• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98052813585
  • خبرنگار : 71475

/خبر بروزرسانی شده است/

عمر البشیر در جلسه محاکمه از هدایای میلیون دلاری بن سلمان و بن زاید گفت

عمر البشیر در جلسه محاکمه از هدایای میلیون دلاری بن سلمان و بن زاید گفت

محاکمه عمر البشیر در اتهام‌های فساد به روز شنبه موکول شد. وی در جلسه محاکمه امروز خود از هدایای میلیون دلاری بن سلمان و بن زاید سخن گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیا الیوم، نخستین جلسه محاکمه رئیس جمهور برکنار شده سودان به منظور بررسی اتهامات وارده علیه وی امروز (دوشنبه) در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. مقرر شد جلسه محاکمه وی در اتهام‌های فساد به روز شنبه موکول شود.

عمر البشیر در جلسه امروز گفت: خلیفه بن زاید مبلغ یک میلیون دلار را به من اعطا کرد، اما من آن را خرج نکردم، چراکه من آن روش را دوست ندارم و نمی‌گویم که به چه کسی آن را تحویل دادم.

وی تاکید کرد: تمامی مبالغی که در اختیار من بود، به عبدالرحیم دقلو، معاون رئیس شورای نظامی انتقالی تحویل دادم. دارایی‌های من یک خانه در محله کافوری و یک مزرعه است. مبالغی که در نزد من یافت شده، ارتباطی با دولت نداشته است، برخی از آنها را محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از طریق مدیر دفتر خود طه عثمان اعطا کرده که این مبلغ ۲۵ میلیون دلار است. مبالغ هدیه صرف کارهای خیر شده است اما سندی برای تدوین این مخارج وجود ندارد.

جلسه محاکمه البشیر به دلیل همزمان بودن با امضای نهایی اسناد دولت انتقالی در سودان از هفدهم اوت جاری به تاریخ نوزدهم این ماه (۲۸ مرداد) تغییر یافته بود.

محمد الحسن الامین، نماینده تیم دفاعی عمر البشیر  در این خصوص اعلام کرده بود، جلسه محاکمه البشیر به صورت علنی و با حضور نمایندگان رسانه‌ها و مطبوعات برگزار خواهد شد.

رئیس جمهوری مخلوع سودان با اتهامات مختلفی از جمله کسب ثروت نامشروع و تخلف از  قانون وضعیت فوق العاده روبه رو است.

دادستانی سودان در ماه ژوئیه تلاش تیم دفاعی البشیر برای تبرئه موکل خود از اتهامات وارده را رد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha