• یکشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98012409822
  • خبرنگار : 71424

آموزش و پرورش، باشگاه سیاسی نیست

آموزش و پرورش، باشگاه سیاسی نیست

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال انتخابات مجلس را در پیش داریم گفت: تضمین می‌دهیم که کار ما فراجناجی است و آموزش و پرورش را باشگاه سیاسی نمی‌دانیم و هیچ کس هم نباید چنین نگاهی داشته باشد زیرا اینجا کسی پاسخگوی مطالبات سلیقه‌ای و حزبی سیاسی نیست.

حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند تعامل و رایزنی با نمایندگان مجلس پیرامون مسائل مختلف در آموزش و پرورش و در پاسخ به اینکه آیا سال گذشته از مدیران کل درخواست کرده بودید که دخالت نمایندگان در امور را گزارش کرده و اطلاع دهند؟ اظهار کرد: بنده خودم نماینده مجلس بودم و از ارتباط میان نمایندگان مجلس و دولت اطلاع دارم.

وی افزود: مجلس دو وظیفه عمده دارد؛ قانونگذاری و نظارت. معتقدیم قانونگذاری زمانی نتیجه می‌دهد و به بار می‌نشیند که نظارت دقیقی هم روی آن صورت بگیرد. اکنون اهمیت نظارت از قانونگذاری هم بیشتر شده است. ما اعلام کردیم که با نمایندگان در بحث نظارتی همراهی می‌کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنر مدیریت را در نظارت می‌دانیم گفت: بسیار مهم است که امور بدرستی و در چارچوب قانون انجام شود. در داخل وزارتخانه بازرسی، نظارت و ارزیابی داریم و از نمایندگان هم درخواست کردیم مطالباتشان را به سمت چارچوب‌های نظارتی و قانونی که خودشان مصوب کرده‌اند سوق بدهند و ما را در کنار خودشان ببینند.

علی عسگری ادامه داد: بدهی است که کار مجلس قانون گذاری و نظارت است و رهبری هم فرموده‌اند که مجلس هم باید پاسخ بدهد و هم پاسخ بخواهد؛ وظیفه ما نیز اجرا و پاسخگویی است. ما تاکید کردیم که پاسخگویی ما باید به مطالبات در چارچوب‌های قانونی باشد وگرنه غیر از آن باشد سنگ روی سنگ نمی‌ماند.

وی درباره تخطی نمایندگان از این چارچوب‌ها نیز گفت: این تخطی نیست که به عنوان مثال نماینده‌ای بخواهد نطقی داشته باشد و درباره موضوعی صحبت کند. البته بعضا مواردی پیش می‌آید که اطلاعات نماینده‌ای کامل نباشد که با او صحبت می کنیم تا آنچه را مطرح کرده اصلاح کند، نمونه آن در نطق یکی از نمایندگان درباره بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان و خلط این دوبا یکدیگر پیش آمد که بعد در قالب مصاحبه‌ای آن را اصلاح و روشنگری کرد. اساس کار ما اصلاح، تعامل و رایزنی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به مسائل سیاسی نیز اشاره و اظهار کرد: امسال انتخابات مجلس را در پیش داریم. تضمین می‌دهیم که کار ما فراجناجی است و آموزش و پرورش را باشگاه سیاسی نمی‌دانیم و هیچ کس هم نباید چنین نگاهی داشته باشد زیرا اینجا کسی پاسخگوی مطالبات سلیقه‌ای و حزبی سیاسی نیست.

علی عسگری افزود: رسالت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت و کادرسازی برای خود نظام است و ما به شکل فراجناحی برای آنکه فضای با نشاط فرهنگی و تبلیغی در حد شرایط و وظیفه مندی دینی و انقلابی خود برای شرکت در انتخابات ایجاد کنیم عمل خواهیم کرد ولی تاکید داریم که آموزش و پرورش کاملاً بی طرف خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha