• یکشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 97102312449
  • منبع : سازمان بیمه سلامت

چرا برخی داروخانه‌ها از ارائه اقلام دارویی به بیمه‌شدگان بیمه سلامت خودداری می‌کنند؟

بیمه سلامت.jpg

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در پاسخ به سوال برخی بیمه‌شدگان مبنی بر اینکه چرا برخی از داروخانه‌ها از ارائه اقلام دارویی به بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت خودداری می‌کنند، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حنان حاج محمودی گفت: بیش از ۹۰ درصد داروخانه‌ها در سطح کشور یعنی حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ داروخانه با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند. ممکن است برخی افراد تحت پوشش بیمه رایگان این سازمان باشند که برابر بند الف تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۶ و ۹۷ کسانی که از این بیمه برخوردارند و جزء افراد نیازمند هستند باید به بخش دولتی مراجعه کنند. بنابراین از آنجایی که ممکن است منشاء تجویز دارو بخش خصوصی باشد، داروخانه‌ها از ارائه دارو به این افراد خودداری کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ میلیون نفر از بیمه‌شدگان این سازمان تحت پوشش بیمه رایگان هستند؛ این در حالی است که فلسفه وجودی بیمه رایگان برای کسانی است که تمکن مالی برای پرداخت ماهی ۲۲ هزار تومان را ندارند.

حاج محمودی گفت: توصیه من به افرادی که توان مراجعه به بخش خصوصی را دارند این است که با  پرداخت ۴۴هزار تومان سرانه کامل دفترچه‌ای از جمله دفترچه بیمه ایرانیان را دریافت کنند که به تمام ارائه دهندگان خدمت اعم از بخش خصوصی، دولتی، غیر دولتی مراجعه و از خدمت لازم بهره‌مند شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت با برخی داروخانه‌ها قرارداد ندارد، افزود: مفهوم خرید راهبردی این است که اگر در یک منطقه ۱۰ داروخانه است، قاعدتا با داروخانه‌هایی قرارداد منعقد شود که مراجعه بیشتری دارند. بنابراین بیمه‌شده‌ای ممکن است به داروخانه‌ای مراجعه کرده باشد که طرف قرارداد سازمان نباشند و به این معنی نیست که خدمت متوقف شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه ممکن است سازمان بیمه سلامت به دلیل تخلف با داروخانه‌ای لغو قرارداد کرده باشد، گفت: همچنین در مواردی داروخانه ممکن است با وجود قرارداد با بیمه سلامت از قبول دفترچه بیمه‌شدگان خودداری کند که در این صورت تخلف محسوب می‌شود. افراد در صورت مشاهده چنین مواردی می‌توانند با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند که حتما موضوع پیگیری و نتیجه در اسرع وقت به بیمه‌شدگان سراسر کشور اطلاع داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.