• سه‌شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97113015834
  • خبرنگار : 71592

کنفرانس بین‌المللی والدای در مسکو

مشاور اسد: آمریکا در برابر آزادسازی منطقه التنف از دست تروریست‌ها سنگ‌اندازی می‌کند

مشاور اسد: آمریکا در برابر آزادسازی منطقه التنف از دست تروریست‌ها سنگ‌اندازی می‌کند

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سوریه در کنفرانس والدای تاکید کرد، کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در راس آن آمریکا با هدف طولانی کردن مدت زمان بحران سوریه از تروریسم در این کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه در سخنرانی خود در کنفرانس والدای در مسکو گفت، آمریکا حامی حقیقی تروریسم در سوریه است و در حالی که واشنگتن حمایت واقعی از تروریسم دارد، ارتش سوریه، روسیه و حزب الله لبنان به دنبال نابودی این تشکیلات تروریستی هستند. تروریسم پدیده اتفاقی نیست بلکه همیشه از سوی کشورهای مدعی مقابله با آن سازماندهی و تامین بودجه می‌شود.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی افزود، روسیه بارها از واشنگتن خواست در مقابله با تروریسم در سوریه هماهنگ شوند اما آمریکا امتناع ورزید و ارتش سوریه را برای ممانعت از آزادی منطقه التنف از کنترل تروریست‌ها مورد هدف قرار داد.

بثینه با بیان اینکه نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه التنف در مقابل آزادسازی این منطقه از کنترل تروریست‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند، ادامه داد، آمریکا و هم‌پیمانانش مقابله با تروریسم را دستاویزی برای آغاز جنگ‌ها در کشورها و چپاول منابع آن قرار داده‌اند.

شعبان همچنین در حاشیه این کنفرانس بین‌المللی به روزنامه‌نگاران گفت، سوریه اساس و پایه اتحادیه عرب را تشکیل می‌دهد و یک کشور عربی بسیار مهم است و اصلاً تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه با تصمیمات نامطلوب و اشتباه صورت گرفته است، زیرا عرب‌ها به جای اینکه وارد اموری شوند که به شدت میان آنها تفرقه می‌اندازد باید از یکدیگر حمایت کنند.

وی ادامه داد، اما سوریه موجود است و ملت عرب باید به سمت این کشور بازگردند چرا که این سوریه است که نماینده مقاومت واقعی عرب‌ها بوده و نسبت به مساله فلسطین و آینده ملت عرب اهتمام دارد و عرب‌ها باید به راه راست بازگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha