• چهارشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 97101910109
  • خبرنگار : 71244

برخی برخوردها با طرح «خرید خدمات آموزشی» سیاسی بود

برخی برخوردها با طرح «خرید خدمات آموزشی» سیاسی بود

مدیر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه با رفع ایرادات خرید خدمت آموزشی، می شد از این طرح به عنوان یک مکانیزم ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در مناطقی که امکان استخدام تمام وقت یک معلم نبود، مورد استفاده قرار گیرد گفت: در دوره‌ای این مکانیزم مورد استفاده قرار گرفت و نمایندگان مجلس هم مخالفت می کردند و بخشی از برخوردها هم سیاسی بود.

به گزارش ایسنا، مرتضی شکوهی اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش در موقعیت‌های مختلفی الزام به ارائه خدمات آموزشی و پرورشی دارد و همچنین به دلیل تنوع زیاد دانش آموزان در اقصی نقاط کشور، نیاز به اتخاذ ساز وکارهای متفاوت برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی احساس می شود.

وی افزود: ساز و کارها حتما باید متناسب با روح آموزش و پرورش باشد و عدالت آموزشی را تحت تأثیر قرار ندهد. در دوره‌ای این مکانیزم مورد استفاده قرار گرفت و نمایندگان مجلس هم مخالفت می کردند و بخشی از برخوردها هم سیاسی بود.

مدیر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این روش ارائه خدمات آموزشی ایرادات و نقص‌هایی هم داشت که قطعا با رفع آن‌ها، می شد به عنوان یک مکانیزم ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در مناطقی که امکان استخدام تمام وقت یک معلم نبود، مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: خرید خدمات آموزشی الزاماً در مناطق روستایی و محروم مورد استفاده قرار نمی گیرد و ابزاری در اختیار آموزش و پرورش استان منطقه است تا در موقعیتی که بتواند از آن استفاده کند. هدف ما این است که معلمان با کیفیت و برخوردار از ویژگی‌های حرفه‌ای را به دانش آموزان ارائه دهیم.

شکوهی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، یادآورشد: امروز حدود ۳ هزار راهبر آموزشی در مناطق روستایی و کلاس‌های چندپایه در مناطق عشایری داریم که از بهترین‌های استان و منطقه هستند. دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا بوده و تعدادی از مدارس به آنها سپرده می شود و به معلمان کمک می‌کنند تا روش‌های آموزشی را بهبود ببخشند.

مدیر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مخالفت مجلس با طرح خرید خدمت آموزشی گفت: مجلس اختیاراتی دارد و می‌تواند با موضوعی موافقت یا مخالفت کند، اما مخالفت و یا موافقت با یک موضوع بدون بررسی پیامدها و آثار دقیق آن درست نیست. البته حتما نقص‌ها و ضعف هایی وجود داشته که می شد آن را برطرف کرد و از این ظرفیت استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۹:۲۰

من معلم خرید خدمات هستم. راهبرها اکثرا دیپلم هستن و اصلا فعالیت و‌کیفیت کار معلم برایشان مهم نیست. فقط میان مدرسه و یک پر می کنن و میرن. خریدخدمات واقعا طرحی ظالمانه و نابودکننده سیستم اموزشی کشور است