• یکشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97122613579
  • خبرنگار : 71628

تلاش برای ارائه درخواست حمایت از خبرنگاران بخش فارسی بی‌بی‌سی به شورای حقوق بشر سازمان ملل

تلاش برای ارائه درخواست حمایت از خبرنگاران بخش فارسی بی‌بی‌سی به شورای حقوق بشر سازمان ملل

پایگاه خبری آسیا تودی گزارش داد که شبکه بی‌بی‌سی می‌خواهد اولین درخواست خود را برای حمایت از خبرنگاران سرویس فارسی این رسانه و خانواده‌های آن‌ها در برابر آن‌چه اتهامات ایران خوانده به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسیا نیوز تودی، شبکه بی‌بی‌سی، تصمیم دارد اولین دادخواست خود برای حمایت از خبرنگاران خود و خانواده آن‌ها را به دنبال آن چه " سال‌ها پیگرد قانونی و آزار و اذیت" عنوان شده به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه دهد.

این پایگاه خبری مدعی شد که شبکه بی‌بی‌سی در سال گذشته با دو وکیل به نام‌های "کلیفون گالاگر کیو سی" و "جنیفر رابینسون" پس از گذشت تقریباً یک دهه از آن‌چه آزار و اذیت ۱۵۲ کارمند بی‌بی‌سی فارسی توسط مقامات ایرانی به خاطر تهیه خبرشان خوانده شده ، مشاوره کرده است.

علاوه بر اتحادیه بین‌المللی خبرنگاران، اتحادیه ملی خبرنگاران و شورای "داتی استریت"، بی‌بی‌سی یک سری مباحثه‌هایی را برای سی و هفتمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو درباره بی‌بی‌سی فارسی در نظر گرفته است.

رادیو آسیا تودی در این باره نوشت که این موضوع باعث جلب توجه به آن‌چه آزار و اذیت خبرنگاران سرویس فارسی بی‌بی‌سی در لندن و خانواده‌های‌شان در ایران عنوان شده، می شود.

این پایگاه خبری به نقل از تونی هال، مدیر کل بی‌بی‌سی با بیان این که اقدام بی‌بی‌سی برای دادخواست دادن به سازمان ملل اقدامی بی‌سابقه است، مدعی شد که  تلاش‌های آن‌ها برای متقاعد کردن مقامات ایرانی در جهت خاتمه دادن به آزار و اذیت‌ خبرنگاران‌شان، کاملاً نادیده گرفته شده  و در 9 سال گذشته، مجازات جمعی خبرنگاران سرویس فارسی بی‌بی‌سی و خانواده‌های آن‌ها بدتر شده است.

وی در ادامه ادعا کرد: مسئله فقط بی‌بی‌سی نیست، ما تنها سازمان رسانه‌ای نیستیم که در ارتباط با ایران مورد آزار قرار گرفته یا مجبور به سازش شده است. ما اکنون از سازمان ملل می‌خواهیم تا از بی‌بی‌سی حمایت کرده و آزادی بیان را تأیید کند.

به گزارش ایسنا، این شبکه سال گذشته نیز درخواست مشابهی را از سازمان ملل داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha