتهای در حد مجانی به گروههای ویژه هدیه شده است . نکته جالب و مشترک این تاراج گسترده آنکه همه آنها بطور قانونی ! واگذار شده اند و ضمنا مدتی پیش از واگذاری زیان ده بوده اند ، یا دقیقتر بگوییم زیانده شده اند .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۵:۲۳

بسیاری از مردم و رسانه ها روی سوء استفاده هایی از جنس ( ب.ز. ) یا ( ر.ض. ) و امثالهم بسیار حساس و پیگیر هستند . سوء استفاده هایی که شاید مبالغ آنها در حد سه هزار میلیارد تومان یا ده هزار میلیارد تومان بوده است . بله اینها اعداد بزرگی هستند اما به جرات عرض میکنم که تنها در یک واگذاری یک کارخانه پتروشیمی ، فولاد ، پالایشگاه یا حتی بسیاری از معادن ارزشمند و استثنایی کشور ، معادل اعداد مورد اشاره ، حیف و میل و تضییع اموال عمومی انجام شده است . اما جامعه اصولا روی اشخاص و اسامی ملموس حساس است . این حساسیت باید روی تاراج صنایع و معادن از دست رفته کشور نیز ایجاد و حفظ گردد . این یک مساله حیاتی است که زندگی همه ی ما و فرزندانمان را تحت الشعاع قرار داده و خواهد داد . پس بزرگترین مطالبه ی رسانه های صادق و همه مردم و نمایندگان فهیم و دوستدار ایران و ایرانی میبایست یک موضوع کلیدی و مهم باشد : برگشت صنایع و معادن تاراج شده به نام خصوصی سازی به مردم ( دولت ) . تنها راه نجات اقتصاد و بهبود معیشت مردم همین است ؛ برگشت صنایع و معادن تاراج شده که متعلق به عموم مردم بوده است .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۵:۲۵

قاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس «فروش سرمایه های استان زیر قیمت واقعی را یک زنگ خطر» دانست و پرونده واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه را دوباره باز کرد و گفت: در حالی که قیمت واقعی این پالایشگاه بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، به ۲۱۰ میلیارد تومان واگذار شد.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۵:۲۹

درود بر استاندار لایق ، صادق ، شجاع و حق طلب کرمانشاه .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۵:۳۱

نامه استاندار کرمانشاه برای لغو خصوصی‌سازی خبرساز شد واگذاری سه سیلوی دولتی کرمانشاه به بخش خصوصی جنجال بزرگی در استان به راه انداخته تا جایی که استاندار هم در صف اول معترضان ایستاده و از نامه ‌نگاری برای لغو قطعی این واگذاری‌ها خبر داده است.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۵:۳۳

بزرگترین میراث دولت سازندگی برای کشور ایجاد قشر نوکیسه و تازه به دوران رسیده بود که خود را تافته ی جدا بافته دانسته و از هر نوع برداشت گزاف از اموال عمومی و هر گونه پاداش و مزایای بالا هیچ ابایی نداشتند و البته خود را محق میدانسته و میدانند .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۵:۳۴

ریشه اصلی تورم در علم اقتصاد چیست ؟ کسری بودجه دولت . یعنی درآمد دولت کمتر از مخارج اوست . ریشه ی کاهش درآمد دولت را در کجا بیابیم ؟ ..... تاراج صنایع و معادن ثروتساز کشور به نام خصوصی سازی .... صنایع و معادنی که در صحنه سازیهای دروغین تکراری ، زیان ده جلوه داده شده و سپس با قیمتهای در حد مجانی به گروههای ویژه یا همدستان خصوصی مدیران دولتی هدیه میشوند . پس بزرگترین مطالبه ی رسانه های صادق و همه مردم و نمایندگان فهیم ایران میبایست یک موضوع کلیدی و مهم باشد : برگشت صنایع و معادن تاراج شده به نام خصوصی سازی به مردم ( دولت ) . تنها راه نجات اقتصاد و بهبود معیشت مردم همین است ؛ برگشت صنایع و معادن تاراج شده که متعلق به عموم مردم بوده است .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۵:۵۳

نتایج فروش مجانی و ارزان صنایع و معادن کشور به نام خصوصی سازی : ........................................................... عادل آذر ، رییس دیوان محاسبات کل کشور ادامه داد: از طرف دیگر شرکت‌ها فروخته شده است و برای اعتبارات هزینه‌ای مصرف شده است. به طوری که روز به روز از صندوق برداشت می‌شود قرار بود صندوق برای تولید و اشتغال باشد. وی یکی از چالش‌های جدی در بودجه سال ۹۸ را اوراق‌های مالی - اسلامی دانست و در این باره توضیح داد: باید در بودجه ۹۸ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بابت اوراق مالی - اسلامی برای اصل و سررسید و سود آن پیش‌بینی کرد که اگر این اتفاق رخ ندهد باید درصد اوراق را افزایش داده و دوباره با انتشار اوراق دولت بدهکار شود. ما این را پارسال، آینده فروشی نامیدیم، چون با این کار از آیندگان قرض می‌گیریم.

