• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97112814718
  • خبرنگار : 71415

معاون سابق رئیس FBI: ترامپ صرفا به خاطر اظهارات پوتین آزمایش‌های کره شمالی را کم‌اهمیت می‌دانست

معاون سابق رئیس FBI: ترامپ صرفا به خاطر اظهارات پوتین آزمایش‌های کره شمالی را کم‌اهمیت می‌دانست

اندرو مک‌کیب، معاون سابق رئیس FBI گفت‌: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به این دلیل آزمایش موشکی کره شمالی را کم اهمیت دانست که ولادیمیر پوتین به وی گفته بود پیونگ یانگ قابلیت موشکی بالستیک برای حمله به آمریکا را ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، جزئیات این ادعا در خصوص اعمال نفوذ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر دونالد ترامپ در کتاب جدید اندرو مک کیب، معاون سابق رئیس FBI که در آن به شرح دوران کاری‌اش در دولت ترامپ پرداخته، آمده است.

در این کتاب به توضیح یک جلسه در ژوئیه ۲۰۱۷ در دفتر بیضی کاخ سفید اشاره شده است که در طی آن دونالد ترامپ از پذیرش یک گزارش اطلاعاتی آمریکا در خصوص تست یک موشک بالستیک قاره‌پیما از سوی کره شمالی خودداری کرد.

مک‌کیب در این باره گفت‌: در این جلسه رئیس جمهور آمریکا هشدارهای مشاوران امنیتی درباره کره شمالی را نپذیرفت و گفت حکومت کره شمالی صاحب فناوری برای پرتاب چنین موشک‌هایی نیست.

در ادامه ترامپ برای توجیه این صحبتش ادعا کرد که ولادیمیر پوتین به او این مورد را اطلاع داده است و به همین خاطر او مساله را می‌داند.

اظهارات مک‌کیب جدیدترین مورد از صحبت‌ها و افشاگری‌ها در مورد تسلیم بودن ترامپ در برابر رئیس جمهور روسیه است؛ روسیه‌ای که مقامات اطلاعاتی آمریکا آن را یکی از بزرگترین تهدیدات امنیتی علیه این کشور می‌دانند.

ترامپ در زمان برگزاری نشستش با پوتین در تابستان گذشته در هلسینکی، در صحبتی بر ضد دیدگاه‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا، گفت‌: روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مداخله نکرده است.

مک‌کیب ۵۰ ساله چندی پیش از سوی دونالد ترامپ در حالی که دو روز به تاریخ تعیین شده برای بازنشستگی‌اش از FBI باقی مانده بود اخراج شد. کتاب او با عنوان "تهدید " به شرح چند تعامل نگران کننده در زمان رهبری او در این آژانس نه فقط با ترامپ ، بلکه با جف سشنز، دادستان کل سابق دولت وی می‌پردازد.

مک کیب در این کتاب بر اساس نسخه‌ای که از سوی واشنگتن پست مشاهده شده است، قابلیت‌های روحی روانی سشنز را زیر سوال برده است و گفته است که او در تمرکز کردن به ویژه زمانی که موضوع صحبت به مسائل مختلف مرتبط شود، مشکل پیدا می‌کند.

او همچنین گفته که سشنز معتقد است "اسلام ذاتاً پذیرای افراط گرایی" است و اینکه او دائماً به دنبال یافتن ارتباط میان مهاجران با جرم و جنایت در آمریکا بوده است و اغلب زمان معرفی یک مظنون خاص به او می پرسیده که طرف اهل کجاست؟

همچنین مک‌کیب در این کتاب گفته است که سشنز یک بار اظهار کرده بود که FBI زمانی که شما فقط مردان ایرلندی را در آن استخدام کنید وضعش بهتر است.

دونالد ترامپ هنوز به ادعاهای مطرح شده در کتاب مک کیب پاسخی نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha