• سه‌شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97121407533
  • خبرنگار : 71214

اعتراض تعدادی از کارکنان وزارت کشاورزی به حقوق دریافتی+پاسخ

اعتراض تعدادی از کارکنان وزارت کشاورزی به حقوق دریافتی+پاسخ

جمعی از کارمندان وزارت جهاد کشاورزی با تجمع مقابل ساختمان مجلس اعتراض خود را نسبت به پایین بودن حقوق و مزایا در مقایسه با دیگر وزارتخانه‌ها نشان دادند.

به گزارش ایسنا، تجمع‌کنندگان معتقدند که وزیر جهاد کشاورزی از فصل دهم قانون خدمات کشوری برای بهبود یافتن این وضعیت استفاده نکرده است.

نماینده این معترضان در گفت و گو با ایسنا، اینگونه توضیح داد که پیش از ظهر امروز حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از کارمندان و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از سراسر کشور مقابل مجلس جمع شدند و نسبت به این مسئله که چرا وزارت جهادکشاورزی پایین‌ترین حقوق پرداختی را نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد، اعتراض کردند.

به اعتقاد وی، مواد ۶۵، ۶۶ و ۶۸ فصل دهم قانون خدمات کشوری مزایایی برای ارتقا و بهبود حقوق کارکنان دولت در نظر گرفته است، اما با وجود اینکه تقریباً همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها از این مواد استفاده کرده‌اند، وزارت جهاد کشاورزی از معدود مجموعه‌های دولتی است که از این مواد قانونی استفاده نکرده است.

نماینده معترضان گفت: وزارت جهادکشاورزی باید قانون را اجرا کرده و امتیازاتی برای پرسنل خود در نظر بگیرد تا مشکلات کارمندان این وزارتخانه برطرف شود، چرا که فاصله بیش از یک میلیون تومانی حقوق این وزارتخانه با دیگر وزارتخانه‌ها تبعیض است.

در همین راستا یک مقام مسئول در وزارت کشاورزی به ایسنا توضیح داد که این مسئله هیچ ارتباطی به این وزارتخانه ندارد و بر خلاف ادعای معترضان، فقط چند سازمان و دستگاه از این پتانسیل قانونی بهره برده اند.

به گفته وی، بسیاری از وزارتخانه‌های دولتی مانند وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته اند از مزایای فصل دهم قانون خدمات کشوری استفاده کنند.

وی افزود: استفاده از این قانون در حیطه اختیارات وزیر جهاد کشاورزی نیست و باید در شورای حقوق و دستمزد به تصویب برسد. این کار نیز نیاز به مصوبه دولتی دارد که در این شرایط اقتصادی بعید است به تصویب برسد.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: پیش از این نیز چنین درخواستی به رئیس سازمان برنامه و بودجه داده شده و به تأیید هم رسیده بود، اما پس از آن مشخص شد که به غیر از تأیید رییس سازمان برنامه و بودجه به مصوبه دولتی هم نیاز است. در مجموع به نظر می‌رسد چنین درخواست‌هایی باید در شرایط عادی و با آرامش مطرح شود؛ کما اینکه مسئولان این وزارتخانه در ابتدای دولت دوازدهم هم یکبار همین کار را انجام داده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۴ ۱۶:۲۰

باسلام خوب بود این مقام مسئول به جای لفاظی و سفسطه بازی به دلایل عدم اجرای مطالبات قانونی در وزارت جهاد کشاورزی اشاره می کرد که طبعاً مصداقی از ناعدالتی و خلاف منویات رهبری است

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۴ ۲۱:۴۸

این مقام مسئول اسم ندارد؟؟!! چرا به جای حل مشکلات جهادگران زحمت کش لفاظی می کنید؟ به خدا قسم آه این مظلومان وخانواده هایشان دامن شما را خواهد گرفت

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۰۸:۲۵

این مقام مسئول خیلی خیلی خیلی بیجاکردند که نظردادندمردک ترسووبزدل اگه راست میگن چرا رودرروی همکاران ابراز نظرنمی فرمایندهمین اشخاص بی خاصیت هستند که حق و حقوق همکاران را ضایع کرده اند

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۰۸:۳۲

با سلام در داخل وزارت کشاورزی هم بی عدالتی غوغا می کند. چرا باید کارمند 25 ساعت اضافه کار بگیرد معاون 200 ساعت. کجای دنیا این همه بی عدالتی وجود دارد.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۰۹:۴۰

با تشکرازانعکاس اعتراض کارکنان مظلوم جهادکشاورزی سراسرکشور، واقعا حقوق ومزایای آنها درمقایسه با وزارتخانه هایی نظیرنفت،نیرو،اقتصادودارایی، بهداشت ودرمان و بسیاری نهادها و ارگانها...پایین وناچیز است. کاردبه استخوان کارمندان جهادکشاورزی رسیده وبااین فشارتورم شرمنده همسروفرزندخودهستند.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۰۹:۴۶

مسئول بی کفایت....

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۱۰:۲۹

باسلام این مقام مسئول نفسش از جای گرم بلند شده یااینکه حقوق ایشان سوای حقوق دیگرکارمندان بسیار بالاست انگار دراین مجموعه کارنمیکند و اطلاع از بی عدالتی ندارد خداوند خیرش دهد ان شائاله مثل این آدما باعث پایین بودن حقوقا میشوند باتشکر

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۱۱:۳۷

بی عدالتی تاکجا

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۱۰:۴۷

اين مقام به اصطلاح مسئوللل چون درمسند قدرت قراردارد وازحقوق ومزاياي آنچناني برخورداراست اصلاً از وضعيت اسفناك كاركنانش خبر ندارد آنقدر شجاع بود كه حتي جرئت اعلام اسمش راندارد.بي مسئوليتي ازاين بالاتر نديديم .

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۱۳:۲۵

مسئولان محترم ودست اندرکاران امربراساس فراینداداری پیگیری ها که دوسال طول کشیده بایدبامدیریت جهادی قبل ازپایان سال 1397 جهادگران وسنگرسازان بی سنگرویکی ازدوبال انقلاب راهمراهی ومجوزاعمال افزایش 50% رابه تصویب هیئت محترم وزیران به ریاست دکترروحانی دولت تدبیروامیدبه منحصه ظهوربرسانندوبه تبعیض وبی عدالتی درچارچوب قانون پایان دهندعلی برکت الله

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۲۲:۵۳

این مقام مسئول با مسئولیتی و عدم اطلاع از وضع اسفناک کارکنان مظلوم جهاد کشاورزی صحبت می کند

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۲۳:۳۲

تبعیض در خود وزارتخانه و سازمان مانع دفاع مقام مسئول از حق میباشد با این تبعیض جناب مقام مسئول دریافتی بالا را دارد پس لازم نیست پیگیر حقوق باشد. در تبریز زمینی را با قیمت ناچیز به تعدادی از کارکنان سازمان جهادکشاورزی استان واگذار نمودند که در مدت زمان کمتر از یک سال بالای 300 میلیون تومان سود برده اند به عبارتی حقوق اضافی یک میلیونی در هر ماه را برای مدت 25 سال بصورت یکجا دریافت نموده اند در حالی که 900 نفر از کارکنان سازمان دست خالی از این مزایا هستند. این تبعیض داخل سازمان را چکار کنیم.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۶ ۰۸:۳۱

با سلام اين مقام مسول خيلي بيخود كرده حرف مفت زده ميدونه زندگي كردن با يه حقوق جزيي و كلي قسط يعني چي ميدونه خيلي وقته كاركنان اين مجموعه چشمشون به روي خيلي چيزا بستن تا حقوقشون تا 10 روز اول ماه كفاف خرج و مخارجشون بده بره بميره همچين مقام مسئولي كه نميخواد كاركنان اين مجموعه به حقوق قانونيشون برسن

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۱ ۱۲:۱۸

این مسئولان خودشون تقسیم میکنند بنابراین طبیعی است که کارمندان را درک نکنند .

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۸

مدیر.............. بی لیاقت