• سه‌شنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98050100127
  • خبرنگار : 71496

ضمن حمایت از مواضع دمشق

رئیس‌جمهوری بلاروس پیشنهاد کمک به بازسازی سوریه را به معلم داد

رئیس‌جمهوری بلاروس پیشنهاد کمک به بازسازی سوریه را به معلم داد

رئیس جمهوری بلاروس در استقبال از وزیر خارجه سوریه از مردم و رئیس جمهوری این کشور حمایت کرده و آمادگی مینسک را برای کمک به بازسازی‌ها در سوریه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم،  الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در استقبال از ولید معلم، وزیر خارجه سوریه و هیئت همراهش در شهر مینسک بر حمایت خود از مردم سوریه و بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور تاکید کرده و آمادگی خود را برای مشارکت در بازسازی‌های سوریه اعلام کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه سوریه و بلاروس و افق‌های تقویت این روابط، همکاری‌ها، رایزنی‌ها و سفرهای متقابل و نیز آخرین تحولات سوریه در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری بلاروس، لوکاشنکو در این دیدار گفت: از آغاز بحران سوریه اوضاع این کشور و تحولات آن را دنبال می‌کنیم، ما همواره از مردم سوریه و رئیس جمهوری شما و نیز موضعگیری قانونی سوریه حمایت کرده‌ایم و همواره همین موضعگیری را خواهیم داشت.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین تاکید کرد: موضوعات غیرقابل مذاکره‌ای در روابط دو کشور وجود ندارند و ما آماده‌ایم هر کاری که از دست‌مان برمی‌آید، انجام دهیم، شما می‌توانید برای بازسازی کشورتان پس از این جنگ وحشتناک به بلاروس اعتماد کنید.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولید معلم نیز در این دیدار به نقل از بشار اسد از موضعگیری‌های اولیه و دائمی بلاروس در حمایت از سوریه و مبارزه با تروریسم و نیز پشتیبانی این کشور از سوریه در محافل و نهادهای بین‌المللی تقدیر و تشکر کرد.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار به تمایل دمشق برای گسترش روابط دوجانبه خود با مینسک به ویژه در زمینه اقتصادی اشاره کرده و از مشارکت این کشور در بازسازی‌ها استقبال و تاکید کرد: دمشق آماده است تمامی امکاناتی که شرکت‌های بلاروسی برای این هدف نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهد.

همچنین معلم در ساختمان وزارت خارجه بلاروس با ولادیمیر ماکی، همتای بلاروسی خود دیدار رسمی داشت. در این نشست شرح کاملی از روابط دوجانبه سوریه و بلاروس و راه‌های ارتقای آن در راستای منافع مشترک دو کشور گفت‌وگو شد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به موضعگیری دمشق نسبت به تحولات سیاسی و میدانی مختلف تاکید کرد، دمشق با دخالت‌های خارجی در امور داخلی خود مخالف است.

او در ادامه از موضعگیری‌های مینسک که بر احترام به قوانین بین‌المللی و حاکمیت کشور و اصل عدم دخالت در امور دیگر کشورها استوار است، تقدیر کرد.

ماکی نیز در این دیدار با تاکید بر ادامه حمایت‌های مینسک از مردم و دولت سوریه و نیز حاکمیت ملی، وحدت و تمامیت ارضی آن ابراز امیدواری کرد امنیت و آرامش به کل سوریه بازگردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha