• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98060602919
  • خبرنگار : 71610

۳ کشته و ۳ زخمی بر اثر انفجارهای مشکوک غرب غزه/ تحقیقات ادامه دارند

۳ کشته و ۳ زخمی بر اثر انفجارهای مشکوک غرب غزه/ تحقیقات ادامه دارند

وزارت "کشور" و امنیت داخلی در غزه صبح امروز (چهارشنبه) از کشته شدن سه عنصر پلیس و زخمی شدن سه تن دیگر در اثر دو انفجار جداگانه تقریبا همزمان خبر داد که دو ایست بازرسی پلیس در غرب غزه را هدف گرفته بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، وزارت داخلی (کشور) که از سوی حماس اداره می‌شود، در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای امنیتی توانستند سرنخ‌های اولیه‌ای درباره جزئیات این انفجار و عاملان آن به دست آورند و همچنان تحقیقات برای روشن شدن کل ابهامات این دو انفجار ادامه دارد و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

این وزارتخانه افزود، کشته‌ها سلامه ماجد الندیم، وائل موسی محمد خلیفه و علاء زیاد الغرابلی هستند.

طبق این بیانیه، این انفجارهای مشکوک با هدف برهم زدن اوضاع داخلی رخ دادند.

در این راستا، ایاد البزم، سخنگوی وزارت کشور و امنیت داخلی فلسطین در نوار غزه تصریح کرد که سه نیروی پلیس فلسطینی بر اثر انفجار در نزدیکی ایست بازرسی امنیتی در تقاطع دحدوح در جنوب شهر غزه به شهادت رسیدند.

البزم عنوان کرد که نیروهای امنیتی ویژه در حال تحقیق در مورد دلایل این انفجار هستند.

این سخنگو افزود: تمام نیروهای امنیتی و پلیس برای پیگیری تحولات امنیتی در حالت آماده باش هستند.

دو انفجار در غرب غزه رخ داده که اولی در نزدیکی ایست بازرسی پلیس در چهارراه دحدوح در جنوب غزه بوده که منجر به کشته شدن سه تن و زخمی شدن یک دو جوان دیگر و یک زن شد.

اما انفجار دوم در ایست بازرسی پلیس در خیابان الرشید الساحلی در منطقه الشیخ عجلین در غرب غزه را رخ داد که تنها زخمی برجای گذاشت.

برخی منابع می‌گویند، این انفجار پس از آن رخ داد که جنگنده‌های اسرائیلی یک دستگاه موتورسیکلت را در غرب غزه هدف حمله قرار دادند.

پایگاه خبری عبری زبان "حدشوت ۲۴" مدعی شده که جنگنده‌های اسرائیلی دو عضو جهاد اسلامی را در غزه ترور کرده‌اند.

خبرنگار روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که در انفجار غرب غزه هیچ دخالتی نداشته است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته هیچ اطلاعی از هیچ نقش ارتش در این دو حادثه ندارد. در حالیکه هنوز جزئیات دقیق این انفجار و علت آن مشخص نشده خبرنگار الجزیره گزارش داد، اطلاعات به دست آمده فاش می‌کنند که دو عامل انتحاری دست به دو انفجار علیه دو ایست بازرسی پلیس در غزه زده‌اند.

این خبرنگار افزود، نیروهای امنیتی در غزه هنوز اسامی و مشخصات عاملان این دو انفجار را فاش نکرده‌اند، همچنین مشخص نشده که این دو انفجار اقدامی خودجوش و انفرادی بوده یا اینکه گروهی پشت آن بوده و آن را برنامه‌ریزی کرده است.

در این رابطه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به این دو انفجار که شب گذشته در غزه رخ داد، تاکید کرد: ملت فلسطین همواره به اینکه فاکتور عزت، بازدارندگی و تسلیم نشدن‌شان را بپردازند، عادت کرده‌اند.

هنیه در بیانیه‌ای تصریح کرد: خداوند شهدای پلیس قهرمان ما را که همواره در میدان به منظور حفظ امنیت شهروندان حضور داشتند، قرین رحمت کند. ما تاکید می‌کنیم این انفجارها هر چه باشند اوضاع مثل اتفاقات قبلی تحت کنترل خواهد بود و آنها هرگز نخواهند توانست ثبات و پایداری ملت را از بین ببرند و حرف آخر را سازمان‌های امنیتی دولتی می‌زنند. حماس به لطف خدا حضور امنیتی و نظامی خود را دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: با گذشت زمان همه چیز روشن خواهد شد باید جلوی شایعات را گرفت و نگذاشت اوضاع به هم بریزد تا نتایج تحقیقات وزارت امنیت داخلی مشخص شود و ما نیز صبر پیشه کنیم تا نیروهای امنیتی و اطلاعاتی وظایف‌شان را در قبال ملت انجام دهند. اطمینان داریم که اوضاع تحت کنترل خواهد بود و غزه و ساکنانش تجربه‌ای بسیار در مهار این وضعیت و تثبیت اصول داخلی دارند.

رئیس حماس تصریح کرد: این اولین حادثه‌ای نیست که برای غزه رخ داده ما پشت سازمان‌های امنیتی‌مان هستیم و به آنها در برقراری نظم و امنیت و کنترل اوضاع و ناکام گذاشتن این طرح لعنت شده کمک می‌کنیم. این وقایع مستلزم آن هستند که ما به مسؤولیت ملی خود عمل کنیم. غزه فرای تمام توطئه‌ها خواهد بود. چیزی که با جنگ‌ها و محاصره حاصل نشده به اذن خداوند هرگز با این جنایت‌های مشکوک محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha