• جمعه / ۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 97120301277
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

اعلام آمادگی دانشگاه شهید بهشتی برای اجرای فرآیند بررسی الکترونیک اسناد بیمه‌ای

دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای اجرای فرآیند بررسی الکترونیک اسناد بیمه‌ای در بیمارستان‌های این دانشگاه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا دکتر محمد آقاجانی که میزبان طاهر موهبتی - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت - و معاونان این سازمان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای بررسی فرآیند الکترونیکی شدن اسناد بود، آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را برای اجرای فرآیند الکترونیکی شدن اسناد به صورت کاملا الکترونیک در بیمارستان‌های این دانشگاه با توجه به موفقیت‌های سازمان بیمه سلامت در این حوزه اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موضوع کارایی منابع انسانی، فیزیکی و مالی را یکی از مشکلات حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: به منظور ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها کارگروه مدیریت بهره‌وری از مهر ماه سال ٩٦ به همراه شش کمیته متناظر در بیمارستان‌ها فعالیت خود را آغاز کرد که در اولین نسخه سامانه بهبود بهره‌وری در دی ماه ٩٦ راه‌اندازی و در نهایت در تیر ماه ٩٧ به سامانه جامعی تحت عنوان سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی تبدیل شد. نسخه دوم این سامانه در شهریور و نسخه سوم در آذر ٩٧ راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها و فرایندهای ثبت اطلاعات در این سامانه شناسایی و استانداردسازی شده است، اظهارکرد: یکسان‌سازی فرایند ثبت خدمات درمانی و دارویی در ١٩ بیمارستان، استاندارد و یکسان شدن کدینگ خدمات درمانی و دارویی، تعریف شاخص‌های کلیدی عملکرد، متصل شدن ١١ سامانه و راستی‌آزمایی از دیگر اقدامات صورت گرفته در سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی است که از آن برای تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متفاوت بودن HIS، کدینگ و سلیقه‌ای بودن نوع ثبت خدمات را بزرگترین مانع برای تجمیع و تبادل اطلاعات دانست و گفت: در صورتی که این موضوع اصلاح شود می توان امیدوار بود که در این حوزه موفق شویم. 

آقاجانی افزود: در پی بیش از یک سال فعالیت برای ١٧ سرفصل خدمت، ۵۹۷۳ خدمت تشخیصی و درمانی، ٧١ هزار اقلام لوازم پزشکی مصرفی، ۵۲۰۰ نوع دارو در ١٩ بیمارستان دانشگاهی کدینگ واحد تعریف شده است که اگر سایر اقدامات نیز به همین صورت کدگذاری شوند قابلیت دریافت آمار و رسیدگی به اسناد ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش وبدا، وی یکی از دستاوردهای مهم این سامانه را تبادل الکترونیک اسناد عنوان کرد و گفت: امکان دسترسی بر خط به هر سه سطح پرونده به همراه تمام مستندات، انتخاب تصادفی اسناد هر پزشک، فراهم شدن امکان رسیدگی به اسناد به شکل غیرحضوری و در هر لحظه از شبانه‌روز، امکان تبادل الکترونیک اسناد با سازمان‌های بیمه‌گر پایه از ویژگی‌های این سامانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.