• دوشنبه / ۳ دی ۱۳۹۷ / ۰۰:۲۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97100301199
  • خبرنگار : 71623

حاشیه دست‌بردار المهدی نیست!

حاشیه دست‌بردار المهدی نیست!

دبیر سندیکای آلومینیوم از ممانعت کارخانه المهدی از بازدید از این کارخانه و خروج اجناس بعد از اعلام واگذاری آن خبر داد.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر موضوع واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی به بخش خصوصی و عرضه محصولات این کارخانه در بورس بارها محل اختلاف بوده است. هفته گذشته با انتشار فراخوان سازمان‌ خصوصی‌سازی مبنی بر واگذاری دو شرکت المهدی و هرمزال به دلیل نپرداختن اقساط توسط خریداران، بار دیگر نام المهدی را به صدر خبرها آورد.

پیش‌تر نماینده مردم بندرعباس در مجلس نیز مدعی شده بود که دو شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزال پیش از فسخ فروخته شده و برگزاری شتاب زده مزایده‌های نوبت اول، ‌دوم و سوم فقط برای سرپوش گذاشتن به این معامله پنهانی و انجام تشریفات به ظاهر قانونی است.

احمد مرادی همچنین طی نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، سازمان خصوصی سازی و دستگاه‌های نظارتی از علت فسخ بی سروصدای قرارداد آلومینیوم المهدی و هرمزال، برگزاری شتابزده مزایده فروش مجدد این دو شرکت و اوضاع بحرانی صنایع آلومینیوم سازی هرمزگان انتقاد کرده است.

در این باره آریا صادق نیت حقیقی - دبیر سندیکای آلومینیوم - ضمن اظهار بی اطلاعی از وضعیت واگذاری مجدد شرکت آلومینیوم المهدی، از ممانعت از بازدید نمایندگان سندیکای آلومینیوم از شرکت المهدی خبر داد.

 وی ادامه داد: روز دوشنبه برای کسب اطلاع از وضعیت واگذاری کارخانه المهدی و با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی به این شرکت مراجعه کردیم و نماینده سازمان خصوصی‌سازی نیز پذیرای ما بود، اما به دستور مالکیت فعلی المهدی از بازدید ما از این محل جلوگیری شد.

حقیقی با بیان اینکه واگذاری مجدد این شرکت در حالیکه هنوز وضعیت مالی آن در ارتباط با سازمان خصوصی‌سازی، دولت، و طلبکاران داخلی و بین‌المللی درست نیست، اظهار کرد: واگذاری این دو کارخانه نیازمند برنامه‌ریزی و کنکاش است تا با بررسی درست اسناد و مدارک قیمت مناسب آن تعیین شود.

به گفته دبیر سندیکای آلومینیوم، واگذاری این کارخانه در کوتاه‌مدت نشان می‌دهد که یک واگذاری نامناسب دیگر در راه است یا خبر واگذاری مجدد تنها نمایشی برای کسب امتیازات بیشتر از سوی مالک فعلی کارخانه است.

وی افزود: اگر مالک فعلی کارخانه المهدی قصد داشت این مجتمع را پس بدهد، به جای ممانعت از بازدید افراد، تلاش می‌کرد مراجعه‌کنندگانی جذب کند که برای خرید این کارخه رقابت کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه شرکت المهدی وضعیت مطلوبی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر از بیش از ۴۰۰ دیگ در این کارخانه حدود ۱۰۸ دیگ فعال است.

دبیر سندیکای آلومینیوم همچنین با بیان اینکه اساس مدیریت فعلی این کارخانه بر تولید نیست، گفت: بعد از واگذاری کارخانه المهدی، مواد اولیه، قطعات یدکی و محصولات انبارها فروخته شد و با درآمد حاصل از آن دارایی‌های دیگری خریداری شد.

وی از تخلیه انبارهای المهدی بعد از صحبت از احتمال بازپس‌گیری کارخانه خبر داد و تصریح کرد: اگر این کارخانه در شرف بازپس‌گیری باشد، انبارهای آن باید در کنترل خصوصی سازی باشد و محصولی از این مجتمع خارج نشود.

حقیقی همچنین با بیان اینکه در واگذاری قبلی اهلیت خریدار در نظر گرفته نشده بود، اظهار کرد: شرکت آلومینیوم المهدی برخلاف قوانین هیچ وقت محصولات خود را در بورس کالا عرضه نکرده است.

دبیر سندیکای آلومینیوم در پایان اظهار امیدواری کرد که با نظارت مسئولان از تکرار این وقایع جلوگیری شود و آرامش به بازار آلومینیوم بازگردانده شود.

شرکت آلومینیوم المهدی در تیر ماه ۱۳۶۹ با هدف تولید سالیانه ۳۳۰ هزار تن شمش آلومینیوم ( در ۳ فاز) و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ۱۸ کیلومتری غرب شهر بندرعباس تاسیس شد و در سال ۱۳۹۳ با برگزاری مزایده از سوی سازمان خصوصی سازی به شرکت فروآلیاژ گنو واگذار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۷ ۱۵:۲۲

شاید بی ربط به نظر برسد اما در یکی از نظرات همین سایت مثالی زدم که مجددا" آن را می نویسم. از نظر کارفرمایان و صاحبان صنایع تحصیلات ومعلومات دانشگاهی هیچ ارزشی ندارد زیرا از دید انها کار همه افراد در صنایع به نوعی اپراتوری یا کارگری می باشد و اپراتوری و کارگری نیاز به دانش و تخصص ندارد مثل صنایع ما که مثلا" در صنعت الومینیوم یک فوق دیپلم دامپروری بدون داشتن هیچ دانشی در باره تولید فلز در خط تولید فلز الومینیوم در کنار یک فوق لیسانس متالورژی کار میکند و حتی یکبار این فوق دیپلم دامپروری در سال 1383 به عنوان پژوهشگر برتر در صنعت الومینیوم به سازمان خصوصی سازی صنایع (ایمیدرو) معرفی شد و از دست معاون وزیر اقای ......لوح تقدیر گرفت. بعدها همین فوق دیپلم دامپروری ادامه تحصیل داد و لیسانس متالورژی گرفت ومدعی متخصص بودن در صنعت الومینیوم شد. در صورتی که جای این فوق دیپلم دامپروری در پرواربندی یا سازمان گوشت، سازمان غله و اینجور جاهاست اما به راحتی وارد یک صنعت مهم فلزی شده و از دست معاون وزیر لوح تقدیر می گیرد. یک فوق دیپلم دامپروری تخصصش در امور گوسفندان است و باید در مواردی مثل کیفیت گوشت و یا نوع پشم گوسفندان اظهار نظر کند. این فرد مدتی نیز رییس قسمت تولید فلز شد. باور کنید اگر بالفرض جایی به عنوان نیروگاه هسته ای وجود داشته باشد که ندارد افراد با تحصیلات غیر مرتبط با پارتی و سفارش در انجا مشغول به کار خواهند شد و خواهیم دید که باز هم به عنوان مثال فلان رشته دامپروری در انجا پیشنهاد می دهد که برای عایقبندی اتصالات برقی نیروگاه از پشم گوسفند استفاده کنند که هم ارزان است و هم فراوان و تحریمها هم مانع دسترسی به پشم گوسفند نمی شود و پیشنهاد وی توسط هیئت مدیره مورد پذیرش قرار گرفته و ان فرد به عنوان یک محقق و پژوهشگر برتر به وزارتخانه معرفی شده و مورد تشویق وزیر مربوطه یا معاون وزیر قرار خواهد گرفت و پاداشی هم به وی خواهند داد.