avatar

وزیر نفت ، مهندس زنگنه: یک پالایشگاه ها 300 هزار بشکه ای، 6 میلیارد دلار قیمتش است. ( 21 آذر 97 ) یعنی قیمت یک پالایشگاه میشود شصت هزار میلیارد تومان !!! ... درست شنیدید : (( شصت هزار میلیارد تومان !!! )) 60000000000000 تومان !!! ... با دلار ده هزار تومانی . .......................................... با دلار پنج هزار تومانی هم میشود : سی هزار میلیارد تومان !!! بروید ببینید پالایشگاهها و پتروشیمیها با چه اعدادی توسط کارشناسان محترم !!دادگستری ، قیمت گذاری و به بخشهای ویژه هدیه شده اند . .. اعداد بعضا به یک دهم قیمت روز هم نمیرسد . این موضوع شاه کلید اصلی مشکلات اقتصادی ایران ، کسری بودجه و تورم است . …………..

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۵:۵۹

خسته نباشید ... واگذاری پالایشگاه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی کرمانشاه به 200 میلیارد تومان !!!! م

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۶:۵۷

فوت 2 دانش‌آموز در آتش‌سوزی مدرسه‌ در زاهدان ۱۳۹۷/۹/۲۷ ..................................... خالی بودن دست آموزش و پرورش برای داشتن یک مدرسه ایمن و از آن طرف سوء استفاده های میلیاردی در جریان خصوصی سازی و ...

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۹ ۰۹:۴۳

بجای فشار به کارمندان و کارگران مظلوم ، صدها هزار میلیارد تومان صنایع و معادن غارت شده به نام خصوصی سازی ، به دولت و مردم بازگشت داده شود . کارخانجات هر یک چند میلیارد دلاری فولاد ، پتروشمی ، مس ، پالایشگاه و معادنی که با قیمتهای مجانی به ویژه خواران هدیه شده است . …………………… عامل اصلی بیکاری ، خصوصی سازی فاسد است که نتیجه افکار و تصمیمات اشتباه نمایندگان مجلس است . مدیران خصوصی که برای خرید صنایع و معادن پیش قدم میشوند اکثرا همدستان فاسد مدیران دولتی هستند که چشم طمع به فروش زمینها و ساختمانها دارند و هدف آنها رشد تولید و اشتغال نیست .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۹ ۰۹:۴۳

خصوصی سازی منحرف و پر از تبانی ، اقتصاد ایران را به باد داد .

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۴:۵۲

واقعا که خصوصی سازی فقط عامل افزایش فساد و تباهی بود .....

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۰۲:۲۱

خصوصی سازی بلای جان اقتصاد و سفره مردم است. هر چی فساد مالی داریم مال همین بخش خصوصی هست که همشونم واگذاریهای مشکوک و به قیمت های مفت واگذار شده اند. بحث خصوصی سازی جایی تو اقتصاد اسلامی ندارد که ما سنگ کشور اسلامی بودن رو به سینه میزنیم.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۰۹:۳۳

رئیس اسبق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق : واگذاری بنگاه‌های تولیدی دولتی ما حصل توافق شبانه پدیده شوم ثروت و قدرت منفعت پرست است .

avatar

راه نجات اقتصاد : بازگشت صنایع و معادن غارت شده به نام خصوصی سازی /// فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی ، چوب حراج بر اموال مردم و عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است . راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است . .......هزاران میلیارد تومان درآمد پتروشیمیها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، پالایشگاههای با ارزش هر یک چند میلیارد دلار قیمت تاسیسات به عبارتی هر یک چند ده هزار میلیارد تومان . . . اینها همه به غارت رفته و باید به دولت بازگردد . راه دیگری نیست . دولت و نمایندگان مجلس قبول کنند اشتباه رفته اند . صنایع و معادن کشور و متعلق به همه مردم ، هر یک به ارزش هزاران میلیارد تومان به قیمتهای مجانی به ویژه خواران و گروههای خاص هدیه شده است . بازگشت این اموال غارت شده به دولت و مردم ، تنها راه نجات است !

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۱ ۱۷:۰۷

خصوصی سازی , تفکرات لیبرال ؛ اقتصاد و زندگی مردم را ویران کرد . خصوصی سازی ایران ؛ چوب حراج بر اموال عمومی بود . تفکرات لیبرال و خصوصی سازی ؛ اقتصاد و زندگی مردم را ویران کرد . ایران عزیز ما متاسفانه فاقد بخش خصوصی واقعی ، سالم ، دلسوز و قدرتمند است . اکثریت بخش خصوصی ایران به دنبال رانت و لقمه آماده است . واگذاریهای این چند دهه را ببینید ... فولاد مبارکه ، ذوب آهن ، گل گهر ، چادرملو ، آلومینیوم اراک ، پتروشیمیها ، پالایشگاهها ، معادن بی نظیر ، صنایع ثروتساز استثنایی و ... همگی با قیمت در حد مجانی به فرصت طلبان و همکاران خصوصی دولتیها تقدیم شده است . درآمدهای دولتها از بین رفته است . نتیجه : کاهش کسری بودجه دولت ... استقراض از بانکها و آستان قدس و ... تورم ... تنزل زندگی مردم مظلوم خصوصی سازی ایران ؛ چوب حراج بر اموال عمومی بود . و این تفکرات انحرافی از دولت سازندگی! آغاز شد .