• یکشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98042311801
  • خبرنگار : 71496

همزمان با واکنش اخوان المسلمین مصر به بازداشت‌ها

الرأی کویت: اخوانی‌های بازداشت شده طی ۲ مرحله به مصر تحویل داده شدند

الرأی کویت: اخوانی‌های بازداشت شده طی ۲ مرحله به مصر تحویل داده شدند

یک روزنامه کویتی جزئیات عملیات امنیتی برای انتقال هشت عضو بازداشتی اخوان المسلمین به مصر را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه الرأی کویت در مقاله‌ای جزئیات عملیات امنیتی پلیس مصر برای انتقال تعدادی از اعضای اخوان المسلمین که حکم‌های قضایی برای آنها در مصر صادر شده بود را افشا کرد.

این روزنامه کویتی نوشت، منابعی در مصر فاش کردند، برخی از اعضای گروه وابسته به اخوان المسلمین مدتی را در عربستان، قطر و ترکیه زندگی کرده و برای کار و اقامت به کویت نقل مکان کردند. برخی از اخوانی‌های مرتبط با پرونده ترور هشام برکات، دادستان کل مصر و نیز برخی از آنهایی که در تظاهرات‌ها و یورش به پایگاه‌های امنیتی استان الفیوم و نیز تظاهرات‌ها در قاهره شرکت داشتند، در میان بازداشتی‌ها دیده می‌شوند.

الرأی نوشت، هشت عضو بازداشت شده این گروهک بر اساس درخواست مسؤولان قاهره طی دو مرحله به آنها تحویل داده شدند.

برخی منابع امنیتی به الرأی گفتند، پرونده با دریافت اطلاعاتی امنیتی از مسؤولان مصر درباره حضور چهره‌های تحت تعقیب در کویت از جمله ابوبکر عاطف السید الفیومی و درخواست تحویل آنها آغاز شد، دستگاه امنیتی مصر که مسؤول رسیدگی به این پرونده است، پیش از بازداشت اعضای کمیته اخوانی برای مدت طولانی تحقیقات و بررسی‌هایی را انجام داده و رفت‌وآمدها و تحرکات آنها را زیر نظر گرفته بود.

منابع یاد شده افزودند: هشت چهره اخوانی بازداشت شده از چند سال قبل در کویت اقامت داشته‌اند، اسامی آنها در جریان تحقیقات قاهره از عواملی که در حملات چند سال قبل شرکت داشتند، آورده شد، آن متهمان اعتراف کرده بودند که شرکایی در اخوان المسلمین و دیدارهای سیاسی، سازمانی و پولی با آنها داشته‌اند، حکم‌های صادر شده در حق اعضای اخوان از پنج تا ۱۵ سال حبس و اتهام آنها شرکت در اعتراضات پس از درهم شکستن تحصن‌های النهضه و رابعه العدویه بود.

در تحقیقاتی که مسؤولان امنیتی در کویت انجام دادند، مشخص شد اعضای گروهک اخوان المسلمین بازداشت شده بخشی از گروه بزرگی بودند که از حدود سه سال قبل تحت نظر بودند و این گروهک علاوه بر کویت، نشست‌های متعددی را در ترکیه و قطر برگزار کردند.

الرأی به نقل از منابع خود نوشت، پنج تن دیگر از متهمان پرونده‌ها به دلیل خروج از مصر و سفر به ترکیه و قطر هنوز بازداشت نشده‌اند.

این در حالی است که اخوان المسلمین مصر در بیانیه‌ای از بیانیه وزارت کشور کویت درباره بازداشت تعدادی از شهروندان مصری به اتهام تشکیل گروهکی "تروریستی" ابراز تعجب و اعلام کرد، افراد بازداشت شده به صورت قانونی در کویت فعالیت داشتند و هیچ‌گونه جرم یا نقض قانونی برای آنها ثبت نشده است.

این گروه در ادامه بیانیه بر رویکرد دائم مصری‌ها برای احترام به چارچوب‌ها و قوانین کشورهایی که در آنها فعالیت دارند، تاکید کرد.

اخوان المسلمین با اشاره به اینکه اهمیت و جایگاه کشور کویت را می‌داند از موضعگیری‌های این کشور درباره حوادث منطقه تقدیر کرد.

این گروه مصری پیشتر با اشاره به اطمینان کامل خود به عدالت و شفافیت عملکرد مسؤولان کویتی در برخورد با بازداشت‌شده‌ها اعلام کرده بود اطمینان دارد که آنها این هشت نفر را به مسؤولان قاهره تحویل نمی‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha