• یکشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 97102312257
  • خبرنگار : 71505

تصویب چهار ماده از برنامه 5 ساله سوم شهر تهران

تصویب چهار ماده از برنامه 5 ساله سوم شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در جریان بررسی جزئیات برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران چهار ماده دیگر این برنامه را پس از بحث و بررسی به تصویب رسانند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز این شورا در ادامه بررسی جزئیات برنامه سوم توسعه شهر تهران ماده سوم این برنامه که شهرداری تهران را موظف کرده نسبت به ایجاد فرآیند دسترسی به نظام مدیریت هماهنگ شهری در سال نخست برنامه و تدوین ساز و کارهای لازم جهت تحقق آن در طول اجرای برنامه اقدام کنند، بررسی کردند. میرلوحی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان مخالف، پیشنهاد حذف این ماده را عنوان کرد.

وی افزود: شهرداری موظف است که نسبت به ایجاد فرآیند نظام هماهنگ مدیریت شهری اقدام کند و به طور طبیعی باید این کار را انجام دهد لذا وجود این ماده تنها تعدد مواد برنامه را موجب می‌شود.

در ادامه فراهانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان موافق ماده سوم برنامه 5 ساله سوم گفت: مدیریت یکپارچه شهری مسئله مهمی است که تهران به دلیل عدم وجود آن هزینه های زیادی را پرداخت می‌کند و مشکلات جدی تهران وابسته به این موضوع است. در سایر کلان شهرهای دنیا وجود این نظام توانسته بسیاری از مشکلات شهری را حل و فصل کند؛ لذا لازم است امروز این نظام یکپارچه محقق نشده شهرداری نسبت به هماهنگی با دستگاه های زیربط در راستای نظام هماهنگی حرکت کند.

در ادامه علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در مخالفت با ماده سوم برنامه 5 ساله سوم افزود: نظام  هماهنگی مدیریت شهری چیزی به ما اضافه نمی‌کند و صرفا عبارات جدیدی به مدیریت شهری اضافه می‌کند و حاصلی ندارد. به صورت طبیعی شهرداری باید به سمت هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و ارگانهای ذیربط حرکت کند.

در ادامه این جسله الهام فخاری به عنوان یکی دیگر از موافقین ماده سوم برنامه 5 ساله سوم شهر تهران، اظهار کرد: در خصوص حذف این ماده مخالف هستم چرا که لازم است نقش شهرداری تهران به عنوان نهاد اصلی در احکام برنامه مورد اشاره قرار گیرد در راستای این ماده شهرداری تهران مکلف می‌شود که برای گفتمان مدیریت شهری اقدام نماید.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با 15 رأی مخالف، حذف ماده سوم را از دستور کار خارج کردند و در رأی گیری دیگری با 16 رأی موافق و سه رأی مخالف این ماده را به تصویب رساندند.  

در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، ماده چهارم برنامه 5 ساله سوم برای بررسی در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که این ماده شهرداری تهران را موظف می‌کند به منظور توسعه همکاری ها و ارتقای جایگاه بین المللی شهر، سند راهبری دیپلماسی و سند برند شهری را در 6 ماه نخست برنامه تدوین و جهت تفویض به شورا ارائه کند. نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی با 19 رأی موافق  و2 رأی مخالف، این ماده را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه ماده پنجم برنامه 5 ساله سوم در دستور کار قرار گرفت که این ماده شهرداری تهران را موظف می‌کند با رویکرد تقویت نقش تولی گری و کاهش تصدی گری و متناسب با نسبت کوچک سازی، واحدهای ذیربط سند نظام مشارکت و برون سپاری و واسپاری وظایف فعالیتها وپروژه ها را در سال اول برنامه ارائه و آن را به تصویب شورای شهر برساند که اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با 21 رأی موافق این ماده را به تصویب رساندند.

همچنین ماده ششم این برنامه که شهرداری تهران را موظف می‌کند به منظور ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد شهروندان به نهاد مدیریت شهرداری ضمن اتصال به سامانه ملی گردش آزاد اطلاعات، کلیات معاملات وفرآیندها و تراکنشها وتصمیم‌های امتیاز آور را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند.

اعضای شورای شهر تهران این ماده را نیز با 21 رأی موافق به تصویب رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha