• چهارشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97122212001
  • خبرنگار : 71093

یک شرکت بیمه فرابورسی می‌شود

یک شرکت بیمه فرابورسی می‌شود

در اولین روز کاری هفته آینده فعالان بازار سرمایه شاهد عرضه ۷۵ میلیون سهم، معادل پنج درصد از سهام بیمه معلم در بازار دوم فرابورس خواهند بود. هر سهامدار حقیقی یا حقوقی می‌تواند تا ۷۵۰ سهم برای خرید سفارش دهد.

به گزارش ایسنا، شنبه هفته آینده (۲۵ اسفند) ۷۵ میلیون سهام از بیمه معلم در بازار دوم فرابورس ایران برای اولین بار عرضه می‌شود.

این عرضه به روش ثبت سفارش انجام خواهد شد و هر سهم این شرکت بیمه در قیمت ۲۶۰ تا ۲۷۰ تومان کشف قیمت خواهد شد.

هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند تا سقف ۷۵۰ سهم برای خرید سفارش دهد.

امروز در فرابورس ایران نشستی با حضور اعضای هیأت مدیره بیمه معلم برگزار شد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در این نشست با اشاره به ورود بیمه معلم به بازار دوم فرابورس ایران گفت: در پنج سال گذشته پرتفوی این شرکت از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۱,۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. شرکتی که زیان‌ده بوده در این چند سال سوددهی پیدا کرده است و شفاف سازی کاملی در حساب‌ها انجام شد.

وی افزود: کمیته مطالبات توانست مطالبات شرکت را به حداقل ممکن برساند. من اعلام می‌کنم سهامداران سود مناسبی کسب خواهند کرد، چراکه از اقدامات و قراردادهای جدید آگاه هستیم.

آرش بیگلریان - معاون مالی و اقتصادی بیمه معلم - نیز در پاسخ به ایسنا درباره اینکه چرا از زمان اعلام آمادگی سهامدار عمده دو سال طول کشید تا شرکت در فرابورس عرضه شود؟ گفت: برنامه‌ای برای افزایش سرمایه داشتیم و قرار بود سرمایه از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد. این دیرکرد برمی‌گردد به واحد پولشویی بیمه مرکزی که چندی پیش با همکاری بانک مرکزی شروع به کار کرد. البته واحد پولشویی وجود داشت اما با همکاری این دو نهاد ناظر تخصصی شد.

بیگلریان تاکید کرد: ما بیش از ۱۰ ماه با بانک مرکزی تعامل داشتیم و به این بانک درباره سهامداران‌مان گزارش دادیم. ما صورت‌های مالی‌مان را به بانک مرکزی توضیح دادیم تا بتوانیم از واحد پولشویی بانک مرکزی برای افزایش سرمایه تأیید بگیرم. بیمه مرکزی هم شرایطی داشت که باید انجام می‌دادیم. از طرفی دیگر تا زمانی که تکلیف مالکیت سهام شرکت و درصد سهامداری مشخص نمی‌شد فرابورس نیز به ما اجازه نمی‌داد که عرضه را انجام دهیم. این موضوعات بیشترین زمان را از ما گرفت.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا ارزش‌گذاری که روی سهام انجام شده را منصفانه می‌دانید؟ اظهار کرد: ارزش بازار شرکت‌های بیمه‌ای را با توجه به پرتفوی و سرمایه شأن نگاه کنید. به حاشیه سود، دارایی، حق بیمه‌های صادره و میانگین ضریب خسارت در مقابل ضریب خسارت صنعت را ببینید متوجه ارزش پرتفوی بیمه‌ای شرکت‌ها می‌شوید. فکر می‌کنیم این رقم ارزش گذاری که برای ما گفته‌اند برای خریداران بسیار جذاب است، چون اگر امروز بخواهید بیمه‌ای را تأسیس کنید اجازه نمی‌دهند کمتر از ۲۵۰ میلیارد تومان سر ماه داشته باشید و گرفتن این سهم از بازار کار ساده‌ای نیست.

محمدرضا مرادی مدیر سرمایه گذاری و سهام این شرکت در پاسخ به این سوال ایسنا پیش بینی می‌شود که سود حاصل از افزایش نرخ دلار که عاید شرکت‌ها شد سال ۱۳۹۸ در هزینه‌ها شناسایی شود، آیا با توجه به وضعیت صنعت این هزینه را می‌توانید مدیریت کنید، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کل کشور مشخص است سعی می‌کنیم بر اساس بودجه‌ای که برای شرکت در نظر گرفتیم حرکت کنیم و با توجه به پیش بینی‌ها بریم. نیازهای ما درباره نرخ ارز مربوط به بخش چاپ است چون بالاتر رفتن قیمت کاغذ چاپ بیمه نامه‌ها با قیمت بالاتری رخ می‌دهد. ما سعی می‌کنیم که در راستای بودجه حرکت کنیم و تا کنون موفق بودیم. در صنعت بیمه نسبت بین هزینه‌های اداری و پرسنلی و فروش میانگین، ۸.۴ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha