• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98021809931
  • خبرنگار : 71448

ارسال پیامک نقص در اطلاعات برای مشتریان

حساب‌های بانکی بدون کد شهاب مسدود شد

حساب بانکی

بانک‌ها کار مسدودسازی حساب مشتریانی که نسبت به تکمیل اطلاعات حساب و دریافت کد شهاب اقدام نکرده‌اند را آغاز کرده‌اند و نقص در اطلاعات از طریق پیامک به اطلاع این افراد می‌رسد.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی از چند روز گذشته ساماندهی حساب‌های بانکی و تکمیل اطلاعات مشتریان سیستم بانکی را در دستور کار قرار داده و در همین راستا بخش‌نامه‌ای را به بانک‌ها ابلاغ کرده که زین پس تمامی خدمات بانکی مربوط به سپرده‌گذاران منوط به دریافت شناسه هویت الکترونیکی بانکی (شهاب) خواهد بود.

همچنین بانک‌ها موظف شده‌اند که برای ارائه کد شهاب به مشتریان، اطلاعات هویتی آن‌ها باید تکمیل باشد و حساب مشتریانی که به دلیل نقص در اطلاعات هویتی، کد شهاب برای آن‌ها در شبکه بانکی صادر نشده، مسدود خواهد شد.

بنا بر اعلام بانک مرکزی این اطلاعات هویتی شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، آدرس منزل، شماره تماس، شغل و … است که از مشتریان خواسته می‌شود تا کد شهاب برای آن‌ها صادر و حساب بانکی به کارکرد خود ادامه دهد و در غیر این صورت حساب بانکی مسدود خواهد شد؛ همچنین در صورت عدم اخذ کد فراگیر یا فیدا کد برای اتباع بیگانه، کد مذکور باید اخذ شود تا فعالیت حساب بانکی ادامه داشته باشد.

چگونه کد شهاب بگیریم؟

کد شهاب، شناسه‌ای ۱۶ رقمی یکتا و ضروری به شمار می‌رود که برای سهولت در خوانایی به صورت گروه‌های چهار رقمی تقسیم شده است؛ مشتریان بانکی که نقص اطلاعات دارند و کد شهاب دریافت نکرده‌اند، باید با مراجعه به شعبه محل افتتاح حساب بانکی نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی و دریافت کد شهاب اقدام کنند.

چگونه بفهمیم اطلاعات حساب‌مان ناقص است؟

بانک مرکزی تاکید کرده از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری علاوه بر مسدودسازی برداشت از حساب اشخاص حقیقی فاقد شناسه شهاب، از هر گونه ارائه خدمت در سامانه‌های ملی پرداخت از جمله ساتنا، پایا، چکاوک و … جلوگیری شود و در راستای همین بخش‌نامه نیز برخی بانک‌ها اقدام به اجرای آن کرده‌اند.

در همین راستا، این بانک‌ها به مشتریانی که اطلاعات حساب آن‌ها ناقص است با ارسال پیامک اطلاع داده‌اند و این مشتریان نیز باید برای تکمیل اطلاعات حساب خود اقدام کنند، چرا که در غیر این صورت حساب آن‌ها مسدود خواهد شد.

از سوی دیگر اگر برخی افراد حقیقی، بدون دریافت پیامک از بانک و بدون دلیل حساب بانکی‌شان مسدود شده باید به شعبه محل افتتاح حساب خود مراجعه کرده و در آن‌جا برای پیگیری موضوع اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، شهاب یا شناسه هویت الکترونیک بانکی، شناسه منحصر به فرد ۱۶ رقمی به شمار می‌رود که جهت شناسایی مشتریان بانکی به هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص می‌یابد و شامل تمامی اطلاعات هویتی است که بخش مهم و بازوی اجرای طرح ساماندهی اطلاعات مشتریان به عنوان یکی از کلان پروژه‌های بانک مرکزی تحت عنوان شهاب محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.