• چهارشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97092814132
  • خبرنگار : 71592

درخواست اتحادیه عرب از شورای امنیت برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین

درخواست اتحادیه عرب از شورای امنیت برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین

اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده خود از شورای امنیت خواست اسرائیل را برای توقف تجاوزهایش علیه فلسطین تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده‌ای در سطح سفیران در قاهره از شورای امنیت خواست هرچه سریع‌تر اسرائیل را برای توقف تجاوز خود و تحریک ملت فلسطین تحت فشار قرار دهد.

به نقل از آناتولی، اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست خود جنایت‌های گسترده اسرائیل علیه ملت فلسطین را محکوم کرده و آن را براساس قوانین بین‌المللی انسانی، قوانین بین‌المللی حقوق بشری و کنوانسیون‌های دادگاه‌های بین‌المللی جنایت جنگی و ضد انسانی دانست.

در این بیانیه آمده است، این جنایت‌ها در حال حاضر در کرانه باختری به صورت محاصره، حملات گسترده به شهرها و روستاهای فلسطینی، مسدود کردن راه‌ها با ایست‌های بازرسی نظامی، ادامه اعدام میدانی بدون محاکمه، حمله به غیرنظامیان و تخریب منازل و دارایی‌های آنها و نیز آزار و اذیت فلسطینیان توسط ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان تندرو در حال انجام است.

همچنین اتحادیه عرب تصمیم گرفت، تیم بلندپایه‌ای از کشورهای عضو اتحادیه و دبیرخانه آن برای دیدار با مقامات برزیلی و استرالیایی تشکیل دهد و از این دو کشور بخواهد به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی درباره قدس اشغالی پایبند باشند.

پیشتر استرالیا قدس غربی را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت شناخته بود اما اعلام کرد، سفارت خود را از تل‌آویو به این شهر اشغالی پیش از امضای توافق‌نامه صلح میان اسرائیل و فلسطین منتقل نخواهد کرد.

رئیس جمهور برزیل هم تصمیم خود را برای انتقال سفارت کشورش به قدس را اعلام کرده بود اما زمان اجرای آن را مشخص نکرده بود.

جامعه بین‌الملل اشغال قدس شرقی و الحاق آن را "نامشروع" می‌داند و جنبش حماس هم تصمیم نخست وزیر استرالیا درباره قدس غربی را محکوم کرده و خواستار صرف‌نظر از این تصمیم شد و اعلام کرد، این تصمیم دشمنی با ملت فلسطین و حقوق تاریخی آنهاست و با همه قطعنامه‌های بین‌المللی ذی‌ربط که استرالیا قبلا به نفع آنها رای داده، مغایرت دارد.

در این راستا، حماس موضع‌ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین را محکوم و اعلام کرد،‌ او با توجیهات خود به تصمیم اتحادیه عرب وقعی نمی‌نهد که موضع استرالیا درباره قدس غربی را محکوم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha