• پنجشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98030903959
  • خبرنگار : 30054

ابزار دقیق را از ابزار سنجش آریا تهیه کنید

ابزار دقیق را از ابزار سنجش آریا تهیه کنید

ترانسمیتر فشار یا پرشر ترانسمیتر یکی از ابزارهایی است که می‌تواند نقشی محوری و حیاتی در یک فرایند شیمیایی یا صنعتی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ابزار سنجش آریا، این ابزارها برای کنترل وضعیت فشار در یک سامانه و گزارش آن به اتاق کنترل به کار گرفته می‌شود و کار اپراتورها را در صنایع مختلف راحت می‌کنند. مکانیزم عملکرد این ترانسمیترها با یکدیگر متفاوت است و حتی برندهای مختلفی در سطح دنیا در زمینه تولید این ابزارها کار می‌کنند و محصولات آن‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند. معروف‌ترین برندهای تولیدکننده ترانسمیتر فشار شامل پرشر ترانسمیتر ویکا، پرشر ترانسمیتر یوکوگاوا و پرشر ترانسمیتر اندرس هاوزر می‌شوند.

با این مقدمه کوتاه به سراغ معرفی ترانسمیتر فشار خواهیم رفت و ضمن معرفی نحوه عملکرد آن‌ها، به معرفی ۳ مورد از برندهای معروف این ابزارها خواهیم پرداخت تا شما هم با توانایی آن‌ها آشنا شوید.

ترانسمیتر فشار چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

ترانسمیتر فشار یا پرشر ترانسمیتر ابزاری برای اندازه‌گیری و کنترل فشار در یک محیط خاص است که این محیط می‌تواند یک مخزن تحت‌فشار در پالایشگاه یا یک راکتور شیمیایی برای انجام یک واکنش شیمیایی خاص باشد. در هر صورت ترانسمیترها دارای سیستم خاصی هستند که به کمک آن تغییرات فشار محیطی را اندازه‌گیری می‌کنند و در قالب اعداد واقعی گزارش می‌کنند. این اعداد در مقیاس‌های مختلف مانند بار یا اتمسفر هستند که با توجه به نوع آن‌ها و همچنین برند تولیدکننده آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کنند.

مکانیزم عملکرد ترانسمیتر فشار به این صورت است که دارای دو بخش برای اندازه‌گیری فشار و گزارش فشار هستند. در قسمت اندازه‌گیری یک غشا یا لوله منعطف قرار دارد که با توجه به تغییرات فشار، تغییر می‌کند. این قسمت به یک ابزار متحرک متصل است که با توجه به تغییر وضعیت آن، حرکت می‌کنند. این ابزار متحرک می‌تواند یک عقربه باشد یا یک مبدل دیجیتالی. اندازه حرکت عقربه نشان‌دهنده تغییرات فشار است، اما در پرشر ترانسمیتر دیجیتالی، تغییر اندازه لوله یا غشا تبدیل به یک داده دیجیتالی می‌شود که به‌صورت عدد گزارش می‌شود.

نکته مهم دیگری که در مورد پرشر ترانسمیتر باید بدانید این است که امکان گزارش نتیجه در اتاق کنترل وجود دارد. با این تفاسیر نیازی به مراجعه حضوری اپراتور به محل نصب ترانسمیتر نیست و از همان اتاق می‌توان شرایط را کنترل کرد.

پرشر ترانسمیتر ویکا

ویکا یک شرکت آلمانی در زمینه تولید تجهیزات و ابزار دقیق است که به‌عنوان معروف‌ترین سازنده این ابزارها در دنیا شناخته می‌شود. باید بدانید که محصولات این شرکت در بیش از ۴۰ کشور دنیا به کار گرفته می‌شوند و به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ابزارهای اندازه‌گیری دما و فشار در جهان شناخته می‌شود. این موضوع باعث شده که ترانسمیتر فشار ویکا محبوبیت بالایی داشته باشد و به‌عنوان یک گزینه ایده آل در صنعت انتخاب شود.

پرشر ترانسمیتر ویکا در مدل‌های مختلفی مانند مدل A۱۰,S۱۰,S۱۱ و S۲۰ تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها شرایط خاص ویژگی‌های متفاوتی دارند. برای بدنه این محصولات از استنلس استیل ۳۰۴ استفاده شده است که برای تولید ۴ تا ۲۰ میلی‌آمپر و همچنین حفاظت از بدنه در برابر رطوبت و ارتعاش مناسب است. ترانسمیتر های تولید شرکت ویکا از سنسورهای مختلفی مانند سنسورهای پیروزیستی و سنسورهای فیلم نازک و همچنین سنسورهای سرامیکی بهره می‌برند که هر کدام از آن‌ها برای کاربردهای خاصی استفاده می‌شوند.

پرشر ترانسمیتر یوکوگاوا

شرکت یوکوگاوا یک شرکت ژاپنی در زمینه تولید ابزارهای دقیق و تجهیزات اندازه‌گیری در صنعت و پالایشگاه است که به‌عنوان یک برند مناسب و معروف در این حوزه بکار گرفته می‌شود. محصولات این شرکت طراحی متفاوتی دارند و در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند که استفاده از استنلس استیل در بدنه آن‌ها برای مقاومت مکانیکی بالا و مقاومت در برابر خوردگی مهم‌ترین ویژگی این محصولات است. پرشر ترانسمیتر یوکوگاوا به‌دقت بسیار بالایی دارد و پایداری آن در سطحی است که می‌توان دقیق‌ترین نتایج را از آن به دست آورد.

محصولات این برند شامل گونه‌های مختلفی مانند ترانسمیتر تفاضلی، ترانسمیتر برای محیط‌های انفجاری، ترانسمیتر هوشمند، ترانسمیتر فشار پایین و ترانسمیتر صنعتی هستند که به همین دلیل می‌توان از آن‌ها برای حوزه‌های مختلف پالایشگاهی و صنعتی استفاده کرد. جالب است بدانید که ترانسمیترهای یوکوگاوا از جمله ارزان‌ترین محصولات در بازار محسوب می‌شوند که نمونه‌های آزمایشگاهی دقیق و نمونه‌های معمولی در بازار دارند. از جمله مدل‌های معروف این محصولات می‌توان به ترانسمیتر یوکوگاوا مدل EJ۱۱۰ اشاره کرد که یکی از پرکاربردترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

پرشر ترانسمیتر اندرس هاوزر

شروع به فعالیت کمپانی اندرس هاوزر به سال ۱۹۵۳ برمی‌گردد که هر دو آن‌ها در یک آپارتمان خصوصی در آلمان شروع به فعالیت کردند و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های پرشر ترانسمیتر در سطح دنیا هستند. شکل طراحی و همچنین مکانیزم عملکرد این ترانسمیترها با نمونه‌های دیگر متفاوت است و از دو گروه الکترونیکی و نیوماتیکی در آن‌ها استفاده می‌شود. در ترانسمیتر های الکتریکی از جریان ۴ تا ۲۰ میلی‌آمپر و در ترانسمیترهای نیوماتیکی از فشار ۳۳ تا ۱۵ بار به‌عنوان کنترلرهای الکترونیکی استفاده می‌شود. بررسی بازار نشان می‌دهد که پرشر ترانسمیتر اندرس هاوزر محبوبیت بالایی دارند و در پالایشگاه‌ها و صنایع تولیدی از آن استفاده می‌شود. این ترانسمیترها بهترین انتخاب ممکن برای فشارهای بالای ۷۰۰ بار هستند و از مزایای برجسته آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی سریع با محدوده اندازه‌گیری فشار قابل تنظیم اشاره کرد.

خرید ترانسمیتر فشار یا پرشر ترانسمیتر به فاکتورهای مختلف از جمله برندهای تولیدکننده مواد اولیه به‌کار رفته در ساخت ترانسمیتر و همچنین محدوده تشخیص فشار بستگی دارد. انتخاب هر کدام از این موارد هم به میزان تجربه شما در کار با این دستگاه‌ها و هم به نیاز پروژه شما بستگی دارد. پس اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما اطلاعات کامل‌تر را در اختیار شما قرار دهند.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha