• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 98060904666
  • منبع : کمیته امداد استان تهران

خدمت رسانی ۱۴۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران به نیازمندان

خدمت رسانی ۱۴۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران به نیازمندان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۰ مرکز نیکوکاری در استان مشغول خدمت رسانی نیازمندان است، گفت: ۱۴ هزار و ۶۴۷ نفر از نیازمندان از خدمات این مراکز بهره مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا شاهجانی با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز نیکوکاری در مناطق مختلف استان تهران آماده افتتاح هستند، بیان کرد: تعداد این مراکز تا پایان امسال به ۳۴۶ مرکز می‌رسد که برخی از این مراکز در روستاها و برخی ویژه بانوان است.

وی به مراکر نیکوکاری ویژه بانوان اشاره و افزود: هم اکنون شش مرکز نیکوکاری با مدیریت بانوان در استان تهران فعالیت دارند که این مراکز در شهرستان‌های ورامین، شهر قدس، ملارد و در تهران در ادارات کمیته امداد مناطق ۴، ۸ و ۱۲ قرار دارند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران هدف از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را شناسایی نیازمندان و متمکنین هر محله و برآوردن نیازها و مشکلات فقرا توسط افراد توانمند بیان کرد و گفت: هم اکنون سه مرکز نیکوکاری روستایی نیز در شهرستانهای فیروزکوه، دماوند، و پاکدشت مشغول ارائه خدمت به نیازمندان هستند.

شاهجانی  با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: این مراکز توسط مردم اداره می‌شوند و به صورت محله محور با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۶۴۷ نیازمند در استان از ابتدای سال جاری تا کنون از خدمات مراکز نیکوکاری بهره مند شدند، بیان کرد: مردم نوع دوست و خیر استان تهران  از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان برای امور نیازمندان به مراکز نیکوکاری کمک کردند.

شاهجانی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد در محله‌ها فرهنگ نوع دوستی را گسترش می‌دهند، تاکید کرد: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده دراین مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha