• یکشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97103016226
  • خبرنگار : 71588

۸۰۰ خانواده فلسطینی با تهدید از دست دادن منازلشان در قدس مواجه هستند

۸۰۰ خانواده فلسطینی با تهدید از دست دادن منازلشان در قدس مواجه هستند

دفتر هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی در شهر قدس اشغالی اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ خانواده فلسطینی با تهدید تخلیه اجباری منازلشان و تحویل خانه‌هایشان به شهرک‌نشینان یهودی مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، دفتر هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی در شهر قدس اشغالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه‌های اسرائیلی در حال بررسی پرونده‌هایی هستند که شهرک‌نشین‌ها علیه صدها خانواده فلسطینی اقامه کرده‌اند. شهرک‌نشین‌ها در این پرونده‌ها خواهان بیرون کردن فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان و تحویل آن به شهرک‌نشین‌ها هستند. آنها مدعی هستند که خانواده‌هایی از شهرک‌نشین‌ها مالک اصلی این خانه‌ها هستند.

در این گزارش آمده است که پس از حکم دادگاه اسرائیلی مبنی بر تخلیه منزل یک خانواده فلسطینی در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی که شهرک‌نشین‌ها مدعی مالکیت آن بودند، خطر تخلیه اجباری ده‌ها خانواده فلسطینی را تهدید می‌کند.

بنا بر گزارش مذکور، حدود ۳۵۰۰ شهرک‌نشین پس از آنکه منازل و املاک فلسطینی‌ها را با حمایت مقامات اسرائیلی تصاحب کردند، در حال حاضر در محله‌های فلسطینی در قدس شرقی زندگی می‌کنند.

پیشتر ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی و اعضای جنبش اسرائیلی "صلح اکنون" در محله شیخ‌ الجراح تظاهرات کردند تا همبستگی خود را با خانواده‌های فلسطینی که مقامات اسرائیلی قصد بیرون کردن آنها از خانه‌هایشان تا نهایتاً اواسط هفته آتی را دارند، اعلام کنند.

در همین راستا، دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل (اوچا) اعلام کرد که طی دو هفته نخست ماه جاری میلادی مسئولان اسرائیلی ۱۳ ساختمان فلسطینی‌ها را به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب کرد و این اقدام آنها منجر به بی‌خانمان شدن ده‌ها فلسطینی و خسارت زدن به حدود صد تن دیگر شده است.

انتهای پیام

مترجم: مریم مینایی

دبیر: پریسا فیضی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha