• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98051608634
  • خبرنگار : 71594

رئیس کل جدید دادگستری تهران:

اگر خود را با نگاه مردم تنظیم کنیم خیلی از مشکلات حل خواهد شد

اگر خود را با نگاه مردم تنظیم کنیم خیلی از مشکلات حل خواهد شد

رئیس کل جدید دادگستری تهران گفت: خودم و همه همکارانم را به رعایت نظم و انضباط توصیه می‌کنم تا بتوانیم از این مرحله به سلامت خارج شویم.

به گزارش ایسنا، محمدجواد حشمتی در مراسم معارفه‌اش به عنوان رئیس کل جدید دادگستری تهران که بعدازظهر چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد:  اولین نکته‌ای که لازم می‌دانم بیان کنم مردم است، امام راحل فرمودند که مردم ولی نعمت هستند و لذا باید کارهای خود را با نظر و نگاه مردم تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: اگر من مدیر و همه دوستان خود را با نگاه مردم تنظیم کنند معتقدم خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

حشمتی با تاکید بر لزوم رعایت نظام و انصباط در امور بیان کرد: شدیدا به نظم در امور و رعایت انضباط و مقررات نیاز داریم.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ساماندهی قضات در دادگستری استان تهران، خاطرنشان کرد: در برنامه تحولی یکی از موضوعات بسیار مهم رفع اطاله دادرسی است؛ قوه قضاییه هیچ شانی جز قضا و قضاوت ندارد و شاکله قوه قضاییه بر قاضی استوار است و گذاشته شده، مابقی پشتیبان قاضی، محاکم و دادگستری‌ها هستند.

وی افزود: نکته حائز اهمیت دیگر ارتباط میان دادسراها و دادگاه هاست، اکنون فاصله وجود دارد و باید این فاصله را برداشت و حل کرد، خیلی از این فاصله‌ها، نکات و اقدامات را می‌شود با هماهنگی، همدلی و ارتباط نزدیک، مستمر و پیاپی حل کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: پرونده‌های مهم که نیاز به کار کارشناسی دارد را نباید رها کرد و باید دنبال شود، به خصوص در مورد پرونده‌هایی که حقوق مردم در آن نهفته است باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: اکنون هم افزایی‌های میان بخشی و درون بخشی بسیار کم است، لذا هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف وظیفه همه ما برای حل مشکلاتی است که اکنون مردم با آن مواجه هستند.

حشمتی با تاکید بر لزوم رعایت اصول دادرسی گفت: ماده سه قانون آیین دادرسی کیفری سه اصل اساسی را مطرح می کند، در آیین دادرسی کیفری بیش از ١٣٠ حق و تکلیف را قانونگذار برای قاضی و همکاران عزیز در بخش‌های مختلف که درگیر پرونده‌ها هستند، پیش بینی کرده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: در ماده سه قانونگذار بر استقلال قاضی، بی طرفی قاضی و سرعت در رسیدگی تاکید دارد که سرعت باید توام با دقت و صحت باشد، این برای من و شماست.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که قانونگذار می‌گوید تحقیقات تعطیل بردار نیست؛ یعنی جمعه و پنجشنبه نمی‌شناسد و تا زمانی که پرونده وجود دارد نمی توان کار را تعطیل کرد.

حشمتی تصریح کرد: زمانی که زیر بار ابلاغ می روم و کاری را می‌پذیرم باید وقت بگذارم و کار را انجام دهم.

حشمتی با تاکید بر اینکه دادستان‌ها و مسئولان قضایی باید در حوزه فعالیت خود مقیم باشند، گفت: حتما دوستان من در بخش‌ها و شهرستان‌ها باید در حوزه قضایی خود مقیم باشند و ما این موضوع را پیگیری و دنبال می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: قضات شجاع امروز نیاز به حمایت دارند و تحت هر شرایطی من در حد خودم پشت قضات شجاع خواهم بود و حمایت خواهم کرد، بنابراین همه عزیزان با قدرت و قاطعیت کار خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه اکنون با مفاسد مختلف مواجه هستیم، گفت: زمانی که سنگ اول گذاشته شد باید جلوی آن را بگیریم و خسارت آن کمتر از تخریب خواهد بود.

حشمتی ادامه داد: توسعه نباید سبب خشک شدن فلان دریاچه و یا از بین رفتن اراضی شود، در همین استان تهران جاهایی را دیدم که تعدی و تجاوز به حقوق بیت المال اسفناک است و به راحتی تغییر کاربری را صادر می‌کنند، تغییر کاربری ممنوع است مگر در موارد ضرورت، آیا ساختن ویلا ضرورت یا خسارت است؟

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما حمایت از تولید است، اظهار کرد: وظیفه قطعی ما حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاری است و اعتقاد دارم به هیچ وجه نباید واحد تولیدی تعطیل شود و چرخ آن از حرکت بایستد؛ ما اکنون با تحریم ظالمانه دشمن و جنگ شدید اقتصادی مواجه هستیم، ما تمام قد از بخش تولید و صنعت سالم حمایت می‌کنیم و اجازه نمی دهیم به هیچ وجه به تولید لطمه بخورد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: همکاران نباید دستور توقف واحدهای تولیدی را دهند، اگر کسی ادعایی دارد ادعا را بررسی و برای آن راهکار قانونی پیدا کنیم.

حشمتی با تاکید بر شفافیت در مبارزه با فساد گفت: در بحث صادرات و واردات و اقتصاد که فساد در آنجا لانه کرده است قانون شفافیت و ارتقا سلامت اداری را داریم؛ اما مسکوت مانده است و ایراد این موضوع به متولیان امر و دستگاه‌های مربوطه است لذا باید هماهنگی و هم‌افزایی برای برون رفت از این وضعیت را داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